Fröccs

A magyar bor soha nem lesz világhírű

Március 06. 10:18
Még egy kis Borjog és Bormarketing Konferencia. A tegnapi rendezvényen Gazda Albert, a Cink.hu újságírója is ott volt, és az esemény végén tartott kerekasztal beszélgetésben is részt vett. Arról a beszélgetésről javában készül az anyag, hamarosan olvashatjátok!
 
„A magyar bor nem lesz világhírű. Lehet, hogy a második világháború előtt a legjobbak közt tartották számon – állítólag a franciák és a németek mellett –, de az a világ elmúlt, most 2015 van, és a nagy európaiak mögé-mellé réges-rég felzárkózott az újvilág, ami sokkal nagyobb mennyiségekkel, kiszámíthatóbb termékekkel, hatásosabb üzenetekkel, értelmezhetőbb árakkal trafálja telibe a fogyasztók elvárásait” - írja Gazda.
 
Íme még egy idézet:
 
„Nem hiszem, hogy vége az illatolós-kisujjeltartós buziskodásoknak, amik szemléletesen ábrázoltak egy hősi korszakot, inkább arról van szó, hogy a téma nem egy szűk szubkultúráé többé. A bort (a jót is, nemcsak a pillepalackosat) ma már isszák is, nemcsak kóstolják. (Én is azt teszem vele, ennyi év után, so it goes.) Ez maga a fejlődés. Amit egyebek közt a budapesti boros helyek számának örvendetes gyarapodása is bizonyít.”
 
Olvasd el az egész cikket itt!

Egy jó ár-értékű bor Egerből

Március 06. 10:03
Szépen ragyog a Böjt Borászat 2013-as Egri Csillaga, írja a Borrajongó.hu. Mostanában többet foglalkoztunk a bikavérrel, pedig érdemes odafigyelni fehér párjára. A bejegyzésben így fogalmazott a szerző: "Nyilván a vörös térfélről is vannak üdítő kivételek, de úgy alakult, hogy egy fehér csillag döntött ki állandósult állapotomból, és győzött meg arról, hogy van még remény."
 
Ami a bort illeti "szerepkörileg nem dimenzionálja túl magát, nem kíván többet hozni, mint amennyit önerőből tud: zamatos, friss, egyenes és pont annyira illatos, amennyire még vonzó tud maradni pacsulimentesen. Olaszrizling a kontúr, chardonnay a test és királyleányka a fűszer". A teljes bejegyzés itt olvasható.

Aranyérmet kapott Koch Csaba Jégbora a párizsi borversenyen

Március 06. 08:29
Kiemelkedő eredménnyel zárult a Koch Borászat számára a nagy múltú Vinalies Internationales, párizsi nemzetközi megmérettetés a világ borainak, hiszen Koch Csaba borász 2007-es évjáratú Kunsági Rajnai Rizling Jégbora Aranyérmes helyezést ért el. A Vinalies Internationales a világ talán legnagyobb elismertségű és presztizsű versenye, amelyet a ranglistákon szinte mindenhol az első helyre helyeznek. A rangos hely a szakmai színvonalnak és a nevezett boroknak egyaránt köszönhető, a zsűritagok ismert szakemberek a világ minden tájáról.
 
Aranyérmet kapott Koch Csaba Jégbora a párizsi borversenyen

Válassz bort a pizzádhoz!

Március 05. 20:35
Ha pizza, akkor olasz! A Gamberro Rosso facebook oldalán az alábbi képet osztotta meg. Válassz a pizzádhoz a megfelelő olasz borok közül! Ez hasznos lehet Itáliában.
 
 
 
 

Nem maradunk tovább a bormarketing konferencián

Március 05. 20:01
Mert vége van. Volt egy pazar kerekasztal beszélgetés a végén, amiről később részletesen is beszámolunk!
 
Vannak jó dolgok a magyar borral kapcsolatban a világban, és van számos rendezetlen kérdés is. Miklós Csabi, móri borász a végszavában azt mondta: Magyaroroszág vonzó, a magyarok vonzók, a magyar bor vonzó - ezt kell a zászlajára tűzni a marketingnek. Hajrá!

Ezért olyan drága a bor az éttermekben

Március 05. 19:20
Mindenki rengeteget tesz a borért, az előállításáért, az értékesítéséért, mégsem jut belőle senkinek sem elég – mondta Zsidai Zoltán Roy, étteremtulajdonos a Borjog és Bormarketing Konferencián.
 
Az asztalra kerülő borok árában ott a 27% áfa, 30-40% a borász, a kereskedő költsége, 12% megy az infrastrukturális eszközökre 20-25% a vendéglátóhelyen dolgozók munkabére, és kb. 13% marad az étteremnek – így néz ki az éttermi matematika.
 

Amit nem tudtál a tokaji bormarketingről

Március 05. 18:05
Tokaj jövője abban áll, hogy a luxuspiacot célozza meg, ne pedig a piac egészét – mondta Pierre-Emmanuel Maire a BrandThinkTank alapítója, vezérigazgatója a bormarketing konferencián. Szerinte Tokajban nagy mennyiségben állnak rendelkezésre magas minőségű borok, amelyeknek a luxuspiacon a helyük.
 
Létfontosságú, hogy Tokaj álomként határozza meg magát, nem csak egy termékként, hiszen a luxuspiac az álmok piaca – mondta. A termék szerinte csak ennek az álomnak a megtestesülése. A luxustermékeket egy megfoghatatlan elem határozza meg – fogalmazott, Tokaj esetében meg kell határozni, hogy mi ez a plusz érték.

Figula Mihály: túlbonyolítjuk a szabályozást

Március 05. 17:30
A Balatonfüred-csopaki borvidéken dolgozó Figula Mihály szintén érdekes kérdéseket vetett fel a Borjog és Bormarketing Konferencián. A borvidéki, országon belüli változatosságot vajon szerencsés-e annyira reklámozni, mint amennyire mi tesszük – vetette fel. Szerinte ugyanis ha ennyi féle szabályozást, bortípust állítunk elő, nagyon nehéz lesz azokat a fogyasztó (pláne a külföldi fogyasztó) felé kommunikálni. Valóban, az átlag borkedvelőt vajon mennyire érdeklik ezek a részletek?

„Ha az ország a vásárlók fejében az alsó polcon van, nagyon nehéz az onnan származó termékkel szemmagasságba kerülni”

Március 05. 17:08
Érdekes előadást tartott Ipacs Géza, grafikus a Borjog és Bormarketing Konferencián, a fenti mondatot is ő mondta.
 
Szerinte Magyarország nem döntötte el, hogy a magyar bor regionális, vagy internacionális termék. Előbbi esetben az érték növekedése, utóbbi esetben a volumen növelése a jövő. Az előadó szerint ez a legfontosabb eldöntendő kérdés, ennek a tisztázása után kell újragondolni a piacokat.
Ipacs szerint a furminttal kellene megpróbálni felépíteni a magyar bor imázsát, hasonlóan a Franciaország – pinot noir, Ausztria – zöld veltelini, stb. párokhoz. A furmint által megszerzett pozíciók segítségével szerinte az egész magyar borászatot újra lehetne pozícionálni a világban.