Főoldal - Címkék - bormarketing

Címkék / bormarketing


Laposa Bence: a marketingben alkalmazható borok tökéletesen hiányoznak

Magyarországnak szerintem nincs igazán bormarketingje. A bormarketingben alkalmazható borok tökéletesen hiányoznak. Ma a magyar bornak egyetlen erénye van, és ez a sokszínűség - mondta Laposa Bence.

A bortudósok megtartották 8. nemzetközi konferenciájukat

2014. június 27-30-ig rendezték meg az Academy of Wine Business Research konferenciát Németországban. Cikkünkben e különleges eseményt mutatjuk be, illetve a változatos témájú előadások anyagából szemezgetünk.

Tényleg senkit nem érdekel külföldön a magyar bor?

A magyar borok lehetnek jók, de egészen biztosan nem világhírűek - teszi vitaindító megállapítását Techet Péter a VS.hu Versus rovatában. A diskurzusba eddig beszállt többek között Wojciech Bonkowski, lengyel borkritikus és Kardos Gábor, a Badacsonyi Kör egyik megálmodója is.

Magyar borok címkéit állítják ki Brüsszelben

A Cégér - Jó bornak tervezz címkét! elnevezésű pályázat nyerteseinek alkotásaiból nyílt kiállítás a brüsszeli Balassi Intézetben. A tárlaton a Magyarország különböző borvidékeiről származó tíz palack boron mutatkoztak be a fiatal grafikusművészek alkotásai.

Borkiválóságok könyve - itt vannak a legjobb vörösök és rozék!

Kiválóságok - A Vidékfejlesztési Minisztérium új, "Borkiválóságok Könyve 2014" című kötete ezúttal a legjobb hazai vörös- és rozéborokat mutatja be. A hazai borvidékekről és a határon túlról összesen 494 tétel érkezett, ezekből 222 - 42 rozébor és 180 vörösbor - került be a könyvbe.

Borturizmusban Ausztria lehet a példakép

Bormarketing - Sok hasonlóság van a hazai és az osztrák bortermelés terén, érdemes volna a bormarketing területén is együttműködni. Tavaly rekord évet zárt Ausztria, a borexport értékben elérte a 137,5 millió eurót, a literenkénti ár 3 euró fölé emelkedett - írja a Privátbankár elemzésében.

Kiss Eliza: A Balatonra kell építeni a bormarketinget!

Helyi érték - Március 21-én a húsz legismertebb balatoni borász és vendéglátós jelképesen a tó közepén, tavasznyitó hajóúttal alakította meg a Balatoni Kört, hogy összefogásukkal, a helyi termékekre építő régióközpontú gasztronómiával és innovatív megoldásokkal magasabb szintre emeljék a vendéglátást. Az eseményen Dr Kiss Eliza a szőlő-borágazat fejlesztéséért  felelős miniszteri biztos is jelen volt.

Borexportunk gólyameséje

Vélemény - Kardos Gábor, a Badacsonyi Kör ügyvivője, egyben a Szeremley Birtok Kft. export menedzsere, ismét kemény kritikával illeti a magyar borvilág működését, de tőle ezt már megszokhattuk. Kardos a hazai borexport – szerinte – téves koncepcióját és kommunikációját nehezményezi, mondván, hiba volna azt állítani egyszersmind arra törekedni, hogy a tokaji aszú legyen nagykövetünk a világban.

Első Magyar-Osztrák Borásztalálkozó

Szakmai fórum - A borok és gasztronómia - a mindennapokon túl - egyre meghatározóbb szempont a következő úti cél kiválasztásakor is. Ezért az első Magyar-Osztrák Bortalálkozón résztvevő hazai és osztrák borászok erről és két ország közös kihívásairól cserélnek majd tapasztalatot a DiVino Borbárban.

Pillanatkép a magyar szőlő- és borágazatról

KONFERENCIA - Budapesten az ötcsillagos Boscolo hotelben tartották a II. Borjog és Bormarketing Konferenciát, melyen a szőlő- és borágazat jövőjéről tartottak szakmai tanácskozást. Az utóbbi időkben pozitív változások indultak el: átalakult a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, csökkentek a borászati adminisztrációs terhek és összességében kiemelt nemzeti üggyé vált a magyar bor.

Már lehet jelentkezni az idei Borjog és Bormarketing Konferenciára

SZAKMAI PROGRAM - 2014. február 27-re konferenciára hívják a borászokat, szakújságírókat, jogászokat, kormányzati szervek képviselőit, bormarketing szakembereket és minden érdeklődőt, hogy megvitassák az aktuális borjogi kérdéseket és párbeszédet kezdeményezzenek a hazai bormarketing irányvonalairól. Az esemény szervezője dr. Prónay Bence, jogász és Rókusfalvy Pál, borász.

