900 ezer forint 7 percért – elrajtolt a Nagy Bor Teszt

Borászportál
2019. június 26., 11:00


Negyedik alkalommal mérik fel a hazai internetezők boros szokásait: kezdetét vette az ország bortesztje. A kérdőívet kitöltőkre ezúttal minden eddiginél értékesebb díjak várnak.
900 ezer forint 7 percért – elrajtolt a Nagy Bor Teszt
A kutatás 2019. augusztus 31-ig tart. Mindenki, aki ezen időszak alatt ellátogat a nagyborteszt.hu oldalra és ott kitölti a pár perces kérdőívet, hozzájárul a magyar borfogyasztási szokások feltérképezéséhez, mindemellett két garantált ajándékban is részesül és indul a közel 900.000 Ft értékű nyereményekért.

Az elmúlt három évben 80 ezren töltötték ki a Nagy Bor Tesztet, vagyis kijelenthetjük, ez valóban az ország bortesztje, hiszen másik, hasonlóan nagymintás kutatás nem létezik a témában. Ráadásul, mivel évente elkészül és publikálásra kerül, az eredményekből kiválóan kirajzolódnak a tendenciák, a korábbi évek adatai biztos viszonyítási pontot adnak ehhez. A Winelovers, Borászportál, Vinoport és Borkollégium médiafelületei pedig garanciát jelentenek arra, hogy az eredmények kommunikálása is széles körben történik. A nyilvánosság mellett a a borászok és egyéb piaci szereplők is első kézből értesülnek a vásárlói szokásokról, igényekről.
 

A kutatás jelentőségét bizonyítja az is, hogy 2018-ban szakmai partnerként a Magyar Turisztikai Ügynökség támogatta a kezdeményezést, nekik köszönhetően új, a magyar borturizmussal, utazási szokásokkal kapcsolatos kérdések kerültek a kérdőívbe. Így derülhetett ki tavaly, hogy a magyarok legnagyobb része évente egyszer indul boros kirándulásra, a legkedveltebb úticél Villány, Tokaj és Eger, illetve hogy a legfontosabb döntési szempont a borvidék ismertsége.

A szervezők szerint 2019-ben meghaladja a kitöltők össz száma a bűvös 100.000 főt. A reprezentatív kutatás idén is többek között olyan kérdésekre keresi a választ, hogy melyek a kedveltebb szőlő- és borfajták, hol és milyen gyakorisággal fogyasztanak bort, hol szerzik be azokat.

A Nagy Bor Teszt 2016‐ban jelent meg először. Előtte a témában nem készült ilyen átfogó, a változásokat is elemző körkép. A kutatás szakmai vezetője Harsányi Dávid, a BGE Külkereskedelmi karának tanszékvezetője és Hlédik Erika, az ELTE Gazdálkodástudományi Intézetének egyetemi adjunktusa. A Winelovers, a Vinoport, a Borászportál és a Borkollégium pedig a felmérés promóciójával és az eredmények publikálásával segít abban, hogy minél szélesebb kör értesüljön a Nagy Bor Teszt kitöltésének lehetőségéről és a válaszok alapján kirajzolódó trendekről.