Hazai sörkörkép II. rész - Ízesített Sopronik

Borászportál
2012. június 14., 15:08


Sörpiac - Négy új, ízesített sör bevezetésével kezdte az esztendőt a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.: a Soproni Körte és Soproni Grapefruit két százalék alkoholtartalmú ízesített söreivel, valamint a Soproni Zéró Narancs és Soproni Zéró Grapefruit alkoholmentes, ízesített söreivel.
Hazai sörkörkép II. rész - Ízesített Sopronik
 
A cikksorozat előző (I.) részéhez kattintson ide!
Kiss Éva, a Zrt. kommunikációs és vállalati ügyek igazgatója lapunknak elmondta, tavaly a meleg nyár nagyban meghatározta a forgalmat, ezen belül például a forró szeptember, vagy ahogy mondják, az indián nyár is segítette az utószezont. „Az ízesített sörök egyre nagyobb teret hódítanak, forgalmuk megduplázódott. Az olcsó kategória további erősödésével és a nyomott árú, intenzív árakcióknak köszönhetően két százalékkal nőtt a klasszikus sörpiac. Az ízesített sörökkel együtt a 2011-es forgalmuk összesen két százalékkal nőtt, annak ellenére, hogy a Heineken Hungária a csökkenő trendet mutató márkás sörök piacán versenyez. Természetesen ehhez nagyban hozzájárult, hogy innovációink révén meghatározó szereplői vagyunk az ízesített sörök piacának, ahol eddig robbanásszerű növekedést tapasztalunk.”
 
A Heineken márkák esetében a kiskereskedelmi csatorna és Horeca-csatorna aránya kétharmad-egyharmad. Ez utóbbi területen továbbra is a csapolt sör marad fókuszban, de a Bajnokok Ligája labdarúgó-sorozat főszponzoraként számos lojalitást növelő nyereménypromocióval segítik elsősorban a Heineken márkák eladásait. A kiskereskedelemben a Minden 5. nyer dobozakció a Soproni márkához kapcsolódóan éppen fut, amit a szezon nagy részén szeretnének végigvinni. A mechanizmus egyszerű: ha a vásárlónál van egy nyerő nyitófül, amelyet minden 5. dobozon megtalál, elég bemenni az egyik élelmiszerboltba (3000-en vállalták a beváltással kapcsolatos teendőket), és a pénztárnál vagy vevőszolgálatnál (az üzlet döntése alapján) átveheti ajándék sörét.
„A magasabb árfekvésű termékeknél megtorpanást tapasztalunk, amit az ízesített sörök fogyasztásának divatja kompenzál – mutat rá Kiss Éva. – Jelenleg az ízesített sörök termékpalettája a fő innovációs irányvonal a sörpiacon. Kiszerelésben, újabb ízvariánsok megjelenésével, valamint alkoholmentes változatokkal is bővül ez a piac, hiszen olyan konkurenseink is beszállnak ebbe a szegmensbe, amelyek korábban határozottan elzárkóztak ettől a termékcsoporttól.”
A Heineken szakértője szerint a fogyasztók nyitottak az újdonságokra, az új ízekre, szívesen kipróbálják azokat. „Ugyanakkor fontos, hogy finom – akár meglepően finom – legyen a nedű, mert ez esetben meg is tudjuk tartani azokat a fogyasztókat is, akik csak kíváncsiságból nyúlnak egy-egy innovatív termék után. Ma, amikor mindenki igyekszik megfontolni a költéseit, kizárólag a hibátlan minőségű termékekkel lehet sikereket elérni.”
Winelovers borok az olvasás mellé