Borkiválósági program: folyik a rozék és a vörösök minősítése

Borkiválósági program - Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter és Kiss Eliza borágazat fejlesztéséért felelős miniszteri biztos meglátogatták a Vörös- és Rozé Borok Országkóstolóját. A miniszteri biztos szerint a program új alapokra helyezi a borok közösségi marketingjét. Videó!

Kézműves vagy szájműves?

Tiszta bort a pohárba! - Lassan egyfajta társadalmi vitaként, de legalábbis annak gyújtópontjaként értelmezhető az a jó pár értekezés, mely a „kézművesség” fogalmának tisztázása, újragondolása mentén a közelmúltban íródott. E vita újabban a bortól, a borászoktól indul, de minden olyan ágazatra tartalmaz érvényes megállapításokat, amelyek a fogyasztói társadalomban a termék-előállítás vonatkozásában - így vagy úgy - érdekeltek. Kardos Gábor, a Szeremley Birtok értékesítési vezetője-marketingese, a Badacsonyi Kör ügyvivőjének gondolatait közöljük.

Nagy Olaszrizling Kóstoló - A megválaszolatlan kérdések napja

Summarium - A Winelovers közösségi kezdeményezését felkarolta az egész bország és az idei október - remélhetőleg nem utoljára - az Olaszrizling Hónapja lett. Nem alaptalanul, hiszen Magyarország legelterjedtebb fehér szőlője és egyben az egyik olyan fajta, amely körül oly sok kérdés nyitott még és oly keveset mutatott meg magából. Ám ez a nap pontosan megmutatta, hogy az olaszrizling felveszi a versenyt más, sokkal népszerűbb fajtákkal. Pompás borokat képes adni, sokféle technológiára nyitott, mértékletes érlelés mellett képes magasságokba is emelkedni.

A magyar bormarketing új körvonalai

Háttér - Fölöslegesen fizette be a már megszüntetett forgalombahozatali járulékot borai után? Érdekli, milyen elképzelések mentén dolgozik a magyar bormarketingért felelős Magyar Turizmus Zrt.? Mit tehetnek a hegyközségek a magyar bor népszerűsítéséért? Kattintson!

Változó korban van a Sziget

Sziget 2013 - Véget ért a Sziget-őrület. A Hajógyárin takarítanak, a sajtó elégedetlenkedik, hogy nem voltak elég jó fellépők, a hollandok másnaposan utaznak haza, de vajon mitől rúgtak be az elmúlt napokban? Mi volt idén a helyzet ital- és kocsmaügyben a Szigeten?

Kevesebb Pannon bor a hazai piacon

Helyzetkép - Az utóbbi öt évben a villányi borvidéken hozták forgalomba a legtöbb, Pannon borrégió jelzéssel ellátott bort, a régió négy borvidékéről idén eddig 19 féle Pannon bor került eddig forgalomba. A Pannon borok mennyisége 2011-ben 8988, 2012-ben 8416 hektoliter volt, az idén 7642 hektoliter régiós jelzésű bor kerülhet a polcokra.

Magyarok a londoni borvilág közepén

Wine Fair summarium - Május végén rendezték meg a London International Wine Fair-t a brit fővárosban, és bár ez volt egyelőre az utolsó az Excel Központban, a dokkoknál a kiállítás folyatódik, csak a koncepciót és a helyszínt gondolják újra a továbbiakban; jövőre már a belvárosban lesz, ahol minden kezdődött (London/Kensington Olympia). Miért is szükséges mindezt újragondolni?

Mit tanulhatnak a magyarok az olaszoktól?

Vinitaly summarium - Említhetnénk például a pizza sütést vagy a sportautó-gyártást, de most a borról lesz szó. Pontosabban a bor-kommunikációról és -pr-ről, avagy hogyan mutatják be az olaszok boraikat Európa egyik legkomolyabb és legnagyobb szakkiállításán, Veronában, a VinItaly-n. Nekem személy szerint már a szlogen is tetszett, amikor a városba érkeztünk, VinItaly, "egy újabb szerelmes történet Veronában", utalva ezzel a Veronában otthon lévő Rómeó és Júliára.

Kézdy Dániel: a borászokra nem lehet nagyobb terhet rátenni

Interjú - Kézdy Dániellel, a Vinoport.hu lapigazgatójával és a Furmint Február ötletgazdájával beszélgettünk a hazai bormarketing helyzetéről és a fogyasztók eléréséről, de szóba került a szintén a nevéhez köthető Hárslevelűk Éjszakája borrendezvény-sorozat is, amely júniusban startol.

