Magyar borfogyasztási szokások

Borászportál
2014. november 07., 14:50


Az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) Élelmiszerlánc elemzési osztálya egy felmérést készítette arról, hogy mi magyarok, milyen borfogyasztási szokásokkal rendelkezünk. Egyik megdöbbentő tény, hogy a vásárlók egy ötede nem olvassa el a címkén szereplő információkat.
Magyar borfogyasztási szokások
 
Egy vásárlás során, még minidg fontos a bor fajtája (65,5%), de, hogy ugyanattól a termelőtől szerezzék be ez az már kevésbé (35%). A válaszadók között, mindösszesen 8,6 % vallotta azt, hogy teljes mértékben ki tud igazodni a borvidékek, régiók között - írja az elelmiszer.hu.
A megkérdezettek 40 % - a nem ismeri, hogy hány borvidék van Magyarországon – egyébként 22. Ezek közül 5-öt tudnak felsorolni általában, amiben Tokaj, Eger, Villány, badacsony és Szekszárd a legnépszerűbbek, ilyen sorrendben.
Mennyit hajlandóak kifizetnek egy üveg borért az emberek?
  • 1000 forint vagy az alatt / palack – 60%
  • 1000-2000 forint – 28%
  • akár 5000 forintot is, de többet nem – 10 %
Ha nem maguknak vásárolják az emberek, akkor javul a fizetési hajlandóság aránya. Ebben az esetben 43% 1000-2000 forintos, 31% 2000-5000 forintos üvegáron veszik meg az ajándékba szánt bort.
Hol szerzik be?
Még mindig a hiper- és szupermarketek a legnépszerűbbek, majd ezt követi a borászoknál történő
Csoportok és azok preferenciái
A szokásaik, preferenciáik, és attitűdjük alapján három nagy csoportba osztották őket. Valamint megvizsgálták az egyes szegmensek borválasztási szokásaikat mi határozza meg, és milyen sorrendben.
  • "Borszakértők" - 16% - termőhely, fajta jelleg, pincészet, ár
  • "Igényes" borfogyasztók - 38% - fajta, termőhely, ár, pincészet
  • "Nem tudatos" borfogyasztók - 46% - fajta, ár, borvidék, pincészet

A preferenciák célcsoportonkénti ismerete segítségére lehet a borászoknak, és a kereskedőknek egyaránt, amikor egy-egy tétel célközönségét megtervezik. A borászati társadalom együttes érdeke, hogy összefogjanak és közösen lépjenek fel az egyes borvidékeken. A HNT továbbra is támogatja a fogyasztók elvárásainak mélyebb megismerését segítő kutatásokat.