Fröccs

A sörbe áztatott tea csodákra képes

November 28. 13:37
A Szent András Sörfőzde bemutatta Esthajnal sorozatának ötödik darabját, az Esthajnal ’17-et, ami idén nem csupán karácsonyi meglepetés, de télnyitó desszertsör is egyben.
 
A békésszentandrási sörfőzde legújabb terméke egy bergamot naranccsal és earl grey teával főzött porter sör. Előbbi kesernyésséget, utóbbi frissességet kölcsönöz a sörkülönlegességnek, amely remekül harmonizál süteményekkel.
 
A bemutató alkalmából a Szent András Sörfőzde egy ingyen letölthető Do It Yourself (DIY) receptfüzetet is kiadott, amelynek könnyen elkészíthető receptjeivel a sörszerető hobbiszakácsok a főzde szinte minden sörével kipróbálhatják magukat a konyhában. Az Esthajnal ’17-ből például a Beer Gastronomy bloggere, Vásárhelyi "Pif" István egy kekszmorzsás pohárkrémet álmodott meg.
 
Esthajnal ’17
Earl grey porter
ABV: 7,0%
maláta: pilseni, karamell és csokoládémaláták különleges összetevők: zabpehely, pörkölt árpa, bergamot narancs, earl grey tealevelek.

 

A világ 100 legjobb bora közé választottak egy magyar bort

November 22. 16:27
A Dereszla Pincészet 2009-es évjáratú ötputtonyos aszúja a huszadik helyet foglalja el Wine Enthusiast magazin idei összeállításában, amely a világ 100 legjobb borát tartalmazza.
 
Az 1988-ban alapított Wine Enthusiast magazin a világ egyik mértékadó szaklapja, minden évben kiadják a világ 100 legjobb borának listáját, erre került fel idén a tokaji bor.
 

Kistestvére lesz a nagy sikerű Soproni IPA sörnek

November 22. 15:19
Új taggal termékcsaláddá bővül a Soprtoni Óvatos Duhaj. Eddig csak a nyáron debütált felsőerjesztésű IPA sör viselte ezt a nevet, mostantól azonban a Soproni Démon is rákerül ez a fantázianév. Soproni Óvatos Duhaj Démon néven a sörgyár barnasöre változatlan receptúrával, de megújult csomagolással kerül a jövőben a polcokra.
 
Nem meglepő, hogy egyre több terméket igyekeznek beterelni az Óvatos Duhaj brandbe. A Soproni IPA ugyanis mindenkit meglepve nem várt hatalmas sikert aratott a fogyasztók körében. Augusztusban például háromszor akkora volt a kereslet, mint azt előzetesen becsülték, ellátási gondok is voltak.
 

Megszívja a Trónok harca, hogy bezár az Amazon boros részlege

November 21. 15:59
Az Amazon internetes áruház a napokban arról tájékoztatta a beszállító partnereit, hogy 5 év után idén decemberben bezárja a boros üzletágát.
 
Nem a forgalom elmaradása volt a döntés oka, a tengerentúlon ugyanis nagy népszerűségnek örvendett az Amazon Wine, részben az olyan termékek miatt, mint a Trónok Harca névre keresztelt borválogatások, boros ajánlatok. A bezárás oka sokkal inkább az USA szigorú bortörvényeiben keresendő. A végfogyasztókat kiszolgáló kereskedők ugyanis nem tárolhatnak és postázhatnak ki alkoholt. Ezért 2012-ben az Amazon nem is a hagyományos kereskedési formát választotta, hanem létrehozta az Amazon Wine platformot, ahol a borászatok regisztrálhattak és a cégnek fizetett díj ellenében maguk kínálhatták a boraikat.
 
Ez a megoldás is problematikus volt, ugyanis a kereskedőknek az is meg van tiltva, hogy ellenszolgáltatásért cserébe reklámozzák a beszállítóik alkoholos italait. Márpedig az említett regisztrációs díj, amit a platform használatáért elkértek, annak számít. Az elmúlt években az Amazon sikertelenül lobbizott a törvény számukra kedvező módosításáért. A díj elegendésével viszont a cég számításai szerint veszteségesre fordult volna az üzletág, ezért inkább a megszűntetése mellett döntöttek. Bort azonban továbbra is lehet vásárolni az Amazon-on, mégpedig az Amazon Fresh, a Prime Now és Whole Foods Markets kínálatából.
 

A fél világ egy magyar találmányt eszik

November 17. 14:04
Dubajban és Párizsban rangos díjat nyer, eközben 23 országba exportálják már a Mogyi saját fejlesztésű, karamell bevonatú pattogatott kukoricáját, a Caramoon-t.

A Camaroon szeptemberben Dubajban a Best Snack Innovation (Legjobb Snack Fejlesztés) díjat hozta el míg most novemberben Párisban a Best Snack(Legjobb Snack) kategória díját kapta meg. A gyártó szerint a termék egyedisége abban áll, hogy egy különleges kukoricafajtából készül, amely természetes módon pattog ki gömb alakúra, és így egyenletesen vonható be az édes vajkaramellás cukormázzal.

A raklap az akadálya a magyar borok világsikerének

November 15. 14:53
„Hála Istennek, ma már az a gondja a magyar borászoknak, hogy nagyobb méretű, 140 palack bort is elbíró raklapokat keresgéljenek” – meséli O’Connor-Varga Lilla, a Wines of Hungary alapítója. A magyar borok angliai marketingjére szakosodott londoni cég 2014-ben jött létre. A kezdeményezés eredetileg webshopként indult, azóta azonban Lilla borkiállításokon mutatja be a hazai borokat, kurzusokat szervez és még a címkeválasztásban, borleírások fordításában is segít a borászoknak.