Dr. Prónay Bence: Tokaj szerepe kiemelkedő az "ország-kép" megteremtésében

Interjú - Április 12-én a Corinthia Hotelben gyűltek össze a hazai borszakma szereplői az I. Borjog és Bormarketing Konferencia alkalmával, hogy tájékozódjanak az ágazaton belüli fontosabb változásokról. A hegyközségi rendszerben történt átalakulások és Tokaj szerepe Magyarország külföldi megítélése vonatkozásában kiemelt előadástémáknak mutatkoztak. A rendezvény egyik főszervezőjével, a borjogász Dr. Prónay Bencével beszélgettünk.

Pezsgőmarketing leckék - II. rész

Etyek - Az Edeck Vinum Europae Egyesület első Pezsgőakadémiáján sok választ kaptam arra nézve, hol tart most a mi hagyományosan - anno személyesen Törley József által is - pezsgőkészítésre dedikált régiónk. Marketingre leszűkítve a témát az egyik fő kérdéskör, hogy itt melyek az egyedi termékelőnyök és melyek azok a marketing eszközök, amikkel a kézműves léptékű pezsgőkészítők követ dobhatnak az állóvízbe. Instant válaszok helyett néhány szempont, ami csak még több kérdést vet fel.

Pezsgőmarketing leckék - I. rész

Summarium - Ha február a furmintról szólt, akkor a március a pezsgőről. A VinCE Budapest szakmai napján tartott Secret Champagne workshop kihagyhatatlan volt, majd jött az idén először, de remélhetőleg nem utoljára megrendezett etyeki Pezsgőakadémia. Beszámoló helyett következzen egy random kiragadott témakör, amelyhez a rendezvényeken sok-sok szempontot kaptunk, a marketing.

Íme, a magyar bor arculati kézikönyve

Bormarketing - A Nemzeti Bormarketing Program keretében elkészült a magyar borok egységes megjelenésének keretet biztosító új arculat, melynek használatát a Magyar Turizmus Zrt. a magyar borok népszerűsítésére ingyenesen biztosítja.

Online közvetítés az I. Borjog és Bormarketing Konferenciáról

Percről percre - Pénteken konferenciát tart a boros szakma; a borászok, szakújságírók, jogászok, kormányzati szervek képviselői és bormarketing szakemberek, a Corinthia Hotelben jönnek össze, hogy megvitassák az aktuális borjogi kérdéseket és párbeszédet kezdeményezzenek a hazai bormarketing irányvonalairól. A konferenciáról a Borászportál online tudósítással jelentkezik.

Kardos Gábor: A magyar borpiacot a borvidéki összefogások rázhatják fel

Videóinterjú - A Badacsonyi Kör marketingese a VinCE Budapest 2013-on adott interjút lapunknak. Kardos Gábor szerint az utóbbi húsz év bormarketingje nyomán megfigyelhető - egyre lassuló - piaci elmozdulás legfontosabb tanulsága az, hogy nem elég csak kommunikálni, a marketingkoncepciónak tettekben is meg kell nyilvánulnia; összefogásokra, alulról jövő kezdeményezésekre van szükség borvidéki szinteken.

Íme, a hazai bormarketing támogatások feltételei

Pályázat - A Magyar Turizmus Zrt. nyílt pályázati felhívást tesz közzé a 2013. évi közösségi agrármarketing program keretében. A 2013. október 31-ig Magyarországon megvalósuló, a magyar borkultúrát, borászatokat, borokat népszerűsítő tevékenységeket támogatja. A helyi-, regionális rendezvényeken, fesztiválokon, vásárokon, valamint országos rendezvényeken való részvételt, társkiállítóként való megjelenést, publikációkat, egyéb megjelenéseket és marketingkommunikációt segíti.

Promóció a harmadik országokban

Borászati promóciós programjavaslat benyújtásának szabályai - A borászati termékek harmadik országokban történő promóciójára vonatkozó programjavaslatot a Vidékfejlesztési Minisztérium Agrárpiaci Főosztályára (1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 11.) kell 2013. április 2. és április 30. között postai úton benyújtani egy eredeti és egy, az eredetivel mindenben megegyező másolati példányban, valamint egy példányban elektronikus adathordozón.

Hogyan hódítsuk meg a világot?

