„Ez a siker különösen kedves számomra és végképp meghozta a kedvet a fajtához”

Geri Ádám
2020. október 10., 15:48


Első nagy sikerét nem a helyi zászlósfajtával, hanem az olaszrizlinggel aratta 2015-ben Wilhelm Dávid, az Olaszrizling Októberen kiállító pécsi Belward pincészet borásza. Most megosztja velünk a „toszkán olaszrizling” titkát.
„Ez a siker különösen kedves számomra és végképp meghozta a kedvet a fajtához”
 
 
Milyen tételekkel vesztek részt az Olaszrizling Októberen?
 
Természetesen visszük az olaszrizlingünket, továbbá a Pécsi borvidék nevezetességét, érdekességét, a cirfandlit, valamint valószínűleg a sauvignon blanc-unkat is. Mindháromból a 2019-es évjáratot.

Nektek van rajnai rizlingetek is, amit egyre több kiállító oda szokott tenni ezen a rendezvényen az olaszrizlingje mellé. Nem gondoltatok rá, hogy ti is kövessétek a példájukat?
 
Míg az olaszrizlingünk csak nagyon keveset, 1-2 hónapot van tölgyfahordóban, addig a rajnait félévet szoktuk érlelni. Az a helyzet állt így elő, hogy az új évjárat még nem készült el, az előző viszont olyan népszerű volt, hogy kifogytunk belőle.
 
„Ez a siker különösen kedves számomra és végképp meghozta a kedvet a fajtához”

Ahogy te is említetted, a legtöbben a cirfandlival azonosítják a Pécsi borvidéket. Ehhez képest 2015-ben Pécs város borának a Belward olaszrizlinget választották. Ti találtatok el valamit nagyon, vagy ennyire jól érzi magát ott a fajta?

2013 kétségtelenül egy kiugró évjárat volt, de általában elmondható, hogy jól érzi magát felénk az olaszrizling. Nagyon szépen hozza a kesernyés-mandulás fajtajelleget, de emellett megjelennek citrusos-zöldalmás aromák is, amik frissé teszik az egyébként tartalmas kortyot. Egyébként nekünk mindig is nagy területünk volt olaszrizlingből, színesíti a palettánkat, folyamatosan kísérletezünk is vele, de ez a siker különösen kedves számomra és végképp meghozta a kedvet a fajtához.

Nagy átalakulás kezdődött nálatok a pincészetnél. Mit és mikor fognak ebből látni a fogyasztóitok?

A technológiánkban pár éve már nagy fejlesztéseket hajtottunk végre, most következik a külcsín. Építünk egy 50 fős kóstolótermet, új vinotékánk lesz és általában megújul az egész pincészet megjelenése, szeretnénk Toszkánát megidézni a birtokunkon. Remélhetőleg jövő tavaszra befejeződik az átalakulás. Viszont ennél is előbb találkozhat a közönség a Campus borcsaládunk friss címkéivel, amiket a 2020-as évjárattal szintén lecserélünk. Marad  fiatalos, színes dizájn, de sokkal elegánsabb lesz az összhatás.