A magyar borok szigetországi „karrierje” két évtizeddel ezelőtt, a Kamocsay Ákos (Hilltop) nevéhez kötődő cserszegi fűszeressel egyszer már a csúcson volt, az elmúlt években pedig újra megnőtt irántuk az érdeklődés. Az elmúlt egy-két évben neves szakértők cikkeztek a kékfrankos fajtáról, vagy az egri St. Andrea és Kovács Nimród, illetve a villányi Gere Attila, Heumann és Csányi Pincészet borairól. Magyarországra látogatott több véleményvezér is, köztük a világ egyik legismertebb televíziós borfenegyereke Oz Clarke, aki elismeréssel szólt tapasztalatairól. Ennek eredményeként egyre több brit étteremben és vinotékában jelennek meg a magyar borok.

Kiemelten fontos piac Nagy-Britannia, amelyik a világ egyik legnagyobb borimportőre, a világ borkereskedésének egyik központja. Az éves forgalom a 23 milliárd dollárt (közel 7 ezer milliárd forint) is meghaladja.
 

Hamburgerezőben fog dolgozni a "Viszkis"

November 14. 12:02
Whiskey-s hamburgert fog készíteni a november 23-án bemutatásra kerülő Viszkis című film felvezetéseként a címszereplőt alakító Szalay Bence. A 90-es években több bankrablást elkövető egykori jégkorongozóról, Ambrus Attiláról szóló film premierjével gyakorlatilag egyidőben nyitja meg a Zing étteremlánc új üzletét az Allee Bevásárlóközpontban. A november 21-i hivatalos megnyitón Szalay Attila áll 11 órától a pult mögé és állítja össze az étteremlánc legújabb, whiskey-t is tartalmazó hamburgerét a sajtó képviselőinek.

Nem csak üres fecsegés, hogy a borászatok segítik egymást!

November 14. 10:35
Megint egy újdonsággal rukkolt elő a Bormarketing1x1. Bormarketing történelmi pillanatnak lehetünk tanúi a szakmai oldal által jegyzett Borketing Gyüli program új rovatával.

„Amikor kitaláltam még magam sem hittem, hogy működhet, de a jó szándék és az önzetlenség győzött.” – Nagy Gábor, alapító

A Borketing Gyüli új, „Kedvenc kampányom” rovatának lényege ugyanis az, hogy minden hónapban felkérnek egy bormarketingben jártas, gyakorlott hazai pincészetet, hogy az adatokat felfedve írják le egy korábbi, működő kampányukat. Így a tapasztalatlanabb borászatok tanulhatnak a itthoni példákból. Ez nagyon fontos, és eddig példa nélküli kezdeményezés, ugyanis bár külföldi minták alapján is sok mindent lehet a gyakorlati marketingbe ültetni itthon, de hazai példák szerint, melyek ráadásul első kézből jönnek, és bizonyítottan működőképesek, kézzel fogható és komoly értéket képviselő tudást szerezhetnek a beavatottak.

A pincészetek és a Bormarketing1x1 közötti megállapodás szerint – miután azért igen csak műhelytitkokról van szó – nem lehet teljesen nyílttá tenni a szakmai interjúkat, ezért csak azok az érdeklődők olvashatják, akik előfizetnek a Borketing Gyüli programra ( borketing.hu ). Az oldal megfogalmazása szerint viszont „havonta akár egy családi pizza áráért” hozzájuthat bárki az ezzel együtt már hat rovatból álló havi tudásanyaghoz, ami a kapott értékhez képest eléggé baráti ár.

Ezúton is köszönjük a rovatban szereplő borászatoknak a segítőkészséget. Az első, októberi interjú alanya Sipos Gábor, a Bock Pince marketingese, a novemberié pedig Illés Tamás a Pannonhalmi Apátsági Pincészet marketing és értékesítési vezetője volt.

Ezzel a 11-gyel áll ki a magyar csapat

November 13. 15:25
11 magyar borászat részvételével November 14-16. között rendezik Shanghai-ban a ProWine China Nemzetközi Bor és Szeszesital szakvásárt. A közösségi bormarketingért felelős Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásával felállított standon a balatoni Kristinus Borbirtok, a tokaji Grand Tokaj, a Patricius Borház, a Tarcellier, a Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok, a Zsirai Pincészet, a szekszárdi Vida Pincészet, valamint a villányi Bock Pince, a Csányi Pincészet, a Malatinszky Kúria és a Vylyan Pincészet lesz jelen.  

A világ egyik legjelentősebb borszakmai kiállításán a magyar stand kóstolózónával illetve napi három alkalommal különböző tematikájú boros szemináriumokkal várja az érdeklődőket. A kurzusok kiemelt célja a tokaji aszúnak a bemutatása, de a piac jellegzetességéből adódóan a szervezők nagy hangsúlyt fektetnek a magyar vörösborok népszerűsítésére is (Kínában az elfogyasztott borok 90 százaléka vörösbor). A kurzusokat Szik Mátyás, Örökös Magyar Bajnok Sommelier tartja, hozzá ő válogatja a borokat a kiállításon megjelenő picészetek kínálatából.

A KSH 2016. évre vonatkozó adatai alapján Magyarország közel 4 millió euró értékben exportált bort Kínába. Kína, a Magyarországról exportált borok euróban kifejezett értéke szerint, a 9. legnagyobb exportpiaca hazánknak.