Tanulj otthonról bormarketinget!

Borászportál
2020. április 20., 09:32


A Borkollégium Bormarketing és értékesítés kurzusa kiválóan vizsgázott a járvány miatti online átállásnál. Tanulj a borról most és spórolj pénzt és időt magadnak!
Tanulj otthonról bormarketinget!
Címlapfotó: www.coindesk.com
 
Márciusban éppen féltávnál tartott a Borkollégium Bormarketing és értékesítés kurzusa, amikor a járvány miatt kijárási korlátozások léptek életbe Magyarországon, az iskoláknak és tantermeknek pedig zárva kellett maradniuk. A szervezők azonban nem estek kétségbe, kis átszervezés után online tartották meg a maradék órát és végül még a borkóstolási rész is meg lett tartva!
 

Interaktív óra ottonról

A hallgatók és az oktatók a jelenleg világszerte felkapott zoom.us videókonferencia alkalmazásra feljelentkezve  az tanórák időpontjában virtuális tantermet hoztak létre. Az oktató megosztotta a prezentációját és annak mentén haladva adta le az anyagot. Természetesen ugyanúgy lehetett kérdezni és szabályos diskurzusok is kialakultak, vagyis az interakció 100%-os maradt.
 
"Nekem kifejezetten tetszett, egyben meg is lepett, hogy milyen zökkenőmentesen sikerült átállni az online tanfolyamra. Nyilván a személyes találkozás élményét nem tudja teljes mértékben kiváltani a kapcsolattartás a képernyőn keresztül, de úgy vettem észre, hogy az interakciók gyakoriságát és spontaneitását, a közbekérdezéseket, véleménynyilvánításokat nem vetette vissza az online óra, szerintem ugyanolyan élvezetes párbeszédek tudtak kialakulni, mintha fizikailag is egy térben lettünk volna. Örültem, hogy az egyes témákban tanáraink is nyitottak voltak véleményünkre, sőt, a tanfolyam számomra legnagyobb erénye abban állt, hogy ezt a párbeszédet kifejezettem ösztönözték. Továbbá köszönöm nekik azt a hozzáállást, ami lehetővé tette a tanfolyam rendhagyó befejezését úgy, hogy nem szenvedett csorbát sem a tudásanyag teljeskörű átadása, sem az interaktív vonal, és egy nagyon hasznos, rendszerezett ismeretanyaggal lehettünk gazdagabbak. Ami a talán két legtöbb kihívást jelentő kurzusrészt illeti, a prezentációt és a kóstolást, mindkettő remekül megvalósult szerintem. Kiderült, hogy az online kóstolás is simán tud működni. Külön köszönet a borok személyes kiszállításáért, igazán nagyvonalú gesztus volt." (Dóra)

Prezentáció a nappaliban

A tanfolyam részét képező kötelező projektmunka is zökkenőmentesen zajlott. Ehhez a hallgatók osztották meg a „házi feladatként” készített prezentációjukat, majd 10-15 percben elő is adták azt képpel és hanggal – pont, mintha az osztályteremben álltak volna ki a többiek elé. A látottakat és hallottakat az oktatók ugyanebben a formában kiértékelték utána.
 
"A korlátozások után szokatlan és érdekes volt csak a képernyőn látni a résztvevőket. A tanórák meglepő módon így is gyorsan teltek el. A borkóstolást és online elemzést remekül megoldotta a szervezőcsapat. Nem tudom eldönteni, melyik fajta oktatás a jobb vagy hasznosabb, de úgy gondolom, a négy alkalom nagyon értékes volt számomra. A házi feladatok segítettek a feldolgozásban, megértésben, rendszerezésben. Az utolsó alkalommal mindenki prezentációt tartott a saját kidolgozott stratégiájából. Fura érzés volt úgy előadni, hogy az éteren keresztül látod a reakciókat és kapod a visszajelzéseket." (Sándor)

Egymásnak adták a virtuális kilincset

A Bormarketing kurzuson előfordul, hogy az oktatók egy napon belül egymást váltják: délelőtt egyikük, délután másikuk tart órát. Ez természetesen az online térben sem okozott problémát: a tanár, aki végzett kijelentkezett a meetingről, az utána következő pedig bejelentkezett és a saját előadásával folytatta.
 
"Karanténban lévő anyukaként izgatottan vártam a kurzust, nemcsak a szakmai ismeretek bővítése miatt, de jó volt kicsit máshogy megdolgoztatni az agyamat. Az elvárásaimnak abszolút megfelelt az oktatói gárda és a tananyag: kiváló szakemberek, remek oktatói vénával, stílussal, humorral. Ugyan "csak" 4 alkalmas volt a kurzus, de rengeteg hasznos információt kaptam, amire szükségem volt, hogy elinduljak ezen a vonalon. Mindenképpen többet szeretnék még tanulni a marketing világáról, azt hiszem, a "kényszerpihit" erre is fel lehet használni. Szóval köszönöm lehetőséget és az élményt, hajrá, csak így tovább!" (Lili)

Házhoz jönnek a borok
 
A tanfolyam fénypontja volt a program részét képező borszakértés blokk, vagyis a közös borkóstolás és értékelés: előtte már mindenki megkapta a Borkollégiumtól futárral a maga adagját, így tényleg semmi akadálya nem volt ugyanazon borok közös real-time kóstolásának és tapasztalatok megbeszélésének.
 
"Csoportunk tagjai eltérő célokkal és háttérrel érkeztek, remekül kiegészítve egymás nézőpontját a közös gondolkodás során. Az oktatók rugalmasan kezelték az egyébként gyakorlatias tananyagot, és igyekeztek a résztvevők igényeire szabni azt. Könnyen alkalmazkodtunk a kijárási korlátozáshoz. Az online oktatásra váltás semmit sem vont le a tanfolyam értékéből, sőt, könnyebb volt az egyéb teendőket köré építeni, mint például gyorsan megválaszolni egy munkahelyi emailt, vagy telefonhívást. Kreatív, inspiráló, életszerű – így jellemezném a kurzust." (Éva)

Csatlakozz Te is – folyt. köv. májusban!
 
A kísérlet olyan jól sikerült, hogy a Bormarketing és értékesítés: A borpiac meghatározó szereplői 4 alkalmas kurzust (május 15., 22., június 5., 19. minden nap 9 órától 16:30-ig) a szervezők szintén meg fogják tartani online, ha addig nem változik a helyzet. Vegyél te is részt a kurzuson és a lehető legkényelmesebben, otthonról képezd magad bormarketing területén:
 
+ 100% vírusmentes tanfolyam
+ most van idő tanulni
+ pénzt tudsz megspórolni, mert nem kell utaznod sem hozzá