Kommunikációs tréning: kezdjük egy vodkával?

Hír24
2012. február 19., 12:13


Tudományos bizonyítást nyert az, amit legtöbben valószínűleg mindig is tudtunk: némi alkohol javítja kommunikációs képességeinket. A chicagói Illinois Egyetem kutatói kísérletükhöz meggyőztek néhány embert arról, hogy fogyasszanak egy kevés vodkát - a résztvevők véralkoholszintjét 0,8 ezrelékre tornázták fel -, majd az asszociáció és a verbális kreativitás mérésére szolgáló teszteket töltettek ki velük.
Kommunikációs tréning: kezdjük egy vodkával?
 
Természetesen a kísérletet elvégezték egy józan kontrollcsoporttal is. Az "ittas" tesztalanyok átlagosan 11,5 másodperc alatt válaszolták meg azokat a három szóból álló feladványokat, melyeknél egy negyedik szóval kellett kifejezni az eredeti szavak közötti kapcsolatot, míg az absztinenseknek ehhez átlagosan 15,4 másodpercre volt szükségük.
 
A tanulmányt jegyző kutatók egyike, Jennifer Wiley a New Scientistnek egyenesen azt állította, hogy "ha egy zeneszerző vagy művész nem tudna szabadulni egy korábbi ötletétől, az alkoholos mámor valóban segítheti a kreativitását".
Winelovers borok az olvasás mellé