Kínában vezetéken folyik a bor

Metropol
2011. október 24., 23:08


Egy nemrég elkészült felmérés szerint a kínai borfogyasztók sokkal inkább az internetre támaszkodnak, ha információt szeretnének a borokról, mint nyugat-európai társaik.
Kínában vezetéken folyik a bor
 
A Wine Intelligence által megkérdezett kínai borfogyasztók háromnegyede mondta azt, hogy elsősorban a világhálón közétett adatok alapján igyekszik hasznos információkat szerezni a borokról. Hatvankét százalékuk pedig a közösségi oldalak valamelyikét nevezte meg, mint boros információforrást – írta a Decanter.com.
Ez a magas szinten „behálózott” fogyasztói réteg sokkal kevésbé ad a borszaküzletek ajánlásaira (32%) vagy a barátok és a család ötleteire (39%).
 
 
A megkérdezettek (1000 középosztálybeli borfogyasztó) igen nagy része nem a szakmai ajánlásokra hallgat, ebben például óriási eltérés van a Nyugati fogyasztókhoz képest
A felmérés tanúsága szerint Kínában rohamos ütemben nő azok száma, akik a világhálót használják elsősorban információszerzésre a borokkal kapcsolatban. Persze ez nem is annyira meglepő, ha tudjuk, hogy elképesztő ütemben nő azoknak a száma is, akik rendelkeznek internet-hozzáféréssel.
A leginkább borkeresésre használt oldalak Kínában a Baidu, az egyik legnagyobb közösségi oldal és a kifejezetten borokra szakosodott Winechina.cn. A keresések között leggyakrabban az új évjáratokra, elemzésekre és a bor-étel párosításokra kíváncsiak a kínaiak.
Maria Troein, a Wine Intelligence felmérésvezetője szerint a borok legújabb hívei Kínában egyértelműen az internetes felületeket böngészik, hogy minél több információt szerezzenek a borok világáról.
A felmérés arra is rávilágított, hogy az a csoport, amelyik rendszeresen és szisztematikusan a világhálón tájékozódik a borokról, egy szűk réteg még mindig, Kínában és máshol egyaránt.
Winelovers borok az olvasás mellé