Fröccs

Végre itt a borimádók napszemüvege

Július 11. 08:10
A napokban indult a Moonshades start-up projektje az Indiegogo-n, ahol a magyar csapat az általuk feltalált parafa-kompozitból készíti limitált szériás napszemüvegeit - írja a Dívány.
 
"Az induló márkánk, a Moonshades napszemüveg tervezésekor az volt a célunk, hogy olyan terméket alkossunk, amely megfelel az aktív, sportos és felfedező életmód által támasztott kihívásoknak. Egy olyan napszemüveget akartunk létrehozni, ami mindig velünk lehet, és nem csak a sokadik féltve őrzött kiegészítőnk lesz, hanem egy valódi társ a felfedezéseink során” – állítja első termékéről a márka.
 
Megyery Gábor, a márka alapítója és vezetőtervezője hozzátette, a szemüvegkeretet alkotó, saját fejlesztésű parafa-kompozit beteljesítette az elvárásokat. A Moonshades szemüvegek rendkívül könnyűek (45%-kal kisebb a súlyuk, mint egy hasonló méretű műanyag szemüvegnek, így például lebegnek a vízen) ráadásul rugalmasak, kényelmesek és strapabíróak is egyben.
 
“Arra is ügyeltünk, hogy a gyártás során a lehető legkevésbé terheljük a környezetet, amit sikerült is elérni azáltal, hogy a fő alapanyaguk a parafa-dugó gyártás melléktermékeként keletkező parafa-forgács. Az általunk kifejlesztett technológiának köszönhetően az agglomerát parafa újrahasznosításával egy olyan anyagot hoztunk létre, amelyből gyakorlatilag bármilyen forma önthető. A szemüvegek 3D nyomtatott öntőformákban nyerik el végleges formájukat” – magyarázza Megyery.
 
Várhatóan átlagosan 99 – 119 dollárt, azaz 28.312 és 34.030 forint közötti összeget kell majd fizetni egy napszemüvegért, az ötletet pedig ide kattintva támogathatjuk.

Jöhetnek az élelmiszerek származási országát feltüntető címkék?

Július 10. 19:49
Az Európai Bizottság jóváhagyása után Stéphane Le Foll, a francia agrárminiszter bejelentette, hogy országa a tejtermékeken és a húskészítményeken kötelező erejű eredetjelölő címkézési standardot fog bevezetni. Az államban 2017. január 1-től a produktumokon az EU egyes tagállamainak esetében is fel kell tüntetni a származási országot - írja a The Daily Meal cikkére hivatkozva az Éleliszer.hu.
 
A fogyasztók és a termelők támogatják a szabályozást, sőt, egy korábbi felmérésből kiderül, hogy az európaiak 90 százaléka támogatja a húskészítményeken elhelyezett és az eredetüket feltüntető címkék használatát. Ezek a vignetták a kistermelők számára lehetővé teszik, hogy a „portékájuk” megkülönböztethetővé váljon az Európai Unió más részein üzemelő, nagyobb mezőgazdasági termelők produktumaitól.
 
Az élelmiszeripar viszont ellenzi az intézkedést: szerintük ez igazságtalan előnyhöz juttatná a helyi gazdálkodókat és a jogszabály fel fogja hajtani az árakat, bizonyos országokból származó élelmiszereket pedig diszkriminálni fog.
 
Olaszország, Portugália és Litvánia szintén szemez a származási országot feltüntető címkékkel. Az egységes európai közös piacon mindez az egyes tagállamok termékeinek megkülönböztethetőségét idézné elő, amely egyes vállalati vezetők szerint a protekcionizmushoz való visszatérést jelentené.

1955 óta csak a Somló nem változott

Július 10. 15:12
Fantasztikus fotót talált a Fotóbutik. A képen a 8-as országút látható, háttérben a Somlóval,1955-ben. A 8-as nem tartozik a legtutibb útjaink közé, de az iram kétségkívül megnőtt az elmúlt fél században. A Somló viszont ugyanolyan szép maradt.
 
1955 óta csak a Somló nem változott
(Via)

Turisztikai kártyarendszer indul a Velencei-tónál

Július 10. 12:45
Jelentős kedvezményeket biztosító, turisztikai kártyarendszert vezettek be a Velencei-tónál.
 
A Magyar Turisztikai Ügynökség közleménye szerint a kártyával teljesen ingyenes a belépés egy alkalommal több Velencei-tavi strandra, egyebek mellett jelentős kedvezménnyel bérelhető kerékpár vagy horgász csónak és több tókörnyéki kiállítóhelyre, szabadidős programra kínál olcsóbb belépő jegyet. 
 
