Így néznek ki Magyarország kirakatborai

Borászportál
2014. április 28., 12:14


Dizájn - Külföldi rendezvényeken képviseli Magyarországot az a hat kézműves bor, amelyeket a Cégér Ab Ovo programja keretében választottak ki. A borok egyedi tervezésű kartondobozban, címkéiken kortárs képzőművészeti alkotásokkal, tehát exkluzív kivitelben jutnak majd el a fogaysztóikhoz. Megmutatjuk a címkéket!
Így néznek ki Magyarország kirakatborai
 
Az idén már harmadik alkalommal meghirdetett Cégér pályázat – borászok és grafikusok, dízájnerek egymásra találását hívatott segíteni – sikerét a szervezők nemzetközi "országmárkázáshoz" igyekeznek felhasználni a program keretében.
 
A korábban kiválasztott hat bor - Merfelsz Nero Rosé 2013, Ódon Pince Juhfark 2009, Maurus Ezerjó 2012, Iváncsics Pince Merlot 2011, Dániel Pince Crew 2007, FAnni Kertje Öt puttonyos aszú 2001 - egy Magyarországot képviselő, hatos "nagyköveti" csomagba került. A tervek szerint az összeállítás minden olyan jelentősebb rendezvényen ott lesz, ahol hazánk hivatalosan szerepel.

A borok dobozát - egyedi tervezésű, klasszikus kalaptartó dobozt idéző, hatszögletű Carton - Trombitás Tamás grafikus, szobrász készítette. A címkéken pedig Erdész László galériatulajdonos által válogatott, nemzetközileg is elismert, kortásr képzőművészeti alkotások szerepelnek, Ipacs HÉza, a magyar borásztársadalom grafikusa által tervezett megjelenésben.

A borok címkéinek grafikáit a Borászok Borásza díjátadón is kiállították. Ott kaptuk lencsebégre őket:
Így néznek ki Magyarország kirakatborai
Így néznek ki Magyarország kirakatborai
Így néznek ki Magyarország kirakatborai
Így néznek ki Magyarország kirakatborai
Így néznek ki Magyarország kirakatborai
Így néznek ki Magyarország kirakatborai
A Carton Hugaricum csomag a New York-i konzulátuson debütál majd június 25-én.