Fröccs

„Ha az ország a vásárlók fejében az alsó polcon van, nagyon nehéz az onnan származó termékkel szemmagasságba kerülni”

Március 05. 17:08
Érdekes előadást tartott Ipacs Géza, grafikus a Borjog és Bormarketing Konferencián, a fenti mondatot is ő mondta.
 
Szerinte Magyarország nem döntötte el, hogy a magyar bor regionális, vagy internacionális termék. Előbbi esetben az érték növekedése, utóbbi esetben a volumen növelése a jövő. Az előadó szerint ez a legfontosabb eldöntendő kérdés, ennek a tisztázása után kell újragondolni a piacokat.
Ipacs szerint a furminttal kellene megpróbálni felépíteni a magyar bor imázsát, hasonlóan a Franciaország – pinot noir, Ausztria – zöld veltelini, stb. párokhoz. A furmint által megszerzett pozíciók segítségével szerinte az egész magyar borászatot újra lehetne pozícionálni a világban.

Erre turnéznak idén a legjobb magyar borok

Március 05. 12:52
Horkay András, az Országos Borszakértő Bizottság elnöke a Borjog és Bormarketing Konferencián elmondta, hol mutatják be az Országkóstoló legjobb tételeit. A sorozat a VinCE Budapesten indul, aztán jön majd a düsseldorfi ProWein, a pekingi Magyar Hónap, majd a felsőoktatási intézmények bor promóciós roadshowja után az OMÉK 2015, ezt követően pedig a Prowein China, majd a Hong Kong Wine Fair következik.

Kicsik vagyunk a világ borpiacán, de...

Március 05. 12:12
Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára a Borjog és Bormarketing Konferencián elmondta, hogy – habár a tradicionális borkészítő országok világpiaci részesedése csökken, csakúgy, mint a hazai borfogyasztás – az import növekedett, de nem éri el az export mennyiségét. Az adatok szerint értékesebb borokat exportálunk, mint amilyeneket behoznak az országba.
 
Kicsik vagyunk a világ borpiacán, de jóval több kiváló minőségű bort tudunk itthon előállítani, mint elfogyasztani. Gál Péter rámutatott: a nemzetközi piacon jelenleg olcsó magyar borok árát a hozzáadott érték növelésével tudjuk emelni, és ezzel felzárkózni a világpiac vezető országaihoz.
 
A magyar borászatban óriási lehetőségek rejlenek – mondta a helyettes államtitkár, a nemzetközi sikerhez pedig arra van szükség, hogy a hazai termelők „egy irányba dolgozzanak”.

A nagy Gatsby benézett a Bormarketing Konferenciára

Március 05. 11:11
Amire nem számítottál! 
 
A nagy Gatsby benézett a Bormarketing Konferenciára

Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke a tanácsról, annak szerepeiről, a borágazati szereplőkről, a HNT szakmaközi elismeréséről, tapasztalatokról tartott előadást a Borjog és Bormarketing konferencián.

20 milliárdot kap a borászat a következő 5 évben

Március 05. 10:24
20 milliárdot kap a borászat a következő 5 évben
 
Egyszerűbb támogatástípusok lesznek a jövőben – mondta L. Simon László, a Miniszterelnökség miniszterhelyettese a Borjog és Bormarketing Konferencián csütörtökön Budapesten.
 
A miniszterhelyettes hozzátette: 2015-’20 között 20 milliárd forint elkülönített forrás áll majd rendelkezésre borászati fejlesztésekre. A támogatások fő irányai a hozzáadott értékek növelése, a kapacitásbővítés, versenyképesség növelés és az erőforrás-hatékonyság javítása lesznek.

Érdemes odafigyelni az olaszliszkai termelőkre

Március 05. 08:07
Pár évvel ezelőtt Olaszliszkáról nem biztos, hogy a bor jutott eszünkbe elsőre. De egyike a 27 hegyaljai település közül, ahol fejlesztések indultak el és poitív irányú változást lehet tapasztalni.
 
Ripka Gergely, alias Táncoló Medve, Kvaszinger Lászlónál járt, amiről egy blogbejegyzésben számol be. "A borász egyértelműen modern szemlélettel kívánja családi pincészetük borait újrahangolni." Négy évjáratból is kóstolt tételeket Ripka Gergely, amelyek remekül szerepeltek. Itt olvashatják jegyzetét.

Ma van a Borjog és Bormarketing Konferencia

Március 05. 06:21
A 200 fős konferencia kiemelt célja, hogy felületet biztosítson a szőlőbor ágazatot segítő véleményformáló gondolatoknak és teret adjon a szakmát érintő érdemi kommunikációnak.
 
