Így lett Villány Magyarország „bezzeg borvidéke”

Borászportál
2015. március 05., 21:28


A Borjog és Bormarketing Konferencián „A villányi csoda” címmel tartott előadást csütörtökön Gere Attila, villányi borász, aki elmondta, a helyi termelők „pozitív konkurenciái egymásnak”.
Így lett Villány Magyarország „bezzeg borvidéke”
A Villányi borvidék 25-30 év alatt jutott el odáig, ahol most tart – kezdte előadását Gere Attila. 1990-ben mindössze 1350 hektáron gazdálkodott a borvidék, ez a szám mára 2100 felett van.
 
A villányi termelők közül 4-5 fő már palackozta saját borait a 80-as években, ez pedig Gere szerint egy öngerjesztő folyamatot indított útjára. A borok jóval jobb minőségűek voltak, mint az akkoriban a nagy üzemekben termelt tételek, az önállósodó borászok pedig egymásért kezdtek dolgozni, közös túrákat szerveztek fejlettebb borkultúrájú országokba.
A palackozás miatt megjelentek a kereskedők, és a borértő, egyre igényesebb fogyasztók – mondta Gere. „Nem tudok senkit mondani, aki a megtermelt pénzét ne forgatta volna vissza a gazdaságba” – tette hozzá. Szerinte a gyors fellendülés leginkább ennek köszönhető.
 
Így lett Villány Magyarország „bezzeg borvidéke”
Gere Attila a Borjog és Bormarketing Konferencián
 
A villányi termelők az elsők között ismerték fel, hogy csak bort készíteni és eladni kevés. Megalakították a borút egyesületet, beindították a villányi turizmust. A borász szerint a siker másik kulcsa a borvidéki programok szervezése. Villányban olyan évek óta sikeresen működő programok várják a vendégeket, mint a Rozémaraton, a Borzsongás, vagy a Márton Napi Libanapok.
 
Gere Attila kiemelte, hogy Villányban mára nagy számban működnek kiváló minőséget készítő termelők. „Pozitív konkurenciái vagyunk egymásnak” – tette hozzá.
Winelovers borok az olvasás mellé