A borok termékleírása a közösségi marketing alapja lehet

Borászportál
2014. január 30., 11:45


BORMARKETING - A bormarketing mellett fontos az összefogás, a kutatóbázisok erősítése és a hegybírók képzése is – hangzott el a XV. Szőlészeti és Borászati Konferencián Egerben (2014. január 22-25.).
A borok termékleírása a közösségi marketing alapja lehet
 
A termékleírás a közösségi marketing alapja lehet – erről Kiss Eliza, a Vidékfejlesztési Minisztérium hegyközségek megújításáért és a szőlő-bor ágazat fejlesztéséért felelős miniszteri biztosa beszélt Egerben - írja a Hirado.hu. Szólt arról is, hogy az unióban a telepítések támogatásával együtt a borhozam is emelkedik, így piaci felesleg is kialakul. Meg kell találni azt a szegmenst, ahol a középkategóriás borok is nagyobb lehetőségekhez jutnak – jelentette ki.
 
Az idei konferencián kiemelten foglalkoztak a hegyközségi rendszer megújulásával – mondta a Kossuth Rádió Hajnal-táj című műsorának Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke. Kifejtette: a hegyközségek megtarthatták önállóságukat az új rendszerben, az egyik legfontosabb változás pedig a szavazati arányokban jelentkezik. A termelők elfogadták, hogy „nemcsak a jogosultság nagyobb a nagyobb termelőnél, hanem az a kockázat is, amit felvállal”, illetve nagyobb részt vállalnak a hegyközség finanszírozásából is. Jelentős változás, hogy a hegybírók nem a hegyközségek, hanem a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának alkalmazásában állnak, így „az általános szakmai és hatósági feladatok nem a hegyközségeknél, hanem a Hegyközségek Nemzeti Tanácsánál találkoznak” – magyarázta.

Az egri borvidéken mi vezettünk be először az úgynevezett marketing járulékot – mondta műsorunknak Pál Sándor, Egri borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke. Az „egri” néven forgalmazott borok után literenként 1 forintot fizet mindenki egy közös alapba, amiből a közös marketing tevékenységet finanszírozzák, így segítve a piacra jutást – hangzott el a műsorban.
Winelovers borok az olvasás mellé