Cégér-Ab Ovo, avagy országimázs pályázat kisborászatok számára

Borászportál
2014. január 30., 11:43


PÁLYÁZATI FELHÍVÁS - Közösen hirdet országimázs-pályázatot kisborászatok számára Cégér-Ab Ovo néven a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM), valamint a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) azzal a céllal, hogy a nyertes tételekből összeállított Carton Hungaricum borcsomagot külföldön is bemutassák.
Cégér-Ab Ovo, avagy országimázs pályázat kisborászatok számára
 
Az évi 25 ezer liternél kevesebb bort termelő pincészetek számára kiírt pályázat hat nyertese 5-5 millió forint értékű országimázs csomagot nyerhet, melynek részeként a két tárca mindegyik termelőtől 1000 palack bort vásárol, azokat egyedileg tervezett címkével látja el, és bemutatja többek között New Yorkban, Pekingben, Brüsszelben, Zágrábban, Belgrádban, illetve Londonban - közölte szerdán Budapesten a VM borágazatért felelős nemzeti biztosa.
Kiss Eliza elmondása szerint a pályázaton olyan pincészetek is indulhatnak, amelyek nem rendelkeznek palackozott borral, mert a palackozás költségeit a kiírók átvállalják. A beérkezett tételeket borszakértőkből és gasztronómiai szakemberekből álló zsűri bírálja el.
Kohut Balázs, a KIM gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára hozzátette, a Forum Hungaricum által lebonyolított projekt a fiatal grafikusok számára rövidesen ismét kiírandó Cégér pályázathoz kapcsolódik, azzal a különbséggel, hogy most nem a borokhoz keresnek designereket.
 
A bíráló bizottság által kiválasztott 6 nyertes borhoz (2 vörös, 2 fehér, 1 rozé és 1 borkülönlegesség) progresszív grafikusok készítenek egyedileg tervezett címkét, melyeken az Erdész Galéria közreműködésével kiválasztott magyar képzőművészeti alkotások jelennek majd meg - árulta el.
Kohut Balázs beszámolója szerint a Carton Hungaricum borcsomag első bemutatkozására várhatóan április végén kerül sor New Yorkban.