Bormarketing - Ez év elején jelent meg a harmadik országokba irányuló bormarketing támogatásáról szóló jogszabály. A rendelethez kapcsolódóan március 18-án jelent meg az egyes agrártámogatási tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 17/2013. (III. 18.) VM rendelete keretében az egyes borászati termékek harmadik országokban történő promóciójának támogatásáról szóló 6/2013. (II. 5.) VM rendelet módosítása. A módosító „saláta” rendelet 7. §-ban olvashatók a promóciós rendelet technikai módosításai.

Így nem tudtam meg, miért népszerű az osztrák bor

VinCE workshop - Arról már mindenki hallott, hogy 1985-ben összedőlt az osztrák borászat. Négy ember úgy döntött, hogy a biztonság kedvéért feljavítják rémséges borukat egy kis fagyállóval. Lett is belőle égszakadás, földindulás, tiltás, bojkott. Az osztrák borásztársadalom ennek hatására úgy döntött, hogy nem kirakatpert csinál (lásd Vincze Béla), és nem alibi bezárásokat, mint mi az Alföldön, hanem rendet vágott a népek között.

Borjog és bormarketing konferencia

2013. április 12-re konferenciára hívják a borászokat, szakújságírókat, jogászokat, kormányzati szervek képviselőit és bormarketing szakembereket, hogy megvitassák az aktuális borjogi kérdéseket és párbeszédet kezdeményezzenek a hazai bormarketing irányvonalairól. Az esemény szervezője dr. Prónay Bence, jogász, a borjog.hu alapítója és Rókusfalvy Pál, boros gazda, a Roxer Csoport tulajdonosa.

Eger: idén is kiválasztják a Magisztrátus borát

Bormarketing - A hagyományoknak megfelelően idén is kiválasztják Egerben a Magisztrátus borát. A címet elnyerő bikavérből és egri csillagból az önkormányzat 500-500 palackot rendel, amelyeket bor- és városmarketing célokra használnak majd fel.

Pinceélményt az új generációnak!

Borfogyasztás - Bormarketing - Bortermelés - Egy ültetvény sorsáról dönteni soha nem könnyű. A tőkéket, amelyek évtizedeken át adták hűségesen a borszőlőt, talán az előző generáció, vagy az azt megelőző telepítette még verejtékes munkával. Teremhetne-e még? Ízlelhetnénk-e még a jövőben termését? Talán még a mostani művelője sem tudja megmondani. Nincs aki művelje, nincs aki megigya végtermékét: a bort.

Pécsi-Szabó: Szemléletváltásra van szükség a bormarketingben!

A villányi Janus Borház fiatal borászával Sopronban találkoztunk a XII. magyarországi Bormarketing Konferencián, a „Bor beszél belőlünk” elnevezésű kerekasztal beszélgetés szünetében. Pécsi-Szabó Dénes szerint szemléletváltásra van szüksége a magyarországi közösségi bormarketingnek, és olyan apró trükkökre, amelyekkel mások még nem éltek.

Pálffy István: Bormarketing itthon? Veszett fejsze nyele...

Az idén januárban megrendezett XII. Magyarországi Bormarketing Konferencia egyik szünetében Pálffy István KDNP-s országgyűlési képviselőt kérdeztük arról, hogyan látja a hazai közösségi bormarketing helyzetét. Videó

Laposa Bence: gyenge a bormarketingünk

A fiatal badacsonyi borásszal a XII. Magyarországi Bormarketing Konferencián beszélgettünk arról, hogyan látja a magyar közösségi bormarketing helyzetét. Laposa Bence megítélése szerint a magyar közösségi bormarketinget koordináló hiteles szakmaközi szervezetre, és hatékonyabb állami közreműködésre van szükség, hogy nagyobb sikereket érhessen el a piacokon a magyar bor.

Összefogás nélkül nem megy

A múlt héten tartották a XII. Magyarországi Bormarketing Konferenciát Sopronban, ahol szó volt többek mellett a forgalomba hozatali járulék eltörléséről, de új, a borfogyasztási szokásokról készített tanulmányokat is megismerhetett a szakma. A kétnapos rendezvény - melyre a Borászportál is ellátogatott - összegzéseként elmondható, hogy a borászok összefogása és egyedi termékek megalkotása nélkül nem várható jelentős előremozdulás a magyar borok külföldi ismertségét illetően.

Megszűnik a borászok forgalombahozatali járuléka

Váratlanul érte a borásztársadalom nagy részét a hír, miszerint a kormány 2011. december 31-i döntésének értelmében megszűnik a forgalombahozatali járulék-fizetési kötelezettségük. E befizetések képezték az alapját a közösségi bormarketingre fordítható pénzeknek, melyek ésszerű felhasználásáról decemberben még folytak az egyeztetések a meghatározó borász-szervezetek és a szakminisztérium között – emlékeztet Jásdi István borász, a Pannon Bormíves Céh elnöke.

