április 08. 11:46
„Minden üzlet a tudásról és a kapcsolatokról szól” - talán ez a legfontosabb üzenete az idei borturisztikai konferenciának, amelyet a katalán fővárosban, Barcelonában rendeztek meg. Április 7-én zárta kapuit a 8. IWINETC (International Wine Tourism Conference).
A három napos rendezvény első két napján húsz különböző érdekfeszítő előadást lehetett hallgatni többek között a borvilág régi-új desztinációiról, például Indiáról, Görögországról, Romániáról, a katalán kézműves sörökről, a social média új kihívásairól és természetesen a cavakról.
Magyarországot két cég is képviselte előadással. A Wine a’More Travel Utazási Iroda Tokaj bemutatóval és tokaji borok kóstolójával kápráztatta el a közönséget, melyet a Magyar Turizmus Zrt. és a borászatok is támogattak. A lehetőségek ezernyi tárházát bemutató előadás teltházat vonzott, mely után a szerencsés résztvevők a Szent Tamás Pince, az Oremus Pince, a Holdvölgy Pincészet és a Tokaj Kereskedőház, száraz, késői szüretelésű és aszú boraival ismerkedhettek meg. E mellett a Taste Hungary Kft. borturisztikáról tartott előadást.
A konferenciát B2B workshop követte, melyen a résztvevők személyesen cserélhettek egymással információt.
A rendezvényen több, mint 45 országból, közel 300 borturisztikában érdekelt cég képviseltette magát.
A rendezvény fő támogatója, a Katalán Idegenforgalmi Hivatal mindent megtett résztvevők kényelméért, és azért, hogy nemzeti italuk, a cava ismertségét és presztízsét növelje. Ennek érdekében több pincészet is bemutatkozott, a legnagyobbaktól (Freixenet, Torres) a kisebbekig (Llopart, Villafranca). Penedes és környéke tökéletes célpont azoknak a turistáknak, akik a bort nem csak a gasztronómiával, de a kultúrával, a történelemmel és az aktív kikapcsolódással akarják ötvözni.