Bormarketing: márciustól nem lehet többé mellébeszélni

Borászportál
2016. február 16., 14:08


Március harmadikán rendezik meg a Borjog és Bormarketing Konferenciát, ahol a kormányzat, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Turizmus Zrt., a Földművelésügyi Minisztérium, az Országos Borszakértő Bizottság képviselői mellett külföldi szakemberek, borászok és a 444.hu főszerkesztője is elmondja mit gondol a magyar borról.
Bormarketing: márciustól nem lehet többé mellébeszélni
Az immár negyedik alkalommal megrendezendő konferencia kiemelt célja, hogy felületet biztosítson a szőlőbor ágazatot segítő véleményformáló gondolatoknak és teret adjon a szakmát érintő érdemi kommunikációnak - írják a szervezők.
 
Az eseményt Kis Miklós Zsolt, a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkára nyitja meg és a nap folyamán a borjog és bormarketing neves hazai és külföldi szakemberei beszélnek a legaktuálisabb kérdésekről: többek között a kormányzati célokról, támogatási lehetőségekről, a HNT jövőjéről, nemzetközi marketing tapasztalatokról.
 
Az eseményt kerekasztal beszélgetés zárja olyan véleményformáló személyiségek részvételével, akik különböző nézőpontokból látják a magyar bor helyzetét.

A részletes program:
 
  • 9.30 óra
Megnyitó, szakmai köszöntő: Kis Miklós Zsolt, Miniszterelnökség, agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkár
Moderátosi köszöntő: Rókusfalvy Pál
 
  • 10.00-10.25
Megújul a HNT – A magyar borászat jövőképe - Előadó: Légli Ottó, elnök, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
 
  • 10.25-10.50
Tokaji jövőkép / programok, tervek a szőlőbor ágazat fejlesztésére - Előadó: Héjj Dávid, miniszterelnöki biztos 
 
  • 10.50-11.05 Kávészünet
  • 11.05-11.30
Ágazati összefogás – közös stratégia, közös lehetőségek - Előadó: Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató helyettese
 
  • 11.30-11.55
Jövedéki szabályok változása – jelentős könnyítések a szőlőbor ágazat számára - Előadó: Dr. Bogdány Viktor tanácsadó, Nemzetgazdasági Minisztérium
  • 11.55-12.20
Az eredetvédelem jelentősége a magyar borászatban - Előadó: Gál Péter, Földművelésügyi Minisztérium; eredetvédelemért felelős helyettes államtitkár
  • 12.20-12.45     
Az európai agrártermékek promóciója, a borászat lehetőségei. - Előadó: Sárecz László, tanácsadó, Földművelésügyi Minisztérium
  • 12.45-13.40 Állófogadás 
  • 13.40-14.05    
Adminisztrációs terhek - eredmények, elvárások - Előadó: Dr. Brazsil Dávid, főtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 
 
  • 14.05-14.30    
Hagyomány, minőség, ár - Előadó: Szepsy István, borász, Szepsy Pince
 
  • 14.30-14-55     
Magyar bor a gasztronómia szolgálatában - Bocuse d’Or - Előadó: Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke 
  • 14.55-15.10 Kávészünet
  • 15.10-15.35
A Junibor működése, céljai - Előadó: Hernyák Tomi és ifj. Gál Tibor, a Junibor elnöke és alelnöke
 
  • 15.35-16.00       
Wine in Moderation / ”Mérsékelt borfogyasztás” mozgalom – a borágazat társadalmi felelősségvállalása - Előadó: Stylianos Filopoulos, igazgató – Wine in Moderation
 
  • 16.00-16.25      
Potenciál a magyar bor külföldi kereskedelmében – lehetőségek és realitás, Antinori tapasztalat és személyes gyakorlat - Előadó: Simone Tacconi, jelentős itáliai borházak képviselője (Barone Ricasoli, Avignonesi, Badia a Coltibuono, Tenuta di Biserno,…)  
  • 16.25-17.25       
Bormarketing kerekasztal - Téma: „Stratégia és finanszírozás” 
 
Résztvevők: 
  • Balassa István (borász, Balassa Bor) 
  • Ditz Edit (nemzetközi borakadémikus) 
  • Frittmann János (borász, Kunsági Borvidék, a HNT elnökség tagja) 
  • Heimann Zoltán (borosgazda, Szekszárdi Borvidék, a HNT elnökség tagja)
  • Horkay András (az Országos Borszakértő Bizottság elnöke)
  • Új Péter (főszerkesztő, 444.hu)
 
További információk és jegyrendelés: www.aborkonferencia.hu
Winelovers borok az olvasás mellé