Fröccs

Több sebből vérzik a magyar borok eredetvédelmi rendszere

Február 23. 14:45
Kemény szavakkal jellemzi a magyar borok eredetvédelmi rendszerét a Balogh Zoltán (Somlói Apátsági Pince) a Borrajongó Blogon. Szerinte a rendszer nem garantál semmilyen minőséget.
 
„A fő poén az volt, hogy az EU parancsára minden borvidéknek meg kellett írnia a saját OEM termékleírását. Lényegében az engedélyezett fajtákat, helyi korlátozásokat és a borvidék borainak egy általános leírását kellett beadni Brüsszelnek határidőre. Ezeknek a termékleírásoknak a születése is egy komoly börleszk volt. Értelemszerűen minden borvidéken rárepültek a helyi erős emberek, befolyásos nagygazdák és a nekik kiszolgáltatott csicskák a feladatra. Annyira körülállták az asztalt, hogy még ha akart volna, sem fért volna oda senki rajtuk kívül. Én személy szerint többször jelentkeztem, hogy részt akarok venni a munkában, segíteni akarok. Úgy elhajtottak, mint a pinty. Az eredmények olvashatók bárhol. Friss hasi műtét után nem ajánlom olvasatra senkinek. Egész egyszerűen a szánalmas suksükölés és a semmitmondó rizsa között van az egyes termékleírások színvonala. Az, hogy az ősi magyar fajtákat sehol nem engedélyezték, csak egy apróság. Az, hogy nem egy helyen a dűlők felsorolásának semmilyen történelmi, földrajzi alapja nincsen is csak fűszer. De sugárzik mindegyik termékleírásból, hogy a szerzőiknek a leghalványabb fogalma sincs arról, hogy pontosan miről is szól a saját borvidéke. A webről összevadászott közhelyek és semmitmondó városi legendák váltogatják egymást. Olyanok, hogy a somlói bornak rezeda illata van. Értitek, úgy általában. Meg, hogy a bazalt alapkőzetből levezethető enyhén sós ízjegyekkel rendelkezik. Komolyan, ha a devecseri vasútállomás jegyárusával leíratom, hogy milyen a somlói bor akkor precízebb leírást kapok, mint amit a hivatalos termékleírás szerzői összehoztak.”
 

Balassa István aszúja jött be legjobban Putyinnak

Február 23. 13:52
Egyre több részlet lát napvilágot arról, hogy pontosan mit ivott és evett Vlagyimir Putyin múlt héten Budapesten. A borok közül Balassa István 2009-es, Villő nevű 6 puttonyos aszúja nyerte el leginkább az orosz elnök tetszését.
 

Heimann Zoltánt is díjazta a Magyar Sommelier Szövetség

Február 23. 12:19
A Magyar Sommelier Szövetség tavaly alapította a Par Excellence díjat, amelyet különböző kategóriákban adnak át.. Heimann Zoltán borászként kapta. 
 

Átadták a Gál Tibor Emlékdíjat

Február 23. 10:09
Minden évben a Magyar Borok Bálja keretén belül kerül átadás a Gál Tibor Emlékdíj. Idén a három döntős borász, névsorrendben: Gere Zsolt, Nyolcas Ádám és Varkoly Ádám voltak. A 2015-ös szavazáson a legtöbb voksot Gere Zsolt kapta. Gratulálunk neki!

Itt az új évjárat Losonci Bálinttól

Február 23. 09:31
Losonci Bálint 2013-as Parola házasítását kóstolta a TáncolóMedve. A fehér házasítás, a pincészet alapbor kategóriájában foglalja el helyét. Összetétele minden évben változik. Ripka Gergely így ír róla: "Eleinte déli gyümölcsös, aztán édeskésen körtés, almás illat. Picit nyers sav, nyers az íze is, a végén egészen citromosba hajlóan."

Ki Magyarország legjobb sommelierje?

Február 23. 07:00
A Magyar Sommelier Szövetség február 22-én, vasárnap rendezte meg a Sommelier Bajnokságot. A nagy küzdelemben a 2014-es nyertes Szik Mátyásnak sikerült megvédenie címét és idén is ő lett a legjobb magyar pohárnok. Gratulálunk Szik Mátyásnak!