Elkerül a bormarketing az AMC-től

A Magyar Turizmus Zrt. látja el 2012. április 1-től a közösségi agrár- és bormarketing tevékenységgel kapcsolatos feladatokat az Agrármarketing Centrum (AMC) helyett – áll a kormány december végi közleményében. Az AMC kampányait az utóbbi időben elég sok kritika érte a szakma részéről, legutóbb például a Borravaló.hu foglalkozott azok rossz megvalósításmódjával, és vélhetően alacsony hatásfokukkal.

A drágább borok jobban fogynak

Legalábbis a korábbi időszakhoz képest - értékelte idei év végi teljesítményét az Agrármarketing Centrum (AMC) a Közösségi Bormarketing Alappal közösen lefolytatott kampány vonatkozásában. A legkeresettebb borok idén a villányi, szekszárdi, egri és tokaji termőterületről származnak, és vélhetőleg az ünnepek közeledte okán került a fogyasztói érdeklődés középpontjába a habzóbor is.

Meddig lehet még kínozni a magyar borpiacot?

Hatalmas mennyiségű olasz import bor érkezett az országba, ami lenyomta a szőlő és a bor felvásárlási árát is – írja a Népszava. Hiába volt 2011-ben kevesebb, de jobb minőségű a termés és a bor is, a termelők, pincészetek nem tudják érvényesíteni az árakban, miközben folyamatosan csökken a hazai szőlőtermő terület is.

Marilyn Monroe szexis képei a limitált szériás boron

A Marilyn Monroe-borokat forgalmazó Marilyn Merlot különkiadással jelentkezik a cég fennállásának 25. évfordulójára.

Csak a hungarikumokkal van esélyünk VIDEÓ

Számos izgalmas és érdekes személyiséggel lehet a Budai várban találkozni, főleg a Borfesztivál során. Én mégis úgy gondolom, hogy a legizgalmasabb embert sikerült elcsípnünk a Borászportál stábjával. Nem borász és nem is borkereskedő. Engedjétek meg, hogy bemutassam tanítómesteremet: Dr. Cey-Bert Róbertet.

Fidesz: a pezsgővel is van gond

A pezsgő jövedéki adójának felülvizsgálatát szorgalmazta keddi parlamenti felszólalásában Tiffán Zsolt (Fidesz). Adják vissza a magyar borásztársadalomnak a Natura 2000-hez csatolt területeket, csökkentsék az adminisztratív terheket, mihamarabb indítsanak el egy integrált informatikai rendszert és legyen "egyablakos" adatszolgáltatás - fogalmazott.

9/11 - a terrortámadás bora

Különlegesen emlékezik a 2001 szeptember 11-i terrortámadás áldozataira egy Egyesült államokbeli pincészet. A borászat 9/11 névre keresztelt borcsaládot dobott piacra. A gesztus nem mindenkinek tetszik.

Bor a kolostorból

Közel 1600 esztendeje állítják elő saját kézműves-, egyben bioborukat egy ősrégi francia kolostor szerzetesei. Palackját 15 ezer forintnyi összegért adják.

Gyógyhatású borkúra a fürdővárosokban

Ha az igazság nem is mindig a borban keresendő, az biztos, hogy Magyarország turisztikai vonzerejét a jó borokkal jelentősen lehet növelni. Immár a honi fürdők is ki akarják aknázni a borturizmusban rejlő piaci lehetőségeket.

Szarvasbogár, szitakötő és vetkőzés - meglepő borospalackok

A borok csomagloását, egy-egy bor, vagy pincészet arculatát megterveztetni arra szakosodott cégekkel, kreatív stúdiókkal horribilis összeg. A világon épp ezért létezik több százezer termelő, aki saját utakon jár. Leginkább a viszonylag fiatal ausztrál, dél-amerikai borászok mernek merészet gondolni, de szerencsére már itthon is akadnak páran, akik ráteszik az üvegre a váratlant. Vagy éppen valami váratlanra az üveget - képgaléria.

The Guardian: „Szégyen, hogy Angliában nem kapni magyar bort!”

Fiona Beckett régi motoros a szakmában. A The Guardian online újságírója a minapi cikkében azt fejtegeti, szégyen, hogy nem vagyunk jelen a világ legjelentősebb piacán, a brit piacon. A szomszédunkban levő országok ebben is jobbak nálunk.

Jó bornak sem árt a cégér II.

Folytatjuk a XI. Bormarketing Konferenciáról szóló beszámpámolónkat. A IX. Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny díjátadójára a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyével ellátott gálavacsora keretében került sor Sopronban.

