„Az ideális bor” fő jellemzőit tárták fel Németország mellett Nagy-Britanniában, az USA-ban és Kínában. A kutatás eredményeit egy hónappal a 2012. március 4.-6. között Düsseldorfban tartandó ProWein előtt hozták nyilvánosságra a világ vezető borvásárának szervezői.
Nagy-Britanniában főleg a 18-34 évesek részesítik előnyben az alacsony alkoholtartalmú borokat. Ugyanilyen véleményt képviselnek az USA fiatal fogyasztói mellett az idősebbek is. Az 55 évesnél idősebb amerikaiak közül minden ötödik ideálisnak az 5,5 és 8 százalék alkoholtartalmú bort tartja. Ugyanakkor viszont az USA-ban a legtöbb bort 13 százalék alkohollal értékesítik a kereskedelemben.
A cikk a hirdetés után folytatódik!
A német fogyasztók több mint fele számára az 5-8,5 százalék alkoholtartalmú az ideális bor. Kínában a többség 8,5-10,5 százalék közötti értékre szavaz.
„Mind a négy országban a megkérdezett fogyasztók az ideális bor fontos jellemzőjének tartják a származási országot” – hangsúlyozza a tanulmánnyal kapcsolatban Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője.
Az alacsonyabb alkoholtartalmú vörösborokat kedvelik a fiatalok
Legnagyobb arányban a kínaiak képviselik ezt a véleményt, legkevésbé a britek, a vizsgált országok közül. Mindenütt Franciaországot említették, mint legkedveltebb származási helyet. Annak ellenére, hogy például Nagy-Britanniában ausztrál borok állnak az értékesítési ranglista első helyén.
Legszívesebben a vörös bort isszák: a kínaiak 79, németek 57, amerikaiak 49 és britek 44 százaléka. A fehér bor a második legkedveltebb három országban. Kivétel Kína, ahol a rosé valamivel népszerűbb, mint a fehér bor.
„Az árakról német adatok állnak rendelkezésre” – tájékoztat Máté Szilvia. „Az ottani szupermarketekben egy liter bor átlagosan 3 euróba kerül, diszkontokban 2,50 euróba. A kutatás során megkérdezett német fogyasztók azonban azt mondták, hogy egy számukra ideális borért készek literenként 4,86 eurót is fizetni.”
Ami a palackok lezárását illeti: természetes dugót részesíti előnyben a németek, amerikaiak és kínaiak többsége. Viszont az angolok nyitottak a fém kupakra is, még fehér bornál is. állapítja meg a ProWein által rendelt nemzetközi kutatás.
ProWein 2012.
A tavalyi tizenhattal szemben idén huszonöt magyar vállalat állít ki a világ vezető borvásárán; a düsseldorfi ProWein 2012. március 4-6. között 40 ezer szakmai látogatót vonz az egész világról. Ötven ország mintegy 3700 kiállítója ad áttekintést a borászat aktuális trendjeiről.