A kártyapartnerekhez csatlakozott városnéző programjaival a székesfehérvári Tourinform is.
 
A kártyarendszert üzemeltető Velencei-tó Turizmusáért TDM Egyesület a folyamatosan bővülő kedvezményes kínálatról és a kártyakiadó partnerekről a mobil eszközökön olvasható card.velencei-to.hu honlapon, valamint a tókörnyéki Tourinform irodák közreműködésével nyújt naprakész tájékoztatást.
 
A Velencei-­tó turisztikai kártya a vendégeknek ingyenes. A kártyarendszerhez csatlakozás a kártyakiadó és ­elfogadó TDM tag szolgáltatók számára ingyenes.
(MTI)

Idén is megkeresik az ország legjobb sajtját

Július 10. 08:29
Elindult a Nemzetek Sajtversenyének elődöntője, melyben 9 hazai sajt csap össze a megtisztelő feladatért, hogy a végső döntőben Magyarországot képviselje mintegy 15 európai sajt között. A 2013 óta megrendezett verseny több szempontból is egyedülálló, hiszen először választhatja ki a közönség, hogy melyik legyen az ország sajtja - írja az Élelmiszer.hu.
 
A kilenc magyar sajt összecsapásából a közönség kedvence kerül majd végül a nemzetközi mezőnybe: a különleges kóstoló tálakat a SZEGA Marketben lehet megvásárolni, majd a www.nemzeteksajtversenye.hu oldalon lehet szavazni a kedvencekre. Azonban nem csak közönség dönt, augusztus 27-én ugyanis hazánkba érkezik Franciaország első számú sajtlovagja, akinek elnökletével a szakmai zsűri egyénileg is értékeli a sajtokat – mondta el Olasz Virág, a versenyt szervező SZEGA Market marketing menedzsere.
 
A szavazás már elindult, és csakis a közönségen múlik, melyik ízletes sajt képviseli hazánkat a IV. Nemzetek Sajtversenyének döntőjében a Budavári Borfesztiválon, ahol az eddigi évekhez hasonlóan a legnagyobb sajtbirodalmak finomságai mérkőznek meg egymással.
 
A IV. Nemzetek Sajtversenyének hazai elődöntőjén résztvevő sajtok:
 
  • Sümegtej – Ranolder (zsíros, zárt tésztájú, kemény sajt)
  • Ficsor Árpád E.V. – Svájcer (oltós alvasztású, 4 hónapig érlelt, erjedési lyukas sajt)
  • Bicskei Mezőgazdasági Zrt. - Hegedűs sajt (zárt tésztájú, 1 évig érlelt kemény sajt)
  • Tebike Kft. - Pálpusztai sajt (rúzsflórával érő lágy sajt)
  • Méhesi Biogazdaság - Mozsgói érlelt natúr sajt (erjedési lyukas, 3 hónapig érlelt félkemény sajt)
  • Pusztaszabolcsi Agrár Zrt. - Pusztaszabolcsi füstízű trappista (félzsíros, erjedési lyukat félkemény sajt)
  • Boppe Kft. - Magyar gouda (erjedési lyukas, zsíros félkemény sajt)
  • Bomilact Madaras Kft. - Székelylány Copfocska (érlelt, hevített, félkemény parenyica sajt)

Meglepő mennyiségben hamisítják a magyar borokat

Július 09. 16:52
A földrajzi oltalom alatt álló magyar élelmiszerek 10,8 százaléka bizonyult hamisnak az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) legfrissebb jelentése szerint.
 
Magyarországon 16 milliárd forintos, uniós szinten 4,3 milliárd eurós (1371 milliárd forint), ilyen jellegű hamisításból eredő gazdasági kárt regisztráltak 2014-ben, emellett a fogyasztókat további 2,3 milliárd euró (729 milliárd forint) értékű veszteség is érte - közölte a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület.
 
Magyarország a 17 vizsgált uniós ország közül a harmadik lett Luxemburg és Görögország után, ahol a földrajzi oltalom alatt álló élelmiszerek 25,4, illetve 21,9 százalékát hamisították.
 
Az unióban a legtöbb szabálytalanságot a szeszesitaloknál jegyezték fel, ezt követték a különböző zöldségek, gyümölcsök és gabonafélék, a nyers húsok és húsipari termékek, a sajtok, majd a borok, végül a sörök.
 
Ugyanakkor a borok teszik ki az oltalom alatt álló élelmiszerek fogyasztásának több mint felét. A borok esetében a visszaélések 2,2 milliárd eurós (690 milliárd forint) kárt okoztak az európai piacnak, és további 1,35 milliárd eurós (427 milliárd forint) kárt a fogyasztóknak, ami abból ered, hogy hamis, azaz nem a földrajziárujelző-oltalomnak megfelelő helyen, illetve kritériumok szerint előállított termékért fizettek magasabb árat.
 
