Fendrik Zsóka
2015. március 28., 22:09

Különleges borhotelek, amiknek a látványa is lélegzetelállító. Szerte a világban találunk egyedülálló szépségű helyeket. Az alábbi 10 szállodát már csak a látképük miatt is érdemes megnézni. Összegyűjtöttünk pár exkluzív helyet, amelyek természetesen egy-egy borvidéken találhatóak.

Forrás: Bodegaspanishwine.com

Alentejo szívében helyezkedik el az egyedi kilátással rendelkező hotel. Közvetlen környezetében terülnek el a szőlőültetvények. Az exkluzív country clubnak mindösszesen 22 lakosztálya van. A luxust, a nyugalmat, a természetet és a békét árasztja magából a szálloda légköre. Medencéjéből remek kilátásunk nyílik a környező szőlőültetvényekre, a helyi tóra és a Medieval tetején található Montemor várra.

2. La Subida – Olaszország

A La Subida a szlovén-olasz határon található varázslatos hely. Az erdőben megbújó kis házakban élvezhetjük a teljes nyugalmat, nagyszerű ételek és borok társaságában. A természetes környezetben lehetetlen nem otthon érezni magunkat. A La Subida egy Michelin-csillagos étteremében, az Al Caciatore-ban vacsorázhatunk, ahol a séf, a felszolgáló és a sommelier is a tulajdonos család tagja. Szabadidőnkben kirándulhatunk az erdőben, biciklizhetünk a szőlők között, lovagolhatunk vagy Vespara pattanhatunk és bejárhatjuk a környéket.

3. Crocus Gere Borhotel – Villány

Gere Attila, elismert villányi borász családja építtette fel Villány belvárosában ezt a komplex borélményt nyújtó hotelt. Ha a bor, a wellness és a gasztronómia szerelmesi vagyunk, akkor itt biztosan nem fogunk unatkozni. Különleges bor- és szőlő-kezelésekben vehetünk részt a vinoterápia során. A szálloda földszintjén regionális gourmet konyha vár ránk, és azt se felejtsük el, hogy egy karnyújtásnyira vannak tőlünk az 1994-ben Év Bortermelője címet nyert Gere Attila borai.

4. Auberge du Soleil – Kalifornia

1985-ben nyílt az első butik üdülőhely a Napa-völgyben, amely még ma is a környék legjobbjának számít. Ez az Auberge du Soleil. Kívülről egy homokkő színű villának gondolnánk, amit 33 hektáron olajfaligetek vesznek körbe. A szállodában az újrahasznosított balinéz fa padló, a rattan mennyezeti ventillátorok, a fatüzelésű kandallók és a mediterrán színárnyalatú szövetek meleg hangulatot árasztanak. A helyi hegyoldalak termését használják fel a spa kezelések során, például kérhetünk citrom-olíva olajos masszázst. A szálloda éttermében Robert Curry, a neves séf szezonális és regionális fogásait kóstolhatjuk meg.

5. The Farm at Cape Kidnappers – Új-Zéland

A „farm az emberrablók fokánál” mintegy 6000 hektáron terül el a Hawke’s Bay parton, ahol juhok és szarvasmarhák legelésznek. A 22 lakosztályban a rusztikus és modern elemek keverednek. A szobákból csodálatos kilátás nyílik a Csendes-óceánra. Több, mint 70 borászat található a környéken, de további programok is várnak minket, például golf, quad, spa és rengeteg kirándulási lehetőségek. Kitűnő konyhája van a farmnak, ahol helyi alapanyagokból készülnek az új-zélandi specialitások.

A szállodát a Design Hotelek között tartják számon. Az épület minimalista stílusú, melyet szőlőterületek ölelnek körül. A Loisium Wine and Spa Ausztria híres borrégiójának, Kamptalnak a szívében helyezkedik el, Langenloisban. Érdekesség, hogy a szálloda 900 éves borospincék tetejére épült, ezeket meg is tekinthetjük ott tartózkodásunk ideje alatt. Szabadidős kikapcsolódásokra is van lehetőségün, a borkóstoláson túl biciklizni, piknikezni, túrázni, relaxálni és természetesen fürdőzni is tudunk, ha az osztrák hotelben szállunk meg.

Az Andrássy Rezidencia Wine & Spa Tokaj-Hegyalja egyetlen ötcsillagos szállodája, amely magas minőségi színvonalon kínálja a wellness, spa és gasztronómia legjavát. Az Andrássy család egykori rezidenciájában, Tarcalon található a hotel, ahol minden kényelmet biztosítanak, feltöltődve és kipihenten távozhatunk a szállodából. A stílust és az eleganciát ötvözi az egyedülálló környezet.

8. The Vines Resort & Spa – Argentína

A Vines Resort & Spa nem olyan régen nyitotta meg kapuit. A hotel a Mendozai Uco Valley-ban található, és közvetlen környezetében 1500 hektár szőlő terül el. Az épület stílusában modern és rusztikus elemeket is felfedezhetünk. A szobákban a padlótól a mennyezetig tartó ablakokat találunk és a fürdőszoba berendezése sem mindennapi. Az szálloda éttermében az argentin marhahús nagy szerepet kap, mint alapanyag. A gasztronómiai kalandok mellett lehetőségünk van túrázni, kipróbálhatjuk a mászófalat és a medencéből élvezhetjük a kilátást az Andokra.

9. Les Sources De Caudalie – Franciaország

A hotel a híres Bordeaux-i borvidéken található, így ha ide látogatunk, akkor a teljes szortimentet kötelező végigkóstolnunk a borokból! A szálloda a Château Haut Lafitte Smith szőlői között helyezkedik el. A hotel helyi, természetes anyagok felhasználásával épült, annak érdekében, hogy teljes mértékben beleolvadjon a környezetébe. Vinoterápiás kezeléseket is nyújt a szálloda, mint például a cabernet bőrradír, boros pakolás és hordófürdő.

10. Merops Hotel – Szekszárd

Szekszárd belvárosában, a Mészáros borház szomszédságában helyezkedik el a Merops Hotel. Itt aktív pihenésre ugyanúgy van lehetőségünk, mint a relaxálásra. A helyi borok és gasztronómia mellett megismerhetjük a borvidék kulturális értékeit is. A hotel étlapján a régió alapanyagai vannak főszerepben, és figyelnek az ételek szezonalitása is.

Winelovers borok az olvasás mellé