Hogyan szoktassuk rá magunkat a rendszeres marketingre?

Nagy Gábor / bormarketing1x1.hu
2017. szeptember 25., 16:27


Reggel egy jó kávé mellett a kedvenc hírportálunk átnézése, a heti pár edzés, délutáni séta a szőlőben vagy tévézés lefekvés előtt. Ezek mind olyan szokások, melyek a mindennapjaink szerves részei, és észrevétlenül felíródnak a napi rutinba. 
Hogyan szoktassuk rá magunkat a rendszeres marketingre?
Megszoktuk ezeket, így erőfeszítés nélkül, rutinszerűen végezzük el. Észre sem vesszük és már kész is. Mi lenne, ha a rendszeres marketingezés is ilyen rutinszerűen épülne a mindennapjainkba? Nem lenne szuper?
 
Nézzük meg, hogyan szabadulhatunk meg a kényszerérzettől, és hogyan szoktathatjuk rá magunkat a rendszeres marketingezésre.
 
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy kétféle rutint különböztethetünk meg – és itt egy kicsit csaltam a reggeli kávéval –, ugyanis a reggeli jó kávéból az élvezet miatt lesz megszokás, míg mondjuk egy rendszeresen szükséges munkafolyamatból csak a kényszer árán lehet rutin.

A kényszer pedig eleinte fáj, ezt kár is lenne szépíteni. A kezdeti fázisban minden egyes nap elő kell venni a marketinget, és véletlenül se engedélyezzük magunknak a lazsálást. Természetesen néha a legfegyelmezettebbeknek is lehet rossz napjuk, de a lényeg az, hogy szigorúan törekedjünk a rendszerességre. Ez mindig csak az elején nehéz. Ha belegondolunk, rengeteg mindent megszoktunk már az életben, a korán keléstől kezdve a rendszeres sportolásig.
 
Hogyan szoktassuk rá magunkat a rendszeres marketingre?

Az, hogy mennyi az annyi, esetünkben most lényegtelen. Nem számít, hogy mennyi időt foglalkozunk a marketinggel egy nap. A kulcs a rendszeresség, de tényleg! Ha csak 10 percet is dolgozunk vele (ami lehet egy rövid cikk elolvasása, pár mondat megírása egy Facebook poszthoz, vagy egy gyors fotó az Instagramra), az is ugyanolyan hatékony, mivel garantálja, hogy nem esünk ki a ritmusból. Erre odafigyelve néhány hónap alatt szokássá válhat a marketing, mely kizárja a kötelezőség érzését és a nyűglődést. Olyan lesz, mint egy kellemes edzés vagy egy apró rutinfeladat a munka végén.

Fontos szempont az is, hogy megfelelő tempóban haladjunk a tevékenységekkel, és az ütemtervet kivitelezhető időmennyiséggel töltsük fel. Sajnos nem valószínű, hogy sikerül majd teljesíteni a napi limitet, ha órákat tervezünk foglalkozni a marketinggel. Nem hiába mondják, hogy addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér. Mindig csak annyit szervezzünk be magunknak, amennyit valóban vállalni tudunk, különben csábító megoldás lesz, hogy teljesen feladjuk az egészet. A siker kulcsa itt a mértéktartás. Biztosan nem fogjuk direkt kihagyni a napi marketing feladatot, ha teljesíthető mennyiséget szabunk ki magunknak az adott napra. Ha erre odafigyelünk, egyszer csak azt vesszük majd észre, hogy nem lesz nap marketing nélkül!
 
A teljesség és az alaposság igénye nélkül nézzünk példát egy heti beosztásra. Nyilván mindenki más szinten és vehemenciával űzi a marketinget, így ez nem lehet etalon, de mondjuk egy jó motiváció, vagy inspiráció. Vegyünk egy olyan pincészetet alapul, ahol nem sokat törődtek eddig a marketinggel:

Hétfő
Napi egy Facebook poszt előretöltése az időzítő segítségével. Ez a hét poszt állhat vegyesen saját termék promójából, eseményre toborzásból és általános, követőket szórakoztató tartalomból. Gyakorlattól függően 20-50 perc.

Kedd
A heti egy kötelező bejegyzés megírása a weboldalra bármiről, ami velünk történt, vagy történni fog. Versenyeredmény, rendezvény, stb. Terjedelemtől függően 10-30 perc.

Szerda
A heti legalább egy Instagram kép meglövése a szőlőben; naplemente, vagy borospohár, rendezvényen megjelenés, stb. Ügyeljünk, hogy az Instára szép képeket töltsünk. Ha a téma megvan, akkor max. 5 perc.

Csütörtök 
Szánjunk időt a tanulásra, és olvassunk el egy bormarketinges cikket, mondjuk épp a Bormarketing1x1-en, vagy ha előfizettünk, akkor a borketing.hu-n. Egy cikk nem több, mint 10 perc.

Péntek
Foglalkozzunk az aktuális kampányunkkal! Mindenkinél vannak legalább események, vagy akciók, amelyek rendszeresek. Jutni fog minden hétre feladat, amely ezekhez fűződik. Kampány méretétől függően 20-50 perc.

Szombat
Egy átlagos borászat életében alig van szabad szombat. Az esetek túlnyomó többségében vagy fesztiválon, vagy borvacsorán jelenik meg a borászat. Tehát a szombat a kommunikációé. Posztoljunk képet, videót, live-ot, vagy bármit, amivel hype-olni tudjuk magunkat és a rendezvényt. Ha közben ráfűztünk mondjuk egy nyereményjátékot a kitelepülésre, akkor a pénteki feladatokkal összefűzhetjük.

Vasárnap
Na jó, nem leszek szigorú, vasárnap pihenjünk meg, hogy hétfőn újult erővel dolgozzunk azon, hogy rendszeressé, és egy idő után rutinná tegyük a marketingezést!
 
További hasznos tippekért keresse a Bormarketing1x1 blogot!