Az EUIPO jelentése szerint a földrajzi árujelzővel védett magyar termékek 71 százalékát a különböző bormárkák teszik ki, ezért a hamisítás is nagyrészt ezt a szegmenst érintheti érzékenyen.
 
A közlemény idézi Németh Mónikát, a HENT titkárát, aki szerint a földrajzi oltalom alatt álló, ugyanakkor hamis élelmiszerek exportálása nagy presztízsveszteséget jelent a magyar termelőknek és az egész élelmiszeriparnak, valamint az országimázsnak is. A HENT szorgalmazza a hazai és a nemzetközi hatóságok közreműködését és az egységes uniós fellépést.
 
Az unión belül a földrajzi oltalom alatt álló élelmiszerek 0,75 százalékát állítják elő Magyarországon, míg a fogyasztásból valamivel nagyobb arányban, 0,97 százalékban veszi ki a részét a magyar lakosság. Ugyanakkor a magyar fogyasztók az oltalom alatt álló termékek közül 94 százalékban a hazai készítésűt veszik, és mindössze 6 százalékban az importáltat, ezzel Magyarország Szlovákia után a második helyen van az Európai Unióban.
 
A földrajzi oltalom alatt álló termékek forgalma a tanulmány szerint az EU-ban elérte a 48 milliárd eurót (15 175 milliárd forint) 2014-ben.
(MTI)

Ezentúl frissen csapolt sört is ihatunk a repülőkön

Július 09. 08:32
A KLM légitársaság legújabb innovációja nem az utastérrel vagy a poggyászokkal kapcsolatos, hanem az italokkal: ugyanis frissen csapolt sört ihatunk a fedélzeten. A Heinekennel közösen, éveken át kísérleteztek a magasban történő csapolással - írja a Vinepair.
 
Edwin Griffioen, a Heineken cég fejlesztésekért felelős vezetője szerint mivel a légnyomás alacsonyabb a magasban, ezért igazából fent csak hab jönne a csapból. Végül - talán mivel ők is annyira szeretik a sört - megtalálták a megoldást.
 
A probléma ugyanis az volt, hogy egy hordó sörnek, a hűtőrendszernek és a kompresszornak is mind be kellett férnie az ételhordó kocsiba. Egy megoldás volt csak, így ha fájdalommal járt is, de elhagyták a hűtőrendszert.
 
A hordók ezért speciális formában, és 5 fokos hőmérsékleten érkeznek a gépekre, ráadásul sikerült úgy beállítani a csap átmérőjét hogy az a légnyomással megfelelően működjön - így pontosan olyan sört kaphatunk fent, mint lent.
 

Popcornnak, kürtöskalácsnak és sültkrumplinak álcázott italok a Soundon

Július 08. 17:55
A nagy forróságban jólesnek a jéghideg koktélok, a fesztiválokon ráadásul kötelező kelléknek számítanak. Most pedig megérkeztek a legvadabb, legőrültebb és legbevállalósabb új italok a Soundra! Ezekkel biztosan kitűnsz majd a tömegből, hiszen ki (és hogyan) inna kürtöskalácsot, sültkrumplit vagy popcornt? Csakis a legmenőbbek!
 
Kürtöskalácsba bújtatott fahéjás-áfonyás longdrink
  • 4 cl Finlandia cranberry vodka
  • 2 cl fahéj szirup
  • 1 cl frissen facsart alma leve
  • 1 cl friss citrom leve
  • díszítéshez: jégkocka és áfonyaszemek
 
A friss citromot longdrinkes pohárral „bélelt” kürtöskalácsba nyomjuk, összekeverjük a többi hozzávalóval, és a végén jégkockát teszünk a tetejére.
 
Popcornos pohárban szervírozott grapefruitos mámor (3 főre)
  • 12 cl Finlandia grapefruit vodka
  • 3 cl passion szirup
  • 3 cl limelé
  • 30 cl almalé
  • díszítéshez: popcorn és erdei gyümölcsök
 
Az alkotókat shakerben összekeverjek, popcornos pohárba töltjük, és kukoricával, gyümölcsökkel díszítjük.
 
Sült krumplinak álcázott lime-os frissítő
  • 4 cl Finlandia lime vodka
  • fél lime leve
  • eperpüré
  • díszítéshez: eper, lime gerezd
 
Az alkotókat shakerben összekeverjek, a kibélelt sült krumplis dobozba töltjük, és eperrel díszítjük.