Laposa Bence: a marketingben alkalmazható borok tökéletesen hiányoznak

Borászportál
2014. július 21., 18:35


Magyarországnak szerintem nincs igazán bormarketingje. A bormarketingben alkalmazható borok tökéletesen hiányoznak. Ma a magyar bornak egyetlen erénye van, és ez a sokszínűség - mondta Laposa Bence.
Laposa Bence: a marketingben alkalmazható borok tökéletesen hiányoznak
 
A badacsonyi borásszal, a Badacsonyi Kör tagjával a Mandiner készített interjút.

Laposa Bence szerint Magyarországon hiányoznak a jó kommunikálható stílusok és termékek. El lehet mondani, hogy van egy szép országunk, vannak szép boraink és szép borvidékeink, ahová el lehet jönni. Kiülhetnek a teraszra egy pohár borral a csodás panorámát nézve és bejárhatják a vidéket. Olyan termékeket azonban nem tudunk felmutatni egy borvidéken belül 10 különböző termelőtől, melynek azonos a stílusa, fajtaösszetétele, megjelenése, piaci pozicionálása és ára - fogalmazott.
 
A nemzetközi áttörést egyelőre nem tartom elképzelhetőnek, kommunikációtól függetlenül - nyilatkozta Laposa Bence. A borász hozzátette, hogy az exportpiacok meszezéséhez először a megfelelő termékalapot kellene megteremteni. Szerinte hiába van sok jó borunk, ahhoz, hogy egy ország borát el lehessen adni, ahhoz az országnak "is fel kell nőnie", egy szerethető, trendi helynek kell lennie, hogy valaki magyar bort akarjon venni.
Winelovers borok az olvasás mellé