Nyitott pincék hétvégéje Dél-Burgenlandban

Pais-H. Szilvia
2014. április 03., 11:27

Bortúra - A nyitott pincék hétvégéjén, május 3-4-én ingyen buszok szállítanak majd Dél-Burgenland legrangosabb dűlőibe. Kilenc borutat járhatunk be, 350 különböző fajtát kóstolhatunk meg, és ha bírjuk, kulináris csemegék sora is vár.
Nyitott pincék hétvégéje Dél-Burgenlandban

Kell ennél több egy napra? Verőfényes tavaszi napon kellemesre behűtött, kellően buborékos dél-burgenlandi unikummal koccinthattunk. Mit unikummal, egy eredeti Uhudlerrel, a Wiesler Schreiner pincészettől! Kellemes rosé szín, hozzá bizsergető 10 százalékos alkoholtartalom, mindez egy harmonikus ízvilágú, levédett helyi különlegességben. Ez a bor egyébként az idei dél-burgenlandi bortúra kiemelt különlegessége is. (Érdemes belekortyolni, remek alap lehet egy kerti grillezéshez.)
Aki nem veti meg a minőségi kékfrankost és az olaszrizlinget a Vashegyen, szeret friss levegőn (bor)túrázni, kulináris élvezkedés céljából meg-megállni, annak kihagyhatatlan lesz ez május elejei, dél-burgenlandi hétvége. Az ajánlat egy fesztivál, a nyitott pincék hétvégéje (május 3- 4-én), amikor is a bortavasz jegyében közel 70 ausztriai borász pinceajtaja tárul ki.

Ingyen bármelyik dűlő bármelyik kis pincészetéhez eljuthatunk
A programsorozatról ma tartott a szervező Weinidylle Südburgenland Szombathelyen sajtótájékoztatót, ahol megtudtuk azt is, hogy ami igazán különlegessé és emberbaráttá teszi ezt a rendezvényt, az az évek alatt kifejlesztett buszhálózatuk. Ingyenes utazást biztosít, és segítségével bármelyik dűlő bármelyik kis pincészetéhez eljuthatunk. Idén, ahogy a szervezők, Haus-Peter Neun és Harald Popofsits elmondták, már három magyarországi településről is startolnak a borbuszok. Szombaton és vasárnap egyaránt 10, valamint 12 órakor csatlakozhatunk a menethez, járatok indulnak Körmendről, Szombathelyről és Kőszegről.
Tehát nem az van, mint általában a borfesztiváloknál – foglalta össze Szabadfi Zoltán szervező –, hogy mondjuk egy város főterére hoznak be boros pavilonokat, hanem az embereket szállítják el a borászokhoz. Egy viszonylag nagy területen elhelyezkedő borvidéket járhatunk be kedvünkre.
Közel hetven pincészetnél 5-6 bort kóstolhatunk meg
A tematika szinte változatlan az előző évekhez képest, mára közel hetvenre duzzadt a bemutatkozni vágyó bortermelők száma. Különböző útvonalakon, szabadon, autóval, biciklivel vagy busszal, kilenc kis borvidék látogatható végig. Egy-egy borúton 50-100-féle borfajta kóstolható, összesen 350-féle nedű közül választhatunk kedvünkre. Minden borász készül kóstolnivalóval is, de a szervezők külön kulináris pontokról is gondoskodnak, ahol prémiumkategóriás finomságokat lehet majd fogyasztani.
A pincék este 19 óráig látogathatóak, utána a buszok is hazaindulnak. Viszont jó hír, hogy a tavalyi jegyár feléért mindkét nap az összes dűlőt bebarangolhatjuk. (Ez tartalmazza a kóstolásokat, ingyen pohárral, ráadásul 5 euró értékben le is vásárolhat. Keretes írásunkban olvashatók a részletek [a lenti linkre kattintva ez megtalálható - A szerk.])
A szervezőktől még megtudtuk, hogy a burgenlandi bortavasz egyre népszerűbb program, tavaly már kétezren járták be a pincészeteket, és látogatók 2/3-a nem a régióból érkezett. Magyarországról is egyre több a kíváncsiskodó, a borjeggyel közlekedők 30 százaléka hazánk fia. Még érdemes megjegyezni: a Vashegy túloldaláról néhány magyar borász és pincészet kínálatába is belekortyolhatunk.
Szemlézett tartalom. Az eredeti cikk valamint a részletes programbontás a Nyugat.hu oldalán olvasható el.
Winelovers borok az olvasás mellé