Új francia borok a magyar piacon

Borászportál
2013. szeptember 16., 21:10


Termékbővítés - Minden második magyar háztartás rendszeresen vásárol bort, a szeszesitalra költött összegük minimum egynegyedéért. A hazai mellett, import italok is vannak a piacon, borban a francia pincék kiemelkedő minőséget képviselnek, már ami a Lidl polcait illeti.  Az áruházlánc célja, hogy a vásárlói igényeit minél magasabb szinten elégítse ki, és lehetőleg újabb vásárlók felé nyisson.
Új francia borok a magyar piacon
 
Új francia borok a magyar piacon
Francia borválogatás a Lidltől (fotó: borfokolo.blogspot.hu)
A diszkont áruházlánc szeretné a meglévő kínálatát olyan magas minőségű termékekkel is bővíteni, amelyekkel még szélesebb vásárlói kör igényeit elégítheti ki. A közelmúltban a borok kapták a legnagyobb hangsúlyt a bővítés első lépéseként, az elmúlt három hónapban mintegy 33 féle, kisebb és nagyobb magyar családi pincészet boraival nőtt a borkínálat, melyekből ez idő alatt több mint 100.000 palack került értékesítésre. Mától azonban a magyar borok mellett helyet kapnak a francia borvidékekről származó termékek is, melyekből decemberig 35 pincészet 85 borával találkozhatnak a vásárlók.
 
„Úgy gondoljuk, hogy a kiváló magyar borokkal nehéz felvenni a versenyt, de mégis szerettük volna, ha a legmagasabb minőségű termékeinket még tovább tudjuk bővíteni. Így esett a választásunk a francia borokra” – mondta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója. „Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a tőlünk már megszokott jó minőségű és kedvező árú termékeket a háttérbe sorolnánk: a kínálatunkban szélesítését szolgálják ezek a termékek” – tette hozzá.
A Lidl kínálata ráadásul egyedülálló, hiszen Magyarországon először fordul elő az, hogy élelmiszerkereskedelmi áruházlánc ilyen széles választékban mutassa be a francia borvidékek borait.
Nemzetközi áruházláncként a Lidl-ben nem egyedi eset az, hogy egyes országok legjobb termékei más országokban is elérhetővé válnak. A „Lidl a magyar beszállítókért” program keretében a magyar termelők áruival – közöttük borokkal is – találkozhatnak a vásárlók több európai ország Lidl üzleteiben. Az áruházlánc a 2013-as évben közel 4 millió palack magyar bort exportált.
Beszámolónkat/kritikánkat a Lidl francia borairól hamarosan közöljük.