Még egy rakás szponzor tűnhet el az F1 autókról

Borászportál
2014. november 19., 11:02


A dohánytermékek után az alkoholos italokat népszerűsítő hirdetések is eltűnhetnek a Forma 1-es autókról.
Még egy rakás szponzor tűnhet el az F1 autókról
 
Az EU nem nézi jó szemmel azt, hogy sok alkoholt forgalmazó vállalat forma-1-es szponzorként is ismert. Az Eurocare szerint már most is szabályokba ütközik az autóversenyben való szerepvállalásuk.
Jelenleg a Smirnoff, a Johnnie Walker és a Jose Cuervo is szponzorál egy-egy F1-es csapatot, a Williams pedig egyenesen névadó szponzorává tette a Martinit. Ezek a szerződések most mind veszélybe kerültek, mert az alkohollal kapcsolatos politikáért és szabályzásért felelő európai szövetség, az Eurocare szeretné betiltani az alkoholreklámokat.
 
Az Eurocare szerint a forma-1-es alkoholszponzorok számos – az alkohol marketingjével kapcsolatos – hivatalos útmutatással szembemennek. Ez ütközik az EU direktívájával, mely kijelenti, az alkoholfogyasztást nem szabad a vezetéshez kapcsolni.
Winelovers borok az olvasás mellé