Jó bornak sem árt a cégér I.

Továbbviszik a Magyar Bor Mindenkor kampányt, februárban pedig folytatódik a Borszerda is - hangzott el a XI. Bormarketing Konferencián, melyet újra a hűség városában, Sopronban rendeztek meg, a borszakma színe-javának részvételével.

Krakkói bornapok - Last minute utazás a magyar bor jegyében

A P+R kicsit átalakított szellemében – vagyis Pakolj és utazz! - indultam útnak tavaly nyáron, hogy a magyar borok egyik jelentős és igencsak ígéretes jövőképet biztosító piacán – Lengyelországban – részt vegyek a krakkói bornapokon.

Kóstoljunk magyarul – Hungarikumok a London Wine Fair-en

Mi a magyar bor? Magyarországon termelt szőlőből készült bor (Made in Hungary). Ám ennél azért többről van szó, ha a nagyvilágból tekintünk a magyar borokra. A termőföld és az éghajlat - egy Badacsony, Somló vagy éppen Eger - utánozhatatlan és egyedi. Ugyanakkor a szőlőfajta - tágabban a klónok, szelekciók - az határozzák meg, mi kerül a palackba. És persze ott a borász is, aki nagyban alakítja a bor útját, sok minden másról nem is beszélve…

Jó bornak is kell a cégér – Egy kis borreklám-lélektan

Valóban felhőtlenül boldog életünk lesz-e, tartozunk-e majd valahova, lesz-e majd egyfajta státuszunk, ha egy bizonyos bort elfogyasztunk? Valóban lesz-e csinos barátnőnk, vidám baráti társaságunk, frizbi után szaladgáló kutyánk, és egyáltalán, a végén főhősként belelovagolunk-e majd a naplementébe, pusztán azért, mert kihúzzuk a dugót a palackból? Hogyan hat ránk, borfogyasztókra a borreklám?

Ismét a bormarketing a téma

Borász körökben ismét központi téma lett a magyar közösségi bormarketing ügye. Gondolhatnánk, hogy joggal, hiszen a bor forgalomba hozatali járulékának befizetési időszaka van, illetve a decemberi soproni bormarketing konferencián ismét a bormarketing volt a téma több napon keresztül. Sajnos mégsem emiatt került a közbeszédbe a bormarketing...

Borfesztivál-szezon 2009 - nyár

Véget ért a nyár, s vele a nyári borfesztiválok is. Reméljük mindenki belefutott egybe – ha máshol nem, hát a magyar tenger partján, ahol egész nyáron át egymást érték a borfesztek. Ideje mindenkinek elővenni a bornaplókat és számba venni az élményeket, tapasztalatokat! Nézzük, mi merre jártunk, mit ittunk…

Kis magyar borkultúra

A GfK Hungária által a Borkultúra Kht.-nek készített piackutatás elég szomorú, de hiteles képet fest borkultúránkról. Az átlagfogyasztó úgy gondolja, a magyar bor világhírű, de 500 Ft-ért édesített vörösbort vásárol. Csak idő kérdése, hogy rájöjjön: ebben az árfekvésben csak az újvilági borok közt talál ihatót.

Ha március és London - akkor magyar borok kóstolója az Operában

A helyszín minden kétséggel kizárhatóan elit, a Királyi Operaház jól ismert kulturális kulturális központ Londonban. És hogy itt tartják a magyar borok éves kóstolóját az rendkívül megtiszteltető. Ebben az évben is ellátogattam, hogy tiszteletemet tegyem a magyar borok előtt, lássam a magyar borok egy szegmensének a fejlődését és eszmét cseréljek a kiállítókkal (borászokkal, kereskedőkkel, tulajdonossokkal).

A hétvégén megtudhattuk, mely borokat érdemes kóstolni jövőre

E hét végén rendezték meg Budapesten a Gerbeaudban az idei Újbor és Sajtfesztivált, melyen Hamvas Béla szellemét is megidézték, hiszen 110 éve született a bor misztikumát hirdető írónk. A rendezvényt megelőzte az Új bor, új generáció - Magyarország legjobb újbora borverseny melyen stílszerűen kizárólag fiatal borászokból álló zsűri mustrálta az újborokat. Megvan az eredmény! Most megtudhatják mit érdemes kóstolni az újévben!

Királyleányka: egy nagyreményű fajta kóstolója a Magyar Borok Házában

Ma már világos, hogy Magyarország csak hungarikumaival vetheti meg lábát a nemzetközi borpiacon. Ennek bizonyítéka a cserszegi néhány évvel ezelőtti londoni sikere, vagy a Bormarketing Kht. szeptemberi svédországi borkóstolójának visszhangja. Ilyen, nemzetközi karrierre is esélyes hungarikumot kóstoltunk a Magyar Borok Házának októberi kóstolóján.

