Bormarketing és értékesítés: A borpiac meghatározó szereplői - Online kurzus

04. 09. - 05. 14.
CímBorkollégium
1067 Budapest,
Podmaniczky u. 31.
Esemény típusaBortanfolyam
Ár215000 Ft
Weboldal címeweboldal

TérképMegjelenítés térképen
Miért nem tudom eladni a borom, pedig kiváló? Hogyan törjünk be új piacokra? Hogyan történik a beszerzés és a szortiment kialakítása az éttermekben és a borkereskedésekben? Hogyan tudom a legtöbbet kihozni a média- és rendezvénymegjelenésekből?
Kiscsoportos gyakorlatorientált online tanfolyam a borszakmában, illetve marketing és kereskedelem területen 20-40 éve tevékenykedő szakemberek vezetésével.
 
Sok vállalkozás csak saját magából indul ki: nincsen tisztában azzal, hogy miként gondolkodnak meglévő, vagy potenciális üzleti partnerei. Így az együttműködés is jóval nehézkesebb, és nem lehet kiaknázni a bennük rejlő lehetőségeket. A piaci szereplők gondolkodásmódjának ismeretében ugyanakkor gyümölcsöző és hosszú távú kooperáció alakítható ki, amely mindkét fél számára kölcsönösen kedvező.
 
 
Mik az online kurzus előnyei?
  • Csak egy laptopra vagy egy okostelefonra van szükség
  • Bárhonnan elérhető, akár külföldről is
  • Kényelmes, az utazáson időt és pénzt lehet spórolni
  • 100% vírusmentes tanfolyam a Zoom alkalmazás segítségével
 
Mi a képzés célja?
  • hogy a résztvevők megismerjék a működésük szempontjából meghatározó piaci szereplőket
  • betekintést nyerjenek a gondolkodásmódjukba, amellyel sikeresebb együttműködést érhetnek el
  • saját példájukon dolgozva megértsék mindezek gyakorlati vonatkozásait
  • az előadások rendszeres látogatása, valamint a házi feladatok elkészítése esetén oklevelet szerezzenek
 
Kiknek ajánljuk?
  • Borászok, tulajdonosok számára kis-közepes pincészeteknél
  • Munkatársak számára nagyobb pincészeteknél
  • Kereskedések, borfókuszú vendéglátóhelyek, bor témájú vállalkozások, állami szereplők munkatársainak
  • A téma iránt érdeklődőknek
 
Előadók
  • a borszakmában, illetve marketing és kereskedelem területén 20-40 éve tevékenykedő szakemberek
  • Dr. Harsányi Dávid, főiskolai docens, a BGE Marketing tanszékének vezetője, a Borkollégium és a Winelovers állandó tanácsadója, WSET felsőfok
  • Dr. Konkoly Mihály, agrárközgazdász, borász, Veritas key account manager, DipWSET
  • Bálint László, lektor, a Borkollégium oktatója, DipWSET
  • Petzold Attila, okleveles élelmiszermérnök, párlat szakértő
  • valamint további meghívott szakemberek
 
Tematika
 
Piaci környezet, direkt értékesítés, boros média
  • a piac szereplői
  • a piac elemzésének lehetőségei (STEEP, Porter, SWOT)
  • online értékesítés
  • értékesítés a pincénél
  • meghatározó boros orgánumok
  • megjelenési lehetőségek a médiában
  • Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges média megjelenésekről
 
Export lehetőségek, az import jelentősége
  • a világ borpiaca
  • a hazai bor külföldi megjelenése
  • a legfontosabb külföldi piacok
  • az importborok hatása a hazai fogyasztásra
  • Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása az export lehetőségekről
 
Borok az étteremben
  • a borszortiment kialakításának szempontjai a vendéglátóhelyen
  • borbeszerzés
  • a borkínálás, a sommelier szerepe
  • Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges vendéglátóhely együttműködésekről
 
Borkereskedelem, szakkereskedések
  • specializált kereskedések hazánkban, hálózatok és egyedi üzletek
  • a szakboltok stratégiája, a szortiment kialakítása
  • borbeszerzések, együttműködések
  • Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges szakkereskedés együttműködésekről
 
Borkereskedelem: általános üzletek
  • általános bolti kereskedelem hazánkban, hálózatok és egyedi üzletek
  • a nagykereskedelem és kiskereskedelem szerepe
  • az üzlethálózatok jelentősége, stratégiája
  • borbeszerzések, együttműködések
  • Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges üzlethálózati együttműködésekről
 
Tanácsadók, ügynökségek
  • marketing, illetve kommunikációs szakemberek, ügynökségek szerepe
  • együttműködés az ügynökségekkel, tanácsadókkal
  • palack design
  • Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges ügynökségi kapcsolatokról
 
Rendezvények
  • a rendezvények szerepe a borpiacon
  • meghatározó boros rendezvények
  • a megjelenés lehetőségei, kiemelt megjelenések
  • Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges rendezvény megjelenésekről

A borszakértők szerepe
  • meghatározó borszakértői csoportok
  • a független borbírálat jelentősége
  • a borkóstolás, borbírálat folyamata
  • borversenyek, díjak, és ezek szerepe
  • Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a borbírálati lehetőségekről

Tananyag
  • az előadók által a képzésre kifejlesztett speciális ismeretanyag (ld. tematika), amelyet a tanfolyam alatt folyamatosan küldünk el a résztvevőkhöz
  • gyakorlati feladat: a résztvevőknek egyénileg, vagy 2 fős csoportokban egy értékesítési tervet kell elkészíteniük a tematikához kapcsolódóan több lépésben