Elindult a Bormarketing 1x1 roadshow

Borászportál
2017. április 10., 18:54


Sikeresen zárta első állomását a Bormarketing1x1 Roadshow. Az egész napos konferencia és workshop Villányban debütált április elején, és máris szerveződik a következő,  szekszárdi rendezvény, amelyet május 3-án tartanak majd. A tapasztalatokról Nagy Gábort, a Bormarketing1x1 alapítóját és a Roadshow megálmodóját kérdeztük.
Elindult a Bormarketing 1x1 roadshow
 
Honnan jött a roadshow ötlete?
 
Ez nagyjából egyidős az 1x1 brand születésével. Több, mint két éve kezdtem el blogot írni azért, hogy támogassam a borászokat bormarketingük bizonytalanságaival kapcsolatban. Az ötlet, hogy építsek erre előadássorozatot, már az első billentyű leütésénél megfogalmazódott.
 
Már akkor is „sorozatnak” szántad?
 
Igen. Nagyon bosszant az ország „vízfejűsége” minden szempontból. Mindenért a fővárosba kell utazni. Ráadásul tisztában vagyok azzal, hogy mennyire elfoglaltak a borászati szektor szereplői az év minden szakaszában, ezért ennyivel is könnyíteni szeretném a résztvevők dolgát, hogy maximum egy pár kilométert kelljen csak a rendezvényért utazniuk. Házhoz szállítjuk a tudást.
 
 
Hogyan állt össze a műsor? Kik az előadók?
 
Mindenképp olyan előadókat szerettem volna összeválogatni, akiknek biztos vagyok a szakmai tudásában, és tudom, hogy értéket tudnak majd átadni. Farkas Krisztián évekig volt a Bortársaság kereskedelmi vezetője, Szik Mátyás pedig tavalyi harmadik sommelier bajnoki győzelmével, örökös bajnokként biztonságos választás voltak. Még így is vakrepülés volt félig, mert a tudásuk mellett az előadói készségeiket nem ismertem. Szerencsémre két igazán élvezhető és zseniális előadó állt előttünk a Roadshow-n, akik mellett – szintén előadóként - nekem volt nagy feladat tartani a lépést.
 
Elmondhatjuk tehát, hogy minden szempontból rendhagyó és újító ez a kezdeményezés, de mit szólt hozzá a szakma?
 
Mint minden újítást, ezt is meg kell szokni. Az a tapasztalat, hogy sokkal nagyobb volt az érdeklődés, mint amire számítottam, viszont kevesebben jöttek el az általam ideálisnak tartott létszámnál. Az az érzésem, hogy a bizalmatlanabbak kivárnak még egy kicsit. Én ezt is megértem, én sem szeretem kidobni az ablakon a pénzt. Bár ezzel kapcsolatban épp az egyik résztvevőtől kaptam meg azt a kritikát, ami a legjobban tetszett: pont azok nincsenek itt, akiknek igazán itt kellene lenniük...
 
Elindult a Bormarketing 1x1 roadshow
 
Sikeresnek ítéled meg a rendezvényt?
 
Ha megpróbálom minden elfogultságomat a „saját gyermekemmel” szemben félretenni, és csak a puszta tényeket figyelembe venni, akkor azt mondom, hogy finomítanunk kell rajta még a következő állomásig, de korántsem annyit, mint amire egy debütáló rendezvénysorozatnál vártam volna. Házigazdaként folyamatosan figyeltem és monitoroztam a résztvevőket, és csak pozitív válaszok jöttek. Ráadásul ezt alátámasztja az a tény is, hogy mindenki sokat jegyzetelt mindegyik előadás alatt. Ez nekem nagyon fontos visszacsatolás, és motivál a következő helyszín leszervezésére, mert bizonyítja az alapvető üzenetünket: értéket adunk.
 
Akkor a következő helyszín Szekszárd lesz.
 
Igen, már meg is van a pontosítás, május 3. Szekszárd, Bodri Pincészet. Viszont akinek nem esik útba se aggódjon -folytatjuk a szavazást a weboldalon a Szekszárd utáni helyszínre.