És újra előkerül a kedvenc témánk: a marketing

Nem jó a marketingünk, nincs bormarketingünk. Talán ezek lennének az egyedüli okok, amiért nem ismeri a világ kellően a magyar borokat? Mert ugye arra a pontra már valamennyien eljutottunk, hogy tudjuk, a magyar borok - már - nem világ hírűek. Míg más országok már rég megalapították a megfelelő szervezeteket és támogatásokat hoztak létre, addig Magyarországon csak beszélnek róla. Mi ennek az oka?

 

Magyar Nemzeti Bor Bemutató Londonban

Az olvasók már ismerik, hogy kritikusan viszonyulok a magyar borhoz és ahogy legtöbb borral foglalkozó ember sose elégszem meg az adott helyzettel, mert tudom, hogy mindig lehet jobban. A jót viszont elismerem és megdicsérem ösztönözve a még jobb felé. A regisztráció gyorsan és pörgősen zajlott...

Magyarország bormarketingje, avagy a mostohagyermek

'Nem költünk eleget marketingre, elégtelen a magyar bormarketing...stb.' gyakran hangoznak el ilyen és hasonló gondolatok és mondatok. És sajnos igazak. Pedig a megfelelő háttér adott: kitűnő természeti adottságok, évezredes történelem és több évszázados hagyományok.
hirdetés

Regisztráció

Alapadatok

A * csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail:*
E-mail újra:*
Leggyakrabban előforduló e-mail címek helyes végződése: gmail.hu, gmail.com, freemail.hu, citromail.hu, freestart.hu, hotmail.com, mailbox.hu, t-online.hu, mail.datanet.hu

Kérjük ellenőrizze, helyesen adta-e meg e-mail címét!

Jelszó:*
Jelszó újra:*
Töltse ki a fenti űrlapmezőket és élvezze a regisztrációval járó előnyöket:
  • hozzáférés exkluzív cikkeinkhez
  • akciós áron elérhető, aukciókon meghirdetett termékek vásárlása
  • részvétel a regisztrált olvasóinknak szervezett nyereményjátékainkon, amelyeken szebbnél-szebb boros ajándékok találnak gazdára: borfesztivál-, bortanfolyam belépők, borkülönlegességek, borhétvégék...stb.

Fontos, hogy adatait pontosan adja meg, mivel a nyereményről a regisztráció során megadott e-mail címen tájékoztatjuk,
valamint a nyeremény átvételekor esetlegesen felmerülő azonosítási problémák kockázata is csökken!


A regisztrációval Ön elfogadja a következőket:

  • A Borászportál rendszerében a későbbiekben létrejövő regisztrációhoz kötött funkciók a megadott adatokkal (e-mail cím, jelszó) használhatók.
  • A Borászportál rendszere eseti jelleggel hírlevelet, marketing célú üzeneteket küld a regisztráció során megadott e-mail címre.
  • Amennyiben Ön NYER, a Borászportál rendszere megjeleníti oldalain az Ön nevét, lakóhelyét (csak a települést) és e-mail címét.
A regisztráció menete:
  • Töltse ki a fenti űrlapot!
  • Kattintson a "Mehet" gombra.
  • Aktiválja regisztrációját, a megadott e-mail címre a Borászportál rendszere által küldött elektronikus levélben található linkre történő kattintással!

Jelszó emlékeztető

E-mail cím:


Adja meg a regisztrációhoz tartozó e-mail címét, hogy rendszerünk elküdhesse Önnek az ahhoz tartozó  jelszavát.

Szabályzat

A Borászportál aukcióin csak a regisztrált felhasználók vehetnek részt. Amennyiben Ön regisztrált felhasználónk, a licitáláshoz be kell lépnie.

Amennyiben a Vevő a termékre (az aukció tárgyára) érvényes licitet tesz, akkor a Ptk. 211. § szerint köteles azt az eladótól, a licitben megadott áron átvenni és pénzügyileg teljesíteni.
Az ellenérték üdülési csekkel nem egyenlíthető ki.

Leütött termék vagy szolgáltatás ellenértékét az aukció lezárultát követő 10 munkanapon belül kell kiegyenlíteni. 10 000 forintot meg nem haladó nyertes licit esetén a Borászportál által kiállított 1000, 2000 és 3000 forint értékű kuponok nem használhatóak fel.

