Új marketingeszközzel népszerűsítik a Tokaji Borvidék értékeit

Borászportál
2012. szeptember 19., 11:57
Okostelefon - 10 éve kapta meg a Tokaji Borvidék az UNESCO világörökségi védettséget. Ebből az alkalomból a térség Turisztikai Desztináció Menedzsment (TDM) szervezetei is összefogtak, hogy minél hatékonyabban, a modern informatikai eszközökre építve tudják bemutatni az ide érkezőknek a világörökségi értékeket.
Új marketingeszközzel népszerűsítik a Tokaji Borvidék értékeit
 
Több hónapos fejlesztő és kutatómunka után már nemcsak a térség turisztikai szolgáltatásairól kaphatnak meg minden információt az Android és IOS rendszert használó telefonnal rendelkezők, hanem már három városnéző séta és egy hegyi túra is elérhető magyar és angol nyelven is abban az okostelefonos alkalmazásban, aminek szakmai tartalmát a borvidék TDM szervezeteinek munkatársai dolgozták ki, az informatikai hátteret pedig az MTA SZTAKI és a Mimézis Kft fejlesztette – számol be a turizmus.com.
 
Hangos útikalauzként innentől kezdve elegendő csak zsebre vágni az okostelefont, s a borvidék felfedezése közben látványosságtól látványosságig vezetik a vendéget Tokajban, Tarcalon, Szerencsen, valamint a Nagykopasz hegyen. Minden látványosság (leírások és azok hangjai, képei), illetve számos további érdekes történet automatikusan a megfelelő helyen és időben jut el a vendégekhez, amelyekhez offline térképeket is biztosít a rendszer, hogy ne kelljen az állandó adatforgalomért fizetnie a használóknak. A séták során nemcsak a térség építészeti és természeti értékeit ismerhetik meg a használók, hanem a borvidék mondáit, legendáit, mesevilágát is.
A fejlesztés folytatódik
A borvidék északi részén Sárospatak és Sátoraljaújhely TDM szervezeteinek munkatársai hamarosan már publikálják a saját városnéző túráik anyagát, a borvidék déli részén pedig Tállyán és Mádon készül a következő két okostelefonos településmustra, az őszi időszakban pedig a Mária úthoz kapcsolódó szakrális emlékekről is elkészül a vezetett túra, s a protestáns értékek bemutatásán is dolgoznak a TDM munkatársak.  A Taktaköz egyedi természeti értékei és épített öröksége szintén önálló séta keretén belül kerül bemutatásra – ezt azonban már kerékpárosok számára alakítják ki a fejlesztők – a (bor-)túraközpont hálózat keretein belül. S hogy az út során nehogy szomjasak maradjanak a vendégek, egy vezetett bortúra összeállítása is tervbe van véve.
Az okostelefonos alkalmazás működését az alábbi videó szemlélteti:
A legjobbat választották
A TDM-ek két hazai szoftverfejlesztő céggel dolgoznak a fejlesztéseken. A Mimézis Kft LiveGuide rendszere egy kiváló TDM szoftver, amely lehetőséget biztosít különböző kutatások, kimutatások elkészítésére is. Az adatbázisba felvitt turisztikai szolgáltatók adatai aztán az MTA SZTAKI által fejlesztett Guide@hand rendszerben is teljes körűen megjelennek, ezáltal egyetlen adatfeldolgozással többféle hasznosulása van ugyanazon adatoknak. A mobil applikáció fejlesztője az MTA SZTAKI. A fejlesztés minőségét mutatja, hogy ebben az évben a GUIDE@HAND alkalmazást jelölték a World Summit Award mobil versenyére, és ringbe száll a világ legjobb mobil tartalmai közt.
A. Bruck, a WSA elnöke szerint, a bíráló zsűri a tartalom értékét éppúgy értékeli, mint a termék tervezését és technikai megvalósítását. Továbbá az egyes jelölteknek a digitális megosztottság áthidalásához való hozzájárulása központi szerepet fog kapni a zsűri döntésében. A “WSA mobil verseny célja, hogy kitalálja, hogy mi az, ami a különböző piacokon és a világ különböző részein tényleg működik, és mi az, ami a távoli falvakban és a globális óriás városokban valóban változást hoz. A döntéshozóknak meg akarjuk mutatni, hogy mit lehet tenni, hogy előmozdítsák a mobiltelefonok képességeit egy igazi információs társadalom létrehozására" – nyilatkozta Bruck. Nem véletlen, hogy Tokaj-hegyalja és a Zemplén is a Guide@handet választotta – a tapasztalat ugyanis azt mutatja, hogy ezek a célok a fejlesztéssel nagyon jól megvalósulnak a világörökségi területen.