Ezek lesznek 2021 "legforróbb" italai

A SipSource-ot 2019-ben alapította az amerikai bor- és párlatnagykereskedők szövetsége (Wine & Spirit Wholesalers of America – WASW), trendkutatásra, forgalmi adatok elemzésére. Elmondásuk szerint 2021-re különösen nehéz volt előrejelzést készíteniük, mivel a járvány miatt a tavalyi egy semmihez nem hasonlítható év volt. Példaként a sakét említik, ami a karantén előtt, az év első két hónapjában még közel 4 százalékos forgalomnövekedést könyvelhetett el, hogy aztán év végére összesen 8 százalékot zsugorodjon a piaca. Ennek oka, hogy a járvány előtt a sake 47 százaléka bárokban éttermekben fogyott, szemben a borok 15 százalékával. Az elemzőcég szakértői ezért azt gondolják, az újranyitás után a japán párlat és a hozzá hasonló, első sorban vendéglátóhelyeken „pörgő” italok (ide tartozik a champagne is) iránti kereslet ugrásszerűen meg fog nőni.
 
 
Borok közül a pinot noir érezte meg legjobban a boltzár hatásait, mivel a fajtának 30 százaléka szintén vendéglátóhelyeken kerül a pohárba.
 
Az otthonmaradásnak az egyik legnayobb nyertese a Vermouth volt, az eladások 6 százalékkal emelkedtek. Ennek oka, hogy manapság nagyon divatosak a koktélok és erről az emberek a négy fal között sem szerettek volna lemondani. A nyitás után várhatóan ennél az italnál is visszaáll a kereslet a 2020 előtti szintre.

Itt az első karantén sör

Itt az első karantén sör
 
Fotó: www.thedrinksbusiness.com
 
„Édes, megbuktattam a gyerekeket” néven karantén sört dobott piacra egy angol főzde. A Leeds-ben székelő Amity Brew Co. és egy méztermelő kooprodukciójából született termékkel azokat a szülőket célozzák, akik segítenek a gyerekeiknek az otthon tanulásbana. Az 7,4%-os mézzel főzött belga golden ale, kellemesen elegyíti a komló kesernyésségét és a méz selymességét – állítja a gyártó.