Nyeremények átvétele:
Az aukción leütött nyeremények átvételére az alábbi lehetőségek vannak:

  • postai úton utánvéttel
  • adsfutárcég közreműködésével, utánvéttel
  • személyesen a Borászportál szerkesztőségében

Az átvételi módok közül az aukció nyertese szabadon választhat.
A nyerteseket munkatársunk a regisztrációkor megadott elérhetőségeken keresi meg a részletek egyeztetésével kapcsolatban.

Kérdés esetén az info@boraszportal.hu e-mail címen adunk felvilágosítást.

A "Licitálok" gomb:
Ha a "Licitálok" gombra kattint, Ön az aukción felkínált termékért vagy szolgáltatásért azt az árat ajánlja, amely "Az Ön ajánlata:" felirat mellett található. Ez rendszerint 1000 Ft-tal (kisebb értékű aukciók esetén 500 Ft-tal) magasabb, mint az előző ajánlat.
Amennyiben az aukció nem éri el a leütési árat, és az aukció lejáratának időpontjában Ön kínálta a legmagasabb árat, Ön nyeri az aukciót. 
Ha ez az ár megegyezik a leütési árral, szintén Ön nyeri az aukciót.

A "Licitálok" gombon minden esetben ki van írva, hogy Ön mekkora összeget ajánl az adott termékért/szolgáltatásért. Ezt az összeget a rendszer a más licitálóktól érkezett licitek figyelembe vételével 3 másodpercenként frissíti. Ha ön már licitált az adott termékre szolgáltatásra, a "Licitálok" gomb fölött kiírásra kerül, hogy az adott időpontban Ön áll-e nyerésre.

Az "Elviszem azonnal leütési áron" gomb:
Ha az "Elviszem azonnal leütési áron" gombra kattint, Ön a Leütési árat ajánlja az aukción szereplő termékért vagy szolgáltatásért. 
Ebben az esetben az aukció azonnal lezárul, és Ön nyeri azt a leütési áron.

Az aukció záró időpontja

Az aukció a Licit határidőnél megadott időpontban zárul (kép alatt jelölve). Abban az esetben, ha az aukció határidejét megelőző 5 percben érvényes licit érkezik az adott termékre/szolgáltatásra, az aukció határideje automatikusan meghosszabbodik 5 perccel.

Szómagyarázat

Licit: A licitáló az aktuális ár alapján - abból kiindulva - tesz egyszeri ajánlatot az adott szolgáltatásra vagy termékre, azaz az aukció tárgyára. Az egyedi licit mindig 1 licitlépcsővel magasabb, mint a legutoljára tett ajánlat.

Vevő: A vevő az a licitáló, aki az aukció lejártakor a legmagasabb összeggel licitált az aukció tárgyára vagy az a személy, aki a leütési árat ajánlotta a termékért, szolgáltatásért.

Leütési ár: Amennyiben a licit a licit határidő előtt eléri ezt az értéket, az aukció lezárul. A leütési árat ajánló licitáló nyeri az aukciót.

Kikiáltási ár: A kikiáltási ár az az ár, amelyről az aukció indul.

Eredeti ár: Az az ár, amelyért a szolgáltatás vagy termék az eladótól (pl. szállodától, fürdőtől) megvásárolható.

Licit határidő: Az az időpont (év, hónap, nap, óra, perc formában megadva) amikor az adott termékre vonatkozó aukció lezárul. Ha ezt megelőzően az aukció nem éri el a leütési árat, az a licitáló nyeri az aukciót, aki a legmagasabb összeget ajánlott a felkínált termékért vagy szolgáltatásért. A licit határidő meghosszabbodik, ha az azt megelőző 5 percen belül licit érkezik az adott termékre/szolgáltatásra.

Licitlépcső: A licitlépcső mindig a legutoljára tett ajánlat (aktuális ajánlat) összegétől függ, mértéke az alábbi táblázat szerit változik:

1 Ft-tól 100 Ft-ig 10 Ft
100 Ft-tól 1.000 Ft-ig 50 Ft
1.000 Ft-tól 2.000 Ft-ig 100Ft
2.000 Ft-tól 5.000 Ft-ig 200 Ft
5.000 Ft-tól 10.000 Ft-ig 500 Ft
10.000 Ft-tól 100.000 Ft-ig 1.000 Ft
100.000 Ft-tól 500.000 Ft-ig 5.000 Ft
500.000 Ft-tól 1.000.000 Ft-ig 50.000 Ft
1.000.000 Ft-tól   100.000 Ft

Ajánlja a cikket ismerőseinek!

Feladó neve:*
Feladó e-mail címe:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Magamnak is elküldöm:

Megjegyzés:

* a csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!