Magyar bor hozott el aranyat a sör fővárosából

(X)
2015. április 15., 14:33


A Wine & Delicacies nemzetközi kiállítást megelőző borversenyen a mezőny abszolút győzteseként a Cseh Köztársaság díját nyerte a Zsirai Pincészet 2008-as 6 puttonyos Tokaji Aszúja.
Magyar bor hozott el aranyat a sör fővárosából
A Wine & Delicacies kiállítás immár 18. alkalommal kerül megrendezésre Prágában, április 22-24 között. A rendezvényhez kapcsolódó borversenyen a nemzetközileg elismert szakemberekből álló zsűri desszert bor kategóriában aranyérmet szavazott a pincészet 2008-as 6 puttonyos Tokaji Aszújának. A bor egyedüliként ért el 90 pont feletti eredményt, így a verseny abszolút győzteseként az elismerő Cseh Köztársaság különdíját is bezsebelhette.
 
Az ország három borvidékén (Tokaj-Hegyalja, Somló, Villány) gazdálkodó pincészetet, egy fiatal ambiciózus testvérpár, Zsirai Petra és Kata vezeti. Az elért eredmény különleges értéket képvisel számukra, hiszen ebben a borban korán elvesztett édesapjuk Zsirai Csaba (a pincészet alapítója), valamint a saját kezük munkája is egyesül.
 
Magyar bor hozott el aranyat a sör fővárosából
Zsirai Kata és Petra
 
2008-at a legutóbbi esztendők nagy „aszús” éveként tartják számon, hiszen az időjárásnak köszönhetően rendkívül gazdag volt aszúszemekben. „A bőséges évjárat lehetővé tette, hogy a furmint alapú aszú mellett, muskotályosat is készítsünk, amelyek házasításából született meg az aranyérmes bor. A nagyobb részt furmint alapú bor feldolgozásánál többféle eljárási módot alkalmaztunk. A részben feltárt és feltáratlan aszúszemeket azonos évjáratú borral és musttal öntöttük fel.” – nyilatkozta Zsirai Kata, a pincészet egyik tulajdonosa.
A Pincészetet a Happy Hungarian Wine nevezte a versenyre, és képviseli a kiállításon, további magyar borászatokkal karöltve. „Nagyon örülünk a lányok elismerésének, ugyanis az ő sikerük a miénk is. Hiszünk abban, hogy a minőségi borokkal, kitartó munkával igenis el lehet érni sikereket, főleg ha azt olyan összefogás is segíti, mint, ahogy ez a Happy Hungarian Wine esetében is történik. A képviselt borászokkal közösen dolgozunk, együtt építettük fel azt az újfajta bormarketinget és arculatot, aminek nemzetközi piacon szinte azonnal sikere lett.” – mondta el Herczeg Gábor, a képviselő cég tulajdonosa.
 
Reméljük a siker újabb lendületet ad a Pincészetnek, és további szép eredményekről számolhatunk be a jövőben is!
 
Winelovers borok az olvasás mellé