A tokaji bor egyszer tényleg világhírű lesz?

Borászportál
2014. november 10., 13:04


A világ legnevesebb borszakértői és szakírói előtt mutatkozhatott be a Tokaji Borvidék és a Tokaji Aszú a 7. nemzetközi Digitális Bor Kommunikációs Konferencián.
A tokaji bor egyszer tényleg világhírű lesz?
 
A svájci Montreux-ban megtartott háromnapos szakmai rendezvény első napján a nemzetközi borászati és gasztronómiai szaksajtó legelismertebb borszakértői, szakújságírói és bloggerei ismerkedhettek meg a Tokaji Borvidék borkészítési tradícióival és jövőbeni lehetőségeivel.
Három napra a svájci Montreux-ban gyűlt össze a nemzetközi borászati és gasztronómiai szaksajtó elitje annak megvitatása céljával, hogy a digitális kommunikációs eszközök miként használhatóak fel a nemzetközi borértő közönség tagjai közötti kapcsolat szorosabbra fonása érdekében. Az október 30. és november 1. között megrendezett 7. Digitális Bor Kommunikációs Konferencia résztvevői a nemzetközi borpiac legfontosabb véleményvezérei közül kerültek ki.
 
Ez előtt a közönség előtt mutatkozhatott be első alkalommal a Tokaji Borvidék és a Tokaji Aszú. Magyarország nemzetközileg legismertebb borrégiójáról és borkülönlegességéről az egyetlen idehaza élő és dolgozó, Master of Wine minősítéssel rendelkező szakértő, Ronn Wiegand tartott előadást, a Tokaj Kereskedőház Zrt. felkérésére. Az amerikai származású, évekkel ezelőtt Tokajban letelepedő nemzetközi hírű szakember előadásában a Tokaji Borvidék és az aszúkészítés jellemzőit ismertette. Emellett összesen 11 Tokaji Aszút és egy Tokaji Esszenciát mutatott be a közönségnek, a borkülönlegességeket elkészítő borászok szakértelme mellett a tokaji terroir fontosságát is hangsúlyozva. A nemzetközi borászati szaksajtóban rendszeresen publikáló Master of Wine szakember 12 olyan tokaji borászat borkülönlegességeivel ismertette meg a közönséget, amelyek prémium termékei rendszeres szereplői a nemzetközi borversenyeknek. „A kiválasztott borok a legjobb tokaji borok közül kerültek ki, amelyek a világ bármely piacán megállnák a helyüket, egyaránt  izgalmas tételeket kínálva a szakértőknek és a borértő fogyasztóknak” – hangsúlyozta Ronn Wiegand.
A Tokaj Kereskedőház vezetése 2013-ban hirdette meg a „Tokaji minőségi forradalmat”, a teljes Tokaji Borvidék megújulását és minőségi termelésre történő átállását célként kitűzve.
A Tokaj Kereskedőház idén márciusban egy hároméves keretmegállapodást kötött a nemzetközi italpiac vezető márkatanácsadó cégei között jegyzett Claessens Internationallel a Tokaji márka új imázsának kialakításáról, illetve az ezt megalapozó felmérések és tanulmányok elkészítéséről. Az eddig elvégzett vizsgálatok rávilágítottak, hogy a legfontosabb nemzetközi célpiacokon – különösen az angolszász országokban - a végfogyasztókat befolyásolni képes véleményvezér szakértők nyitottak, érdeklődőek a magyar borok iránt, így meggyőzhetőek a Tokaji márkanév értékeiről. Ugyanakkor a piackutatás arra is rámutatott, hogy többségük kevés konkrét információval rendelkezik a magyar, s ezen belül a tokaji borokról.