A program:
 
  • 9.00-9.45 - Érkezés, regisztráció
  • 10.00 órától - Megnyitó, szakmai köszöntő: L. Simon László, Miniszterelnökség, miniszterhelyettes. Moderátori köszöntő: Rókusfalvy Pál
  • 10.45-11.10 - HNT, Szerepek, Szereplők - Új jogosultságok, alkalmazásuk, a HNT szakmaközi elismerése, tapasztalatok Előadó: Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöke
  • 11.10-11.35 - A magyar bor a kulturális diplomácia szolgálatában - a Carton Hungaricum program. Előadó: Kohut Balázs, a Külgazdasági és Külügyminisztérium közigazgatási államtitkár
  • 11.35-11.50 - Kávészünet
  • 11.50-12.15 - Ágazati stratégia Előadó: Gál Péter, Földművelésügyi Minisztérium; eredetvédelemért felelős helyettes államtitkár
  • 12.15-12.40 - A Nemzeti Borkiválóság Program Előadó: Horkay András, Földművelésügyi Minisztérium; az Országos Borszakértő Bizottság elnöke
  • 12.40-13.05 A Villányi csoda Előadó: Gere Attila, borász, Gere Pincészet
  • 13.05-13-30 Az Agrármarketing Centrum borágazati stratégiája Előadó: Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató helyettese
  • 13.30-14.30 Állófogadás
  • 14.30-14-55 A VinCe-siker: amikor a Világ házhoz jön Előadó: Németh Ágnes, a VinCE Magazin felelős szerkesztője
  • 14.55-15-20 A Nagy Falon innen és túl Előadó: Debreczeni Mónika, a Vylyan Pincészet birtokigazgatója
  • 15.20-15.45 A bank és az ágazat külföldi piacokra törekvő szereplőinek együttműködési lehetőségei Előadó: Puskás András, a Magyar Export-Import Bank Zrt., üzleti vezérigazgató-helyettese
  • 15.45-16.10 Online bormédia és bormarketing Előadó: Tábor István, a Trinety Media ügyvezető igazgatója
  • 16.10-16.25 Kávészünet
  • 16.25-16.50 Branding itthon – üzenet a világnak Előadó: Ipacs Géza, grafikus
  • 16.50-17.15 Összefog a Balaton Előadó: Figula Mihály, borász, Figula Wines
  • 17.15-17.40 Tokaj Dream 2.0  Előadó: Pierre-Emmanuel Maire, a BrandThinkTank Group alapítója, vezérigazgatója
  • 17.40-18.05 Tradicionális pezsgő - „Made in Hungary” Előadó: Garamvári Vencel, borász, Garamvári Szőlőbirtok
  • 18.05-18.30 Magyarország: bor es gasztronómia Előadó: Zsidai Zoltán Roy Zsidai Group
  • 18.30-19.20 Bormarketing: regionális bormarketing kerekasztal Téma: „Kóstoljuk” a világot - Irányított kerekasztal beszélgetés az alábbi résztvevőkkel: Csapody Balázs (Kistücsök étterem), Gazda Albert (Cink.hu), Gyelán Zsolt (CBA, alelnök), Kántor Endre (Jazzy Rádió, Millásreggeli; borravalo.hu), Lukácsy György (Heti Válasz), Tálos Attila (Bortársaság, felelős vezető), Zwack Izabella (Zwack Izabella Borkereskedés).

Néha érdemes vakon próbálkozni a borokkal

Március 04. 20:50
Érdekes tapasztalatokat oszt meg Horváth Tibor (Fekete Borpince, Szekszárd) a vakkóstoltatásokról a borászat honlapján:
 
„A vakkóstoltatás úgy indult, hogy voltak vendégek, akik a borlista áttekintése során bizonyos borok kóstolását kategorikusan kizárták, hangsúlyozva, hogy ők az adott, általában ún. kárpát-medencei fajta bort egyáltalán nem szeretik. E vendégek számára mutattam be letakarva az általuk elutasított borfajtát, várva, hogy mi lesz a reakciójuk. Az általuk nem kedvelt bor rendszerint ízlett nekik, a fajta megtippelése kapcsán pedig kedvelt borfajtáikat emlegették. Nagy volt a meglepetésük, amikor lelepleztem a bort. E játék révén szembesültek a vendégek azzal, hogy nem az adott fajta bort nem kedvelik, hanem az adott fajtából kóstolt gyenge minőségű borokat.”
 
A teljes írás itt olvasható.