Év Bortermelője: a magyar bor marketingje kifejezetten rossz

Borászportál
2015. január 08., 11:11


Hosszú interjút közöl Dúzsi Tamással, a 2014-es Év Bortermelőjével a Magyar Hírlap. A borász szerint „fordítva ülünk a lovon, de még fejen is állunk sokszor”.
Év Bortermelője: a magyar bor marketingje kifejezetten rossz
A beszélgetésben szó esik a nemrég megszerzett elismerésről, a bor és irodalom kapcsolatáról, valamint arról, hogy van-e kedvenc bora az „év borászának”. Dúzsi elmondja, hogy a Sióagárd–Leányvár dűlőben van a legtöbb szőlője, az a rész a könnyebb vörösborok és rozék számára kedvező. A Görögszóban kadarkát vagy cabernet francot és sauvignont termelnek. 
Dúzsi szerint nem olyan egyszerű külföldre bort szállítani, mert „a magyar bor marketingje évtizedek óta kifejezetten rossz, fordítva ülünk a lovon, de még fejen is állunk sokszor”. Szerinte a távoli, nyugati piacok helyett lengyel, cseh és német területen kellene próbálkozni.
 
Dúzsi Tamással készült korábbi interjúnk itt látható:
Winelovers borok az olvasás mellé