Kilépés a komfortzónából: organikus és bio borok hétvégéje KismartonbanNagy tisztelője vagyok Franz Weninger munkásságának és ennél fogva követem őt a közösségi médiában. Innen lettem figyelmes a Wild Swines, Fine Wines névre keresztelt rendezvényre, és kis utána járással kiderült, hogy ez a Karakterre elnevezésű rendezvénysorozat aktuális eseményének az egyik előfutára.
A világ két legismertebb borvidéke: Bordeaux és ChampagneBordeaux és Champagne Franciaország, és talán a világ két legismertebb borrégiója. A Bordeaux-ban készült nagy vörösborok egy jó része luxuscikknek számít, de Champagne megkérdőjelezhetetlenül a luxus szinonimája. Ennek köszönhetően kevés az olyan borkedvelő, aki ne hallott volna a Bordeaux-ból származó vörösborokról és a Champagne-ból származó pezsgőkről, azonban az italokra és a borvidékekre vonatkozó sajátosságok már kevésbé ismertek a nagyközönség számára. Célom, hogy jellemzőkkel, érdekességekkel, és a magyar borokkal és borvidékekkel történő összehasonlítások segítségével közelebb hozzam a két borvidéket és híres italait a magyar borszerető közönséghez.
Képes reprezentálni a címke egy pincészetet? Weisz Ferenc Ferdinánd járja körbe a címke-kérdés szinte összes dimenzióját.
13+1 szempont a tudatos borvásárláshoz és a borivás élvezetéhezRendszeresen szemlélem a különböző áruházak borkínálatát, melyből jelentős részt tesznek ki a belépő szintű palackos borok. Ezekre a jellemzően 600 és 1200 forint közötti fehér-, rozé-, valamint 800 és 1600 forint közötti vörösborokra meghatározó kereslet van. Ezt a kategóriát vélhetően nagyrészt olyanok vásárolják, akik megfelelő tudás, tapasztalat vagy környezeti hatás híján nem tudják, hogy mit adhat számukra egy még elérhető árú, de nagyobb odafigyeléssel készült, minőségibb bor, valamint mi szükséges ahhoz, hogy ezt a különbséget valóban ki tudják élvezni. Ha magadra ismertél, íme 13+1 szempont a szintlépéshez!