Még két napig szavazhatsz Szekszárd logójára!

Borászportál
2016. november 17., 17:30


Szekszárd arculatában is szeretne megújulni, ehhez pedig az ArtHungry kreatív online közösséggel karöltve pályázatot írtak ki. A logópályázatra csaknem 140 terv érkezett, a szakmai zsűri ugyan már kiválasztotta a győztes pályamunkát, de a közönségszavazás még javában tart.
Még két napig szavazhatsz Szekszárd logójára!
Sándor Zsolt; Fotó: arthungry.com
A Szekszárdi Borászok Céhe és az ArtHungary közös pályázatát októberben hirdették meg, a cél az volt, hogy a borvidék arculatfrissítésére modern, fiatalos tervek érkezzenek. A pályázat kiírói szeretnék, ha az új logó hűen tükrözné a szekszárdi borászok dinamikus, energikus közösségét, akik a tradíciókra épülve dolgoznak Szekszárd megújításán.
 
Nem irigyeljük a döntéshozókat, hiszen rendkívül színvonalas és igen sokszínű a felhozatal, igaz első ránézésre nem mindenkinek sikerült az elvárt lendületességet és dinamizmust átadnia a pályamunkájával.
 
Még két napig szavazhatsz Szekszárd logójára!
Prell Norbert; Fotó: arthungry.com
 
Külön öröm, hogy a közönségszavazást tényleg teljes egészében a közönségre bízzák, hiszen az ArtHungry oldalára jó eséllyel minden beérkezett pályamű fölkerült. Gondoljuk ezt abból kifolyólag, hogy vannak a pályázati kiírás tekintetében hiányos, vagy éppen hibás arculati tervek is, de fölkerült pár olyan munka is, ami enyhén szólva kilóg a többi közül, és nem pozitív értelemben.
 
A tradicionális megjelenítést a legtöbben Szekszárd ókeresztény szarkofágjának vonalaival és az azon látható motívumok újraértelmezésével próbálták elérni. Ilyen értelemben meglehetősen sok alkotás érkezett, amelyek a szőlőfürt, szőlőlevél, hal, szarvas szimbólumokat kiemelve álmodták meg Szekszárd új arculatát.
A stílust tekintve látszólag a minimalista irányvonal követői vannak többségben, de a pályázatok között megtaláljuk a klasszikusabb, elegánsabb vonalvezetésű arculatok képviselőit is. Van, aki Szekszárd új arculatát egy idézettel, vagy egy frappánsnak gondolt szlogennel dobná fel. Az idézetek közül a legtöbbet használt a már említett 4. századi szarkofágban talált üvegedényen (ógörögül) olvasható felirat –
 
Áldozz a pásztornak, igyál és élni fogsz!
 
– ami több alkotó figyelmét felkeltette.
 
A szlogenek terén is próbálkoztak páran, de az igazat megvallva, itt azért nem sikerült annyira maradandót alkotni. Egyébként is ez egy rendkívül érzékeny része az arculattervezésnek, nem is nagyon szokták erőltetni a kreatívok, és ha lehet, akkor a megrendelőket is igyekeznek erről lebeszélni. Ritka az igazán jó szlogen, és igaz ez a mostani pályázatra is, bár a „Szekszárd volt, van, lösz” a maga helyspecifikus humorával azért megérdemli az elismerést.
 
Még két napig szavazhatsz Szekszárd logójára!
Dáva Iván; Fotó: arthungry.com
 
Az arculati terveket böngészve viszont figyelemre méltó, hogy a legtöbben az egységes szekszárdi palackhoz passzoló címketerveket találtak ki az arculat részeként, ez eddig több szekszárdi pincének nem sikerült.
 
A tervezőgrafikusokból és szekszárdi borászokból álló zsűri október 29. és november 4. között értékelte a beérkezett pályaműveket, a csaknem 140 logóterv közül november 21-én fogják kihirdetni a győztest. A közönség november 20-ig adhatja le online a szavazatait, a legtöbb voksot kapó logóterv készítőjét különdíjjal honorálják a szervezők. 
 
Szekszárdon mindenesetre a Borászok Céhe már megszavazta, hogy milyen legyen a borvidék új logója, de persze ők sem árulják el november 21-ig, hogy miként döntöttek.
Még két napig szavazhatsz Szekszárd logójára!
Fotó: Heimann Családi Birtok Facebook
 
Az első körös rostálás után biztos nem volt könnyű dolga az ítészeknek, de biztosak vagyunk benne, hogy megtalálták azt a tervet, ami Szekszárdhoz és az elképzeléseikhez is maximálisan illik. Egy biztos, a munkák összességét és minőségét tekintve erre minden lehetőségük megvolt, de november 21-én minden kiderül.
Winelovers borok az olvasás mellé