Cirfandli-kampány indul Pécsett

Agromonitor
2010. június 02., 16:15


„Egy csepp nap” – lesz a szlogenje a Pécsi borvidék egyedi, ám háttérbe szorult szőlőfajtája, a cirfandli népszerűsítésére induló kampánynak.
 
A Pécs-mecseki Borút, a Mohács-Bóly Fehérborút és egy bormagazin által jegyzett kezdeményezés keretében június 5-én a baranyai megyeszékhely Ferencesek utcájában cirfandliünnepet rendeznek, amelyen az érdeklődők megismerkedhetnek e szőlőfajta különleges borával és találkozhatnak készítőivel.
A cirfandliünnepen bemutatják a cirfandli logóját, melyet reményeik szerint a termelők is felhasználnak majd címkéik tervezésekor. Emellett az év során borkóstolókat, tematikus találkozókat szerveznek borászoknak, séfeknek és gasztrobloggereknek. A cél megtalálni a cirfandlihoz leginkább illő ételeket, elősegítve, hogy e bor minél több vendéglátóhely bor- vagy itallapjára felkerüljön, s népszerűvé váljon a vendégek körében.
A fűszeres, virágos aromájú, üde savakkal rendelkező fehérbort adó cirfandli igazi ritkaság: Magyarországon nagyobb területen csak Pécsett és környékén fordul elő – mondta el Győrffy Zoltán, a kampány egyik szervezője az MTI-nek. Az itt található összesen húsz hektárnyi cirfandliültetvényen másfél tucat borász osztozik. Száraz és kései szüretelésű félédes, vagy édes cirfandlijaik – mint kis tételben készülő kézműves borok – szinte kizárólag vinotékákba és éttermekbe jutnak el.
 
Winelovers borok az olvasás mellé