Egy nap Pozsonyban, ami a magyar fürdőkről és borokról fog szólni

Február 22. 21:20
Március 19-én bemutató expót rendeznek Pozsonyban "Spa and Wine" címmel. Az idei első alkalmat hagyományteremető céllal álmodták meg Szlovákiában. Az esemény sajtótájékoztatóján Harmati Zsolt - Magyarország pozsonyi nagykövetségének ideiglenes ügyvivője - elmondta, hogy a 15 magyarországi fürdő és wellness központ mellett 30 ismert borászat fogja bemutatni értékeiket.
 
Az expó célja, hogy segítse a kis- és középvállalatok számára a külföldi kapcsolatok kialakítását, valamint az sem titkolt szándék, hogy élénkítsék a hazánkba irányuló turizmust. Ami jó hír, hogy a szlovák piac jelentősége nőtt az idegenfrogalom számára, számolt be a Magyar Turizmus Zrt.
 
Forrás: MTI
 
 

Borboksz, avagy kié a legjobb cabernet sauvignon?

Február 22. 18:24
Pécsen bor-bokszot rendeztek, ahol több kategóriában is felmérték az erőviszonyokat. Ezúttal nem a bikavérek, hanem a cabernet sauvignonok mérkőztek meg egymással. Meglepően nagy érdeklődés volt a fajta iránt, aminek neve az utóbbi időben nemcsak dícsértet kapott hazánkban, mentségére legyen szólva, nem könnyű belőle tökéletes alapanyagot szüretelni. A boksz alatt nem csak a termelők, de a borvidékek is harcolnak egymással. Ebben az esetben Szekszárd vs. Villány szálltak ringbe. A kóstoló részletes beszámolóját a Pécsi Borozó honlapján olvashatják el.

Sikersztori a Torkos Csütörtök

Február 22. 16:18
A torkos csütörtökökön országszerte csaknem  másfél millióan tértek be a részt vevő éttermek valamelyikébe az elmúlt tíz évben, mióta az akció elindult - mondta Lipcsey György Imre, a szervező Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese.
 
A néphagyományra épülő gasztronómiai akciót a vendéglátóhelyek és a nagyközönség pozitív visszajelzései alapján szervezték meg idén is. Országszerte 610 étterem vett részt.
 
Lipcsey György Imre elmondta: a hamvazószerdát követő napra szervezett rendezvényhez csatlakozott éttermeknek azt kellett vállalniuk, hogy az étel- és italfogyasztásra egyaránt 50 százalékos kedvezményt biztosítanak vendégeiknek. Az elmúlt 10 évben több mint 9000 étterem csatlakozott az akcióhoz, idén az MT Zrt. külképviseleti hálózata is részt vett a magyar gasztronómia határon túli népszerűsítésében. Hozzátette: a rendezvénysorozat eredeti célja mellett keresletet élénkít olyan holtszezoni időszakban, amikor a vendéglátóhelyek többségében alacsony a forgalom. Az agrármarketing és a turizmusmarketing területek együttműködésével valósult meg a kezdeményezés, idén ebből az alkalomból az Agrármarketing Centrum új facebook-oldala is elindult - ismertette.
 
Az országos akció eredményei közé sorolta Lipcsey György Imre azt is, hogy nincs még egy olyan nap az évben, amikor ennyit beszélnének a vendéglátóiparról, mint torkos csütörtökön, amit 2016-tól továbbfejlesztenek.
 
Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke az akció sikerét értékelve arról beszélt, hogy a program az MT Zrt. időtálló terméke, amely a magyar gasztronómiát és éttermeket népszerűsíti. A vendégek egységesen a számla végösszegéből kapják meg az 50 százalékos kedvezményt. A torkos csütörtök nem a profitról szól, hanem a vendéglátás társadalmi felelősségvállalásának egyik eleme - fogalmazott Niklai Ákos. Hozzátette: a szakma a marketinggel együtt csinál kedvet az étterembe járáshoz, a csatlakozó éttermek 80 százaléka vidéki.
 
(MTI)