Pécsi-Szabó: Szemléletváltásra van szükség a bormarketingben!

Németh Richárd
2012. február 07., 23:13


A villányi Janus Borház fiatal borászával Sopronban találkoztunk a XII. magyarországi Bormarketing Konferencián, a „Bor beszél belőlünk” elnevezésű kerekasztal beszélgetés szünetében. Pécsi-Szabó Dénes szerint szemléletváltásra van szüksége a magyarországi közösségi bormarketingnek, és olyan apró trükkökre, amelyekkel mások még nem éltek.
Pécsi-Szabó: Szemléletváltásra van szükség a bormarketingben!
 
– Magyarország annyira sokszínű, hogy nem lehet zászlónkra tűzni csak egy fajtát – mondta lapunknak Pécsi-Szabó Dénes az idei soproni bormarketing konferencián arra a felvetésre reagálva, miszerint szüksége lenne hazánknak egy egyedi, jól körülhatárolt termékre, mint például a furmint.
A cikk a hirdetés után folytatódik!
 

A villányi borász szerint Németországban és Lengyelországban már ismerik a magyar bort, így ezt kihasználandó, célzottan ezekre a piacokra kellene fókuszálnunk a hazai borágazat promóciója, borexportja tekintetében, nem pedig „vaktában lövöldözni”.
Mint mondta, hosszú távú, tudatos és konzekvens lépésekre van szükség e téren, és a magyar bort egy „trendi”, „cool” dologgá kell tenni, hogy vonzó legyen a külföldi piacok számára. Szerinte a megfizethető árú, jó minőségű tömegborokra éppúgy szükség van, mint a magas minőséget létrehozó kézműves pincészetekre, akár hazai, akár külföldi értékesítésről legyen szó.
– Nem fog semmit előrelépni a magyar bor, ha megjelenünk még három (külföldi) kiállításon, és még négy prospektusba bekerülünk. Senkit nem érdekelnek már a kiállítások és a prospektusok, már ott van mindenki. Miért választanák épp’ a magyar bort? – utalt arra a tényre, hogy a közösségi bormarketing keretből idén is fordít arra a költségvetési feladatokat ellátó Agrármarketing Centrum, hogy a londoni és brüsszeli szakvásáron hazánk is megjelenjen.
A borász szerint érdemes lenne a bort a kultúrával, szűkebben a művészettel – például a zenével – összekötni, felvenni a kapcsolatot külföldi helyi szervezetekkel – első körben például lengyelekkel –, s velük együttműködve kidolgozni egy jól működő marketingprogramot. Pécsi-Szabó szerint a jelenlegi helyzetben ennek a törekvésnek a csírája sincs meg.
Winelovers borok az olvasás mellé