Facebook top 3 alkohol: sör, bor, pálinka

Borászportál
2011. november 05., 13:45


A sör a legkedveltebb alkohol a magyar Facebook-társadalom körében, legalábbis ami a márkák rajongóbázisát illeti – derül ki a Fészbuker.hu által összeállított hazai Facebook oldalak szeszesital toplistájából. A sorrend: Soproni sör, Varga bor, Fütyülős pálinka. A nagy whiskey márkák a sor végén kullognak.
Facebook top 3 alkohol: sör, bor, pálinka
 
Miközben az italfajták tekintetében nincs hiány a közösségi oldalon, a rajongók számát tekintve annál inkább: a toplista adatai szerint az alkohol márkák nem hasítanak ki akkora szeletet a hazai Facebook táborból, mint amekkora forgalmat generálnak a kiskereskedelemben és a szórakozóhelyeken. A hazai szeszesital márkák toplistájának élén jelenleg az Innék egy Sopronit oldal szerepel 73 ezer rajongóval.
A Varga Pincészet Facebook oldala több mint 56 ezer taggal rendelkezik
Második a borban utazó Varga Pincészet 56 ezres és harmadik a Fütyülős 34 ezres bázissal. A Varga Pincészet sokáig vezette a Fészbuker.hu listáját, de a Soproni oldala ősszel átvette a bormárkától a vezetést. (A cikk a hirdetés után folytatódik!)
 
Az alkoholos toplista első tíz márkájának rajongószáma alig éri el a 300 ezret, miközben a hazai Facebook felhasználók nagy része, mintegy 3 millió ember tartozik az alkoholmárkák célcsoportját jelentő 18 év feletti korosztályba –  a Fészbuker.hu felmérése szerint.
Sokatmondó az is, hogy a 10 ezer rajongó feletti elitklubba mindösszesen a lista első 10 helyezettje tartozik, közülük kettő a Zwack Unicum Nyrt. brandje. Elgondolkodtató az is, hogy olyan erős márkák, mint például a Johnnie Walker, a Jack Daniel's vagy a Törley pezsgő csak a 25-ös lista végén kullognak 2-3 ezres rajongói táborral.
Az Unicum a maga 27 ezer tagjával az italmárkák Facebook-os elitklubjába tartozik
Általában véve az alkoholmárkáknak a többi brandhez viszonyított kisebb méretű rajongótáborának egyik oka, hogy a Facebook szabályai szerint ezeknek az oldalaknak életkorilag korlátozniuk kell a megjeleníthetőségüket. Emellett ezek a márkák viszonylag későn ébredtek, az idei év előtt nem is volt igazán látható, komolyabb promóciós aktivitásuk a Facebook-on.
„A Fészbuker.hu adatai alapján vannak még kihasználatlan lehetőségek az alkoholos márkák számára. A téma iránt nagy az érdeklődés a közösségi médiában, amit jól mutat, hogy a nem hivatalos, vagy más alkohol témájú oldalaknak milyen kiterjedt a rajongótáboruk” – mondta Bradács András, a Fészbuker.hu-t gondozó Front Page Communications vezető tanácsadója.
165%-os növekedést ért el Facebook taglétszámát tekintve a Ballantine's magyar oldala - 26 ezren állnak
Az elmúlt egy havi növekedési arány tekintetében a Top 10-es listában a BalliFace - Ballantine's Magyarország került első helyre 165 százalékos bővüléssel. Nem ekkora arányban, de jelentős bővülést mutattak a Somersby, a Captain Morgan Hungary valamint az Innék egy Sopronit oldalai is (28 és 27 százalékos arány). A növekedés dinamikája is mutatja, hogy az alkoholos márkák egyre több integrált kampányt alkalmaznak, amelyek során egyrészt összekötik az offline és online közösségépítő aktivitásukat, másrészt kihasználják más, nagyobb közösséggel rendelkező médiumok felületeit. Negatívum viszont, hogy néhány alkoholmárka gyakran alkalmaz olyan kampányt, amely nem felel meg a Facebook promóciós szabályzatának.
A Soproni Facebook oldala 4 napja 64 ezren állt. Ma már 73 ezer taggal rendelkeznek - belehúztak
„Nagy még a kavarodás a Facebook korhatáros korlátozását illetően” – mondja Bradács András. Sok alkoholmárka, pincészet például nem korlátozza oldalát, ami szabálytalan. Sokan viszont éppen ellenkezőleg, feleslegesen életkorilag vagy földrajzilag korlátozva tették közzé a Facebook oldalukat, miközben sok pénzt ölnek annak menedzselésébe.