Magyar bormarketing Ausztriában

Turizmus.com
2009. július 08., 15:59


Első interaktív magyar borturisztkai portál osztrák utazóknak: magyar borvidékek egy kattintásra Ausztriától.
Az MT Zrt. ausztriai külképviseletének, az osztrák „Gärtner Weinreisen-Ungarn” irodának, valamint a Pro Vino Hungarico Alapítványnak stratégiai együttműködésében elkészült Ausztria első internet alapú borturisztikai portálja
 
A magyar gasztrokultúra, illetve a hazai borok és borvidékek nemzetközi promóciója nemcsak kedvező országimázshatással járhat, hanem növeli egyes borvidékek ismertségét, hozzájárul a turisztikai forgalom erősítéséhez. A hazai borok külföldi népszerűsítése terén a Magyar Turizmus Zrt. az utóbbi időben jelentős lépéseket tett, s számos sikert könyvelhet el. Az új borturisztikai portál egyedülálló módon promótálja a magyar borvidékeket. A magyar borokat és borvidékeket népszerűsítő osztrák honlap látogatói személyre szabottan, apró mozaikokból állíthatnak össze magunknak egy komplett magyarországi utazást, amelyhez konkrét szállásajánlatok közül is lehet választani. A magyar borok szeretete, így rögtön turisztikai bevételt is generál, a jövőben osztrák vendégéjszakák ezreit biztosítva ezáltal a magyar borrégióknak.
Az MT Zrt. Ausztriában számos tanulmányutat is szervezett az elmúlt évben a hazai borkultúra megismertetése érdekében. Az egyik legutóbbi sajtóút eredményeként 2 oldalas összeállítást jelent meg az egri borvidékről a félmillió olvasóval rendelkező Oberösterreihische Nachrichten napilapban. A cikk szerzője festői leírás ad a borvidékről, amit „extra-osztályba” sorolandónak minősít. A gasztronómiai és történelmi körkép után az újság olvasói megismerkedhetnek a környék wellness és egyéb turisztikai szolgáltatásaival is, a szálláshelyek bemutatása, valamint a programajánló gondoskodik arról, hogy az osztrák olvasók „első felindulásból” meginduljanak Magyarországra. A cikk külön foglalkozik az euró erős magyarországi vásárlóértékével is. A válság ellenére hazánk egyre népszerűbb az Ausztriából érkező vendégek számára, a legfrissebb statisztikák szerint áprilisban 10 százalékkal nőtt az általuk eltöltött vendégéjszakák száma a hazai kereskedelmi szálláshelyeken.