A fesztivál filozófiáját annak nevébe ágyazott 'gourmet' szó - magyarul ínyencet jelent - is mutatja: a rendezvény ínyenceknek kínál lehetőséget a borral kapcsolatos ismereteik bővítésére.
A szervezés is ennek szellemében zajlott, a rendezők igyekeztek olyan kiállítókat meghívni, akik elkötelezett hívei a hétköznapitól eltérő, kifinomult ízlésvilágnak hódoló bor és sajtkedvelő közönség kiszolgálásának.
Az ország ismert és jó nevű pincészetei szinte teljes körűen részt vettek a rendezvényen, így hazánk mind a 22 borvidéke képviseltette magát, közel 50 kiállítóval. A borászatok mellett neves sajt-, valamint pezsgőgyárak mutatkoztak be önálló standokon, de helyet kapott a fesztiválok immár elmaradhatatlan résztvevője, a méltán híres Töki Pompos (aki még nem kóstolta, mindenképpen tegye meg egyszer!).
A rossz idő ellenére mintegy 15 000 látogató vett részt a rendezvényen, akiknek a hazai különlegességek mellett lehetősége nyílt külföldi borok kóstolására is.