„Miért ne lehetnének a magyar borok világszerte keresettek?”

Borászportál
2018. szeptember 22., 07:20


Tanuljunk a kaliforniai Napa-völgytől – javasolja Natasha Hughes Master of Wine, aki augusztusban néhány napot Magyarországon töltött mentoráltja, Herczeg Ágnes meghívására. Tapasztalatairól és javaslatairól exkluzív interjút adott a Winelovers 100 – A 100 legjobb magyar bor kiadványnak. Ebből közlünk most izgalmas részleteket.
„Miért ne lehetnének a magyar borok világszerte keresettek?”
Vágjunk kíméletlenül a közepébe: szakértőként hogy látja, mely területeken van szükség a magyar borok fejlődésére?
 
Ami Magyarországon hiányzik, az az egységes, következetes kommunikáció a külvilág felé. Ha egy átlagos brit borfogyasztót megkérdezünk, hogy milyen bor jut eszébe Magyarországról, nagy valószínűséggel vagy a tokaji aszút fogja említeni, vagy egy olcsó bikavért, esetleg egy szupermarket alsó polcán elérhető Irsai Olivért. Hogy megértsük, miről is beszélek, nézzük csak Kaliforniában a Napa-völgyet. A második világháborút követő években ez a régió még szinte jelen sem volt a térképen, míg napjainkra az egyik legmagasabb presztízzsel bíró borvidékként tartják számon az USA-ban. Mi a Napa-völgy titka? Robert Mondavi, az egyik legjelentősebb ottani borászat vezetője mondta egyszer: a dagály minden hajót magasba emel.
 
(...)
 
A versenytárs ugyanis nem a szomszédos pincészet, hanem Chile, Ausztrália, Argentína, Spanyolország, vagyis a világ összes bortermelő országa!
 

 
Mely magyar borok lehetnek sikeresek a nemzetközi piacon?
 
Az országnak számos izgalmas szőlőfajtája van; ezek közül a furmint neve talán a legismertebb. A kékfrankos szintén remek szőlőfajta; az Irsai Olivér aromatikája pedig nagyszerűen illeszthető a fiatalok körében egyre divatosabbá váló ázsiai ételek mellé. Az Egyesült Királyság piacán viszont például a „bull’s blood” (bikavér) egy halott termék és rossz üzenet.
 
(...)
 
Az édes borok világszerte kihívásokkal küzdenek. Én személy szerint nagyon szeretem őket; Master of Wine tanulmányaim első dolgozatát az édes borok vendéglátóhelyi eladhatóságáról írtam.
 
 
A Winelovers100 – A 100 legjobb magyar bor magazinban megjelent teljes interjúból az is kiderül, Natasha Hughes szerint miért késlekedik hazánkban a borászok összefogása, mi a baj a bikavérrel, miért mentek ki az édes borok a divatból és hogy mi az, amiben a magyar borászatok már most is a világ előtt járnak.
 
A Winelovers 100 – a 100 legjobb magyar bor magazin a toplistákon kívül izgalmas és friss, a magyar bor jelenét és jövőjét mérlegelő tartalommal jelent meg. A zsűri elnökének felkért brit Caroline Gilby Master of Wine mellett a zsűritagok is megosztják a kóstolón szerzett tapasztalataikat. A magyar borok nemzetközi potenciálját egy másik Master of Wine segítségével elemzik. A magazin a borgasztronómia és a borkultúra fejlődését, a bormarketing, a címketervezés és a borversenyek témakörét is alaposan körüljárja. A Neszmélyi borvidék pedig 24 oldalas önálló mellékletben mutatkozik be. A Winelovers 100 – A 100 legjobb magyar bor magazin már megvásárolható a www.winelovers100.hu oldalon, az újságárusoknál és a Libri könyvesbolt hálózat üzleteiben.