Gasztroújságírás és gasztromédia – Merre tartunk?

Máté Alexandra
2020. március 05., 08:53


Ezúttal rendhagyó cikkel jelentkezünk a bor- és gasztroújságírás témakörében. Az apropó egy rendkívül érdekes meetup, mely február 27-én került megrendezésre a Piqniq Budapest és a Nosalty jóvoltából. Az eseményen két nagyon informatív és elgondolkodtató előadás mellett sor került egy kerekasztalbeszélgetésre is, trendi témákkal és vitaindító gondolatokkal. A legfrissebb gasztrotrendekről is szót ejtünk, tartsatok velünk és ismerjétek meg, mi zajlik most a gasztromédiában!
Gasztroújságírás és gasztromédia – Merre tartunk?
A meetup bevezetéseként Forgács Attila gasztropszichológus, a Budapesti Corvinus Egyetem docense beszélt az evés lélektanáról. Kiemelte, hogy napjainkra milyen változásokon ment át az ételekhez, italokhoz és azok élvezetéhez való hozzáállásunk. Az egészséges életmódra való törekvés mellett mindannyian szeretnénk finomakat enni, jó borokat, minőségi párlatokat fogyasztani, a kettő összeegyeztetése azonban nem egyszerű feladat. A média szerepe meghatározó az étel- és italválasztás területén: impulzív folyamat, a márkák médiakommunikációja és azok fogyasztói ismerete szorosan összefügg egymással, hiszen szívesebben fogyasztunk a számunkra ismert nevek által fémjelzett termékekből. Ez a trend természetesen a borválasztás területén is megfigyelhető: gyakran azonosítjuk a hírnevet a minőséggel, mégis azt javasoljuk, hogy a borkedvelők hagyatkozzanak bátran a profik ajánlásaira: a Winelovers webshopján elérhető tételek közül választva biztosan nem fog senkit csalódás érni.
 
 
A második előadás a gasztrotematika kortárs médiában elfoglalt helyéről szólt, dr Guld Ádám médiakutató, kommunikációs szakember tolmácsolásában. Elsőként egy kis történelmi kitekintéssel kezdett, szó esett például olyan érdekes adatokról, mint hogy az első szakácskönyv már 3000 évvel ezelőtt megíródott, vagy hogy az első televíziós főzőműsorban az omlett elkészítését mutatták be. Mindez ma már viccesen hangozhat, a 21. század emberének felgyorsult életében senki nem nézne meg egy 15 perces műsort egy egyszerű tojásrántotta elkészítéséről. Rövid tartalmakat keresünk, a komoly műsorokkal szemben a játékos, poénos videókat választjuk, melyek beleférnek a sűrű napi programba. Az aktualitások közül az előző előadás során már említett egészséges életmód mellett a különböző mentes táplálkozási trendek kerültek említésre, az ökotudatossággal, és a környezetvédelemmel karöltve. Külön öröm számunkra, hogy dr Guld Ádám egy rövid összefoglalóval is készült a kortárs hazai gasztromédia szereplőiről, ahol szót ejtett a Winelovers 100 Magazinról, melyben valódi minőségi tartalom által segítünk a borfogyasztóknak eligazodni a magyar borok világában.
 
A 2020-as Winelovers 100 - a 100 legjobb magyar bor munkálatai már elkezdődtek, izgalmasnak ígérkezik az idei szám is, és bár a megjelenés szeptemberig várat magára, érdemes figyelemmel kísérni a Borászportált, ahol folyamatosan tájékoztatunk majd mindenkit a 100 legjobb magyar bor tesztfolyamatáról. Maradjatok velünk, és értesüljetek első kézből az újdonságokról!
 
Az esemény a gasztromédia meghatározó szereplőinek kerekasztalbeszélgetésével ért véget, ahol a gasztrotartalomgyártás jelenét és jövőjét boncolgatták a résztvevők, törekedve az interaktivitásra. A közönség bevonása által egy nagyon érdekes diskurzus alakult ki, választ keresve például olyan kérdésekre, hogy merre tart a gasztroújságírás, vagy hogy érdemes-e a gasztrovállalkozásoknak a saját médiamegjelenésükkel foglalkozniuk. A téma sokrétűsége és az idő rövidsége miatt mindenkiben maradtak még kimondatlan gondolatok, így várhatóan a közeljövőben egy hasonló eseményen folytatódik az eszmecsere.
 
 
A Borászportálnál fontosnak tartjuk, hogy olvasóink folyamatosan értesüljenek az újdonságokról, és mivel nem mindenki lehet ott a hasonló konferenciákon, örömmel számolunk be saját élményeinkről. Március 6-án rendezik meg a soronkövetkező Borkonferenciára, ahonnan a tavalyi évhez hasonlóan a helyszínről tudósítunk a Borászportálon. Kövessetek minket, és frissítsétek folyamatosan a Borászportált, mert a bor, jog és marketing témájú előadásokat élőben közvetítjük! Ne maradjatok le róla, érdekes lesz!