Formabontó Dom Pérignon est a Kiégő Izzókkal

Fütő Bea
2013. június 20., 13:16


Évjárat-bemutató - Leo Kuelbs kurátor iránymutatása alatt a magyar vizuális kultúra és klubélet meghatározó csapata, a Kiégő Izzók (Glowing Bulbs) felelt a látványos videó show megkomponálásáért a Dom Pérignon 2004-es évjáratának bemutató eseményén Champagne szívében, Hautvillers-ben.
Formabontó Dom Pérignon est a Kiégő Izzókkal
 
Formabontó Dom Pérignon est a Kiégő Izzókkal
 
Az ikonikus márka, a Dom Pérignon mindig is kiváló ízléssel választott kreatív partnereket, korábban többek között Karl Lagerfeld divatmogul, Robert Wilson, a kortárs színházművészet legjelentősebb alakja, David Lynch filmrendező és Lang Lang, a világhírű zongoraművész is örömmel vállalták, hogy a luxusmárka életének egy-egy fejezetét művészi igényességgel illusztrálják.
Idén májusban Richard Geoffroy pincemester és a rendezvény szervezői már sötétedés előtt rendhagyó kóstolóval várták a vendégeket. Először került sor évjárat bemutatóra a Dom Pérignon otthonában, ahol a mesés vidék, a mély csend és nyugalom különleges rituáléra, a 'solo tasting' megszervezésére inspirálta őket. A vendégeket magányosan, egy a maximális látványt a maximális csenddel kombináló „buborékba” ültették. Egy szál orchidea társaságában, átlátszó bútorokkal berendezett, átlátszó sátorfalak mögött zavartalanul mélyedhettek el gondolataikban és az újonnan debütált 2004-es Dom Pérignon rétegeiben.
Formabontó Dom Pérignon est a Kiégő Izzókkal
Solo tasting Hautvillers-ben, további fotók az eseményről itt
Bár az este már kevésbé az elszigeteltségről, inkább az élmények megosztásáról szólt, a koncepció itt is formabontónak bizonyult, és ehhez a Kiégő Izzók is jelentősen hozzájárult. Leo Kuelbs, munkájuk kurátora, korábban már a 'Divine Coelascence', vagyis 'Isteni Egyesülés' című látványshow elkészítésekor is hazánk videóművészeivel dolgozott együtt, tavaly a berlini Bärensaal teljes mennyezetét és falait bevetítve keltették életre a Dom Pérignon látványos világát. A kurátor a video mapping, vagyis az épületekre, kifejezetten azok homlokzatára és formáira szabott háromdimenziós hatást keltő videó animációk vezéralakja. A műfaj mára messze kinőtte a korábbi épület-fényfestés műfaji kereteit, ahogy ezt a Dom Pérignon vendégei is tapasztalhatták.
„Leo-nak Farkas Fülöp kollégám mutatta meg a video mapping technikával készült munkánkat, miután New Yorkba költözött és egy partin megismerték egymást. A demófelület a Brooklyn híd pillére volt, amit egy évvel később a Dumbo Arts fesztiválon már teljes felületén bevetítettünk.” – elevenítette fel a kezdeteket Zádor Tamás projektvezető.
Formabontó Dom Pérignon est a Kiégő Izzókkal
 
Formabontó Dom Pérignon est a Kiégő Izzókkal
 
Formabontó Dom Pérignon est a Kiégő Izzókkal
 
Az aktuális showhoz a Kiégő Izzók ott merített inspirációt, ahol Dom Pérignon, a szerzetes végezte áldásos munkáját – Hautvillers-ben. A csapat részt vett egy ebéddel összekötött kóstolón Épernay-ben, a Moët & Chandon ház központjában, mégis Hautvillers volt az, ahová újra és újra visszatértek, mert „fantasztikus érzés volt olyan helyen sétálgatni, amit érezhetően áthatnak a hagyományok, és ahonnan az egész környék belátható”. A 2004-es évjárat előkóstolása Richard Geoffroy pincemesterrel szintén meghatározó élmény volt számukra, ők ugyanis azon kevesek között voltak, akik már tavaly decemberben a poharaikban tudhatták a most debütált champagne-t. „Mind a helyszín atmoszférája, mind maga a bor rendkívül inspiráló volt.” – összegezte Tamás, aki novembertől dolgozott a projekten és levezényelte az utolsó két hónap hajráját is.
A 8 fős csapat feladata egy olyan videomapping show kivitelezése volt, amelynek során a 7. századi kolostor, annak harangtornya és a szomszédos épületegyüttes homlokzata 3D-ben kelti életre a Dom Pérignon champagne legendáját. A munka komplexitását elég annyival illusztrálni, hogy a vetítéshez több mint 10 speciális, masszív fényerejű projektorra volt szükség és az animációk felbontása a tökéletes látvány érdekében a HD filmek felbontásának négyszerese volt.
A zenei és vizuális élmény a ’The Expanding Universe’ – a ’Táguló Világegyetem' címet kapta, ezzel is kifejezve, hogy a presztízs cuvée épp annyira végtelennek tűnő élményt kíván adni megízlelve, amilyen mély és titkokkal teli az univerzum. A videó show kezdőmotívuma egy galamb, a Szentlélek jelképe volt, felidézve a legendát, amely szerint Saint Nivard püspöknek útközben megpihenve fárasztó útján egy látomása támadt. A madár elvezette őt a későbbi apátság színhelyére és itt születtek később Dom Pierre Pérignon történelmi jelentőségű felfedezései. A történelmi korszakokon átívelő show a múltból a legfontosabb korszakok megjelenítésén át a jelenig ívelt, miközben az egyszerű motívumoktól az egyre részletesebb, végül absztrakt jelenetekig fejlődött. A zenei aláfestésről szintén hazai csapat, a Studio H gondoskodott.
A jelenbe visszaérkezve a résztvevők egy különleges vacsora mellett szerezhettek újabb benyomásokat a 2004-es évjáratról és koccinthattak a magyar művészekre. „A show mindhárom este, a VIP közönség, a kereskedelmi partnerek és végül a ház partnerei, vagyis a szőlősgazdák körében is nagy sikert aratott.” – mesélte beszámolójában Tamás.
Stáblista
Fülöp Farkas (rendező, animátor)
Sarkadi Nagy Balázs (vágó, animátor)
Kitzinger Gábor (3D, animátor)
Benkovits Bálint (3D, VFX, animátor)
Noll Márton (animátor)
Rittgasser István (kompozit, animátor)
Bradák Balázs (animátor)
Zádor Tamás (projekt management, animátor)
Nyikos László (animátor)
 
Winelovers borok az olvasás mellé