A drágább borok jobban fogynak

Borászportál
2011. december 22., 10:36


Legalábbis a korábbi időszakhoz képest - értékelte idei év végi teljesítményét az Agrármarketing Centrum (AMC) a Közösségi Bormarketing Alappal közösen lefolytatott kampány vonatkozásában. A legkeresettebb borok idén a villányi, szekszárdi, egri és tokaji termőterületről származnak, és vélhetőleg az ünnepek közeledte okán került a fogyasztói érdeklődés középpontjába a habzóbor is.
A drágább borok jobban fogynak
 
„A forgalom növekedésének jelentős része a kampánynak köszönhető, örömmel tapasztaljuk, hogy nem csak a karácsonyi szezon miatt nő a kereslet áruházainkban” – mondta Herkely Gusztáv, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. beszerzési vezetője. Bár a vásárlói szokások jelentős változásáról még nem lehet beszámolni, a közép- és felsőkategóriás borok 2011-ben tapasztalt csökkenő eladási tendenciái megfordultak a kampány kezdete óta. A nagyáruházak most arra számítanak, hogy ezekben a kategóriákban a karácsonyi időszak végére az eladások elérik a korábbi években tapasztalt arányokat. (A cikk a hirdetés után folytatódik!)
 
Az AMC és a Közösségi Bormarketing Alap év végi kampánya keretében indított áruházi akció kezdete óta folyamatosan növekszik a minőségi magyar borok iránti érdeklődés, sőt az eladott mennyiség is meglódult – áll az AMC kampányértékelő közleményében. Az élénkülő vásárlói érdeklődés középpontjában egyértelműen a magasabb árfekvésű, minőségi magyar borok állnak.
A fogyasztási preferenciák nagyságrendileg természetesen nem változtak, továbbra is a villányi, a szekszárdi és az egri vörösborok, valamint a tokaj-hegyaljai fehérborok a legkeresettebbek. Örvendetes módon azonban nőtt a fogyasztói érdeklődés más iránt, ilyen például a habzóbor vagy a rosé.
A szuper- és hipermarketek kínálatában folyamatosan növekvő választékkal találkozhatnak a vásárlók: a kampány ideje alatt közel 140 különböző tétel közül választhatnak. Ráadásul az adventi időszakban az Auchan, Metro, SPAR és Tesco áruházakban a Közösségi Bormarketing Alap és az AMC kampánya külön is felhívja rájuk a figyelmet.
Szerkesztette: Németh Richard
Winelovers borok az olvasás mellé