Az Instagramon már jól látszik, melyik boros „kütyü” fog hamarosan tarolni

Borászportál
2019. március 16., 08:00


A szekrényedben nem fér el, de ez nem is baj, mert dísztárgyként is remekül mutat a lakásban.
Az Instagramon már jól látszik, melyik boros „kütyü” fog hamarosan tarolni
Címlapfotó: winepair.com
 
A világhálón böngészve úton-útfélen aranyozott retro zsúrkocsikba (az ital szervírozására alkalmas kerekes eszköz) botlani. És nem mindig kizárólag ital van rajta, egyes kompozíciókon már-már bútorként funkcionál, képet, virágot könyvet is találni az üvegek mellett.
 
 
A tavalyi évben a „gold bar carts” pinterest találatok száma 300 százalékkal nőtt 2017-hez képest. Az instagrammon 118 ezren posztoltak #barcart címkével.

Egy kis történelem
A zsúrkocsik közvetlen leszármazottai a teakocsiknak, amik a 19. század második felében, a viktoriánus kor nagy teadélutánjain élték fénykorukat. Szinte magunk előtt látjuk a felsőbb osztályba tartozó családok szalonját, amint a szolgálólány éppen betolja a kocsin a teát. Az idő múlásával aztán a fiatal generációk körében az eszköz egyre avittabbnak hatott, erre jött még sorrendben a szesztilalom feloldása, a világválság, majd a második világháború.
 
Az Instagramon már jól látszik, melyik boros „kütyü” fog hamarosan tarolni
Fotó: pinterest
 
Az 1950-es években aztán, a háború szenvedései után, megint a féktelen mulatozás ideje jött el, aminek – főleg az amerikai középosztály esetében – szerves része volt a koktél. Még a vállalatok igazgatói irodáiban is megjelentek a zsúrkocsik, az otthonokról nem is beszélve, utóbbi helyen elsősorban a háziasszonyok felségterülete volt. A háztartás egyfajta kirakataként is szolgált: ha az italos kocsin volt minden (az alapanyagoktól kezdve a shakeren át a színes pálcikákig) és rend is volt, abból a vendégek tudták, takaros feleség van a háznál.
 
A jelen
Amikor ez a korszak is elmúlt, a zsúrkocsik megint jó időre háttérbe szorultak. 2007-ben ugyan volt egy rövidebb felvillanás (tudjuk be a hullámokban ismétlődő retro-láznak), a most tapasztalható jóval nagyobb sikernek a Pinterest és az Instagram megjelenése ágyazott meg – olvasható a témával foglalkozó, a vinepair.com-on publikált történeti áttekintésben. Ezzel persze megváltozott a szerepe is: már nem „üljük körbe”, hanem az interneten osztunk meg róla képeket, amit a hasonló érdeklődésűek like-olnak, kommentelnek. Más formában tehát, de megint összehozza az embereket.
 
Az Instagramon már jól látszik, melyik boros „kütyü” fog hamarosan tarolni
Fotó: pinterest
Winelovers borok az olvasás mellé