Új lendület a hazai borkereskedelemben: a Winelovers Wine Awards nyertes borait fogja árulni az Auchan (X)

(X)
2025. június 06., 18:00


Az Auchan Magyarország 2025-ben stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel, amelynek egyik főtámogatója is lesz. Az együttműködés célja, hogy a minőségi borok könnyebben eljussanak a vásárlókhoz, és új értékesítési és megjelenési lehetőségek nyíljanak meg a hazai és a közép-kelet-európai borászatok előtt.
Új lendület a hazai borkereskedelemben: a Winelovers Wine Awards nyertes borait fogja árulni az Auchan (X)
A partnerség egyik újdonsága a borverseny idén bevezetett „Retail” kategóriája, amely kifejezetten a kiskereskedelemben is elérhető, nagyobb mennyiségben forgalmazható borokra fókuszál. “Az Auchan, mint a kategória kiemelt támogatója vállalja, hogy az itt jól szereplő tételek – valamint más kategóriák kiemelkedő borai – ősztől bekerülnek áruházaink kínálatába. A karácsonyi időszakban ezek a borok különösen hangsúlyos szerephez jutnak, de akár állandó jelleggel is megjelenhetnek az üzleteinkben és prospektusainkban” - árulta el Dobrovitsné Király Judit, az Auchan Magyarország italokért is felelős beszerzési igazgatója. Ez a lehetőség nemcsak a vásárlóknak kínál szélesebb választékot, hanem a borászatoknak is komoly előrelépést jelent, hiszen országos szinten válhatnak láthatóvá. A cél az, hogy egyre inkább minőségi borok kerüljenek a vásárlók kosarába. Az Auchan nemcsak a polcaira teszi a versenyen sikeresen szereplő borokat, hanem célzott marketing kampányokkal és bolti promóciókkal is segíti azok népszerűsítését. A díjazott tételek külön megjelölést kapnak, így a vásárlók könnyebben felismerhetik azokat. Ez nemcsak a döntéshozatalt könnyíti meg, hanem az adott bor presztízsét is emeli.
 
A Retail kategóriát azért hoztuk létre, hogy a nemzetközileg elismert borok ne csak díjakat nyerjenek, hanem el is jussanak a fogyasztókhoz” – mondta el Bálint László, a Winelovers Wine Awards borverseny elnöke. Hozzátette: „Ebben a kategóriában mindenféle stílusú bor indulhat, legyen szó üde fehérborokról, könnyed rozékról, pezsgőkről vagy testes vörösökről. A nevezett borok egyszerre több kategóriákban is versenyezhetnek.
 
Bálint László szerint az Auchan Magyarország és a Winelovers közötti együttműködés jó példa arra, hogyan tud kéz a kézben járni a kereskedelem és a borász szakma. A közös szándék az, hogy a minőségi borok ne csak a szakértők, hanem a fogyasztók körében is ismertek legyenek. Márpedig, ha egy bor jól szerepel egy rangos versenyen, az garancia a minőségre, és minél többekhez jut el, annál komolyabb előnyt jelent a borászatnak is.
 
Az Auchan Magyarország a borértékesítést stratégiai fontosságúnak jelölte ki a kereskedelmi tevékenységében. Ez azt jelenti, hogy ez az egyik olyan terület, amellyel meg akarják magukat különbözteti a versenytársaiktól. „A minőségi kínálat kialakításában Fabók Mihály örökös magyar sommelier bajnok több mint egy évtizede segíti az Auchant, mellette egy szakértőkből álló beszerzői csapat áll. Ez egészül most ki a Winelovers-szel kötött partnerséggel, ami szintén azt garantálja, hogy a legjobb borok kerüljenek ki a polcainkra és a fogyasztókhoz – mondta el Varga László, az Auchan Magyarország termék igazgatója.
 
Nagy örömmel és lelkesedéssel vágtunk bele ebbe a közös projektbe, amely végső soron a hazai borászatok számára újabb lehetőség az értékesítésre. A terveink szerint ez az együttműködés nem csupán egyszeri alkalomra szól, hanem egy hosszabb távú, tartós kapcsolat alapjait fekteti le” – emelte ki Ádám Boglárka, a Winelovers ügyvezetője.
 
A 2025-ös Winelovers Wine Awards borversenyre összesen 12 kategóriában lehet nevezni 2025. június 15-ig!