Évszázados fényképeken kel életre a hazai borkultúra

MTÜ
2022. június 01., 10:05


A cikkben is megtekinthető „A magyar bor archív filmje” méltó módon állít emléket gazdag borkészítési hagyományainknak, látványos filmtechnikai bravúrokkal megelevenítve régmúlt idők életképeit.
Évszázados fényképeken kel életre a hazai borkultúra
A 19. és 20. században készült ritka felvételek animációjával kelti életre hazánk borkultúráját az Animatiqua és a Magyar Bor Személyesen együttműködésében készített új rövidfilm. 
 
Az „Eltűnt Budapest” videó-trilógiát is jegyző Animatiqua és a közösségi bormárkát gondozó Magyar Bor Személyesen csapata szőlészeti-borászati történelmünk fejezeteibe enged bepillantást a rövid videóval, ezzel is tisztelegve a mai magyar borászatot megalapozó elődeink előtt. A digitális illusztrációt és 3D technikát ötvöző, képi és hangeffektekkel élővé tett három perces film hazánkban készült, fekete-fehér archív felvételeket feldolgozva született meg.
 
Évszázados fényképeken kel életre a hazai borkultúra
 
Több mint 700 fotó közül választották ki azt a harmincat, amelyek végül bekerültek a filmbe. Ezzel az anyaggal vállaltan az érzelmekre kívánnak hatni, ezért különös gondossággal választották ki a képekből azokat, amelyek beleillettek ebbe a koncepcióba. Minden snittet aprólékosan dolgoztak át. A fotók digitális változatait rétegekre bontották, hogy az egyes elemek önmagukban is mozgathatóak legyenek, illetve külön felvett effekteket is alkalmaztak. Ezeknek köszönhetően láthatnak a nézők a képeken békésen úszó felhőket, présből, lopóból, kancsóból csordogáló bort, vagy éppen az édes illatra érkezett méheket.
 
A részben feliratozott, régi fotók segítenek az ismerős tájak és jelenetek beazonosításában, miközben a zenei aláfestés és a képekből sugárzó harmónia azt sugallja, hogy bár kemény munkával született meg a bor hosszú évtizedekkel, évszázadokkal ezelőtt is, mégis örömöt, büszkeséget jelentett a szőlőt gondozó és bort készítő embernek. Miközben az eszközök, a borkészítés mikéntje sokat változott, a bortermő tájak és a benne élő ember annál kevésbé:
a bor nemcsak munkát, hivatást, megélhetést jelent, de örömöt, az alkotás folyamatának és az ízek felfedezésének élvezetét, a közösség és a természettel való együttélés érzését.
 
 
 
A Magyar Turisztikai Ügynökség célja a magyar bor és borturizmus népszerűsítése itthon és határainkon túl. Feladata a szakma és a nagyközönség számára a magyar bor és borvidékeink értékeinek, egyedi üzeneteinek tolmácsolása, ezzel párhuzamosan az ország termelőinek és borturisztikai célpontjainak láthatóvá tétele közös platform biztosításával.Célkitűzése, hogy bemutassa a magyar bor általános jellemzőit és sokszínűségét, nemcsak az alapvető tudásanyag átadásával, de az ágazat legfontosabb eredményeinek, aktualitásainak kommunikációjával is. Ezen tevékenységét az Agrármarketing Centrummal, az Agrárminisztériummal, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával és nem utolsósorban a piac szereplőivel, a borászatokkal alakítva és együttműködve fejti ki.
 
 
Winelovers borok az olvasás mellé