Élénk vita alakult ki az alatt a Facebook bejegyzés alatt, amely a fenti fotót posztolta azzal a szöveggel, hogy „Úgy látom már nem fogom tudni megengedni magamnak a magyar bort...marad a Champagne, meg a Puligny!”
Az elsőre szokatlan árú borokhoz a hazai borvilág több ismert személyisége – többek között Sánta Zoltán a Borkollégium oktatója, Zsidai Roy, étteremtulajdonos és Herczeg Ágnes, a Herczeg Ágnes Wine School alapítója is hozzászólt.
Sánta Zoltán szerint nem túlzóak ezek az árak, de volt, aki másképp vélekedett. Radosevics Radovan, a Radovin Borkereskedés tulajdonosa kommentjében például az olvasható, hogy „a borok pozicionálása szerintem lentről megy felfelé”.
A vitában többen is osztották azt az álláspontot, amely szerint Szepsy István top borai összemérhetők a világ nevesebb boraival, sőt Zsidai Roy szerint „ezek a borok nagyságrendekkel magasabb ligában játszanak, mint az áruk”.
A párbenszéd idővel egy másik síkon is folytatódott. Az egyik tábor úgy vélte, hogy az édes boroknak háttérbe kellene szorulniuk Tokajban, teret engedve a szárazaknak, mások szerint pedig az édes bornak kellenek újra piacot teremteni.