Lehet, hogy hamarosan ilyen alkalmazással találkozol, ha étterembe mész

Borászportál
2020. május 24., 08:15


Angliában az érintésmentes személyzet-vendég kapcsolatot elősegítendő egy alkalmazást fejlesztettek, ami éppen hogy csak az ételt nem viszi ki az asztalhoz.
Lehet, hogy hamarosan ilyen alkalmazással találkozol, ha étterembe mész
Címlapfotó: thedrinkbusiness.com
 
Creventa névre hallgat az oxfordi The Jam Factory nevű borbár tulajdonosának fejéből kipattant ötlet, ami az érintésmentes szervízt hivatott elősegíteni vendéglátóhelyeken.
 

A két hét alatt lefejlesztett alkalmazás (amiről a thedrinkbusiness.com számolt be) a menü megtekintésénél, a rendelés leadásánál és a fizetésnél is helyettesíti a kiszolgáló személyzetet. A vendégnek mindössze egy okostelefonra van szüksége, az asztalánál várja egy QR-kód vagy egy webes link, amivel be tud lépni a rendszerbe, legyen szó étteremről, bárról vagy egy pubról. Amint leadja a rendelését automatikusan beterhelésre kerül az összeg a bankkártyáján (egyelőre még csak Apple Pay platformon működik). A konyha a rendelés mellé mindig kap egy azonosítót, így tudja, hova kell kiküldeni az italt vagy az ételt.
 
A vendéglátó egységek számára havi 99 font (közel 40 ezer forint) és az összes tranzakció 3 százaléka a részvételi díj, cserébe – a fejlesztő „ígérete” szerint – nagyobb bizalommal lesznek a vendégek a hely iránt, így az újraindulás utáni első időkben már jó forgalmat tudnak bonyolítani. Az alkalmazás egyelőre természetesen csak Angliában működik, de nem lennénk meglepődve, ha az első (feltételezhetően) pozitív tapasztalatok után világhódító útra indulna.