Kijött az elektromos Swift, pezsgővel ünnepelt a Suzuki

Borászportál - [origo]
2012. március 13., 19:07


Genf - Környezetbarát autó - Újdonság - A Suzuki a genfi kiállításon, a pezsgővel gazdagon ellátott standján jelentette be: hamarosan Európában is kapható a Swift Range Extender, mely konnektorról tölthető.
Kijött az elektromos Swift, pezsgővel ünnepelt a Suzuki
 
Hamarosan Európában megvásárolható lesz a japánok saját fejlesztésű környezetbarát kisautója. A 75 lóerős villany-Swift egyforma elven működik, mint az Év Autójának választott Opel Ampera: 200 V-os hálózatból másfél óra alatt fel lehet majd tölteni, ezzel az energiamennyiséggel 30 kilométert tud megtenni - írja az [origo].
Ha lemerülnek a csomagtartóba tett, kisméretű lítium-ion akkumulátorok, akkor kap szerepet a kocsi orrában lévő, 658 köbcentis benzinmotor, amely elkezd áramot termelni, így a Velencei-tó helyett akár Genfig is el lehet majd jönni vele Budapestről 42 liter benzinnel a gyár szerint.
 

A Swift Range Extendernek igazából csak a lemezek alatti technikája érdekes, a G70 (amelyet Tokióban még Reginaként mutattak be) viszont az egészében figyelemfelkeltő. A rendkívül áramvonalas miniautó amellett hogy élőben is igen vonzó formájú, mindössze 730 kilót nyom, tehát bő mázsával kevesebbet, mint a nagyjából ugyanakkora Alto. Korszerű padlólemeze ívelt elemekből áll, emiatt tud könnyű és merev lenni.
Motorja is korszerű, 0,8 literes, közvetlen befecskendezéses turbós benzines, kilométerenként mindössze 70 g/km-es szén-dioxid kibocsátással, ami nagyjából 3 literes átlagfogyasztást jelent. Nem hiányzik belőle a start-stop rendszer és a regeneratív fékrendszer sem. Ennél karakteresebb és fejlettebb autót nagyon régen láttunk a Suzukitól, felőlünk már holnap elkezdhetnék a gyártását. Nem hasonlít semmire (bár a rejtett hátsó kerekek a Kacsára hajaznak), de mégis ízléses és stílusos, alig fogyaszt, és feltehetően fürge is.
Kijött az elektromos Swift, pezsgővel ünnepelt a Suzuki
Az efféle stílus (és stílusosság) szokatlan a Suzukitól (fotó: [origo])
Kenichi Ayakura szan a sajtótájékoztató után nem akart senkivel szóba állni, gyorsan beviharzott a beszéde után a stand zárt részébe, pedig az újságíróknak lett volna pár kényelmetlen kérdésük. A több tucat pezsgős üveg, amit a globális marketing igazgató távozása után nyitottak, az [origo] szerint álünnepélyesség érzetét keltette, mivel tavaly 3 százalékkal csökkent a márka autógyártása világszerte (részben a japán katasztrófa miatt), Európában pedig néggyel. Egyedül a Japánon és Európán kívüli piacok bővülésének örülhettek.
Forrás: [origo]
Winelovers